Jb-Systems imove 5s

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

    Jb-Systems imove 5s

    heey allemaal

    ik ben een dj van 15 bijna 16 jaar en wil mijn lichtshow gaan uitbereiden.
    ik heb nu aardig wat geld maar er moet ook wat komen.

    ik wil 2 movingheads van jb systems kopen omdat ik licht in de zaal mis want ik heb nu alleen nog maar parren die ik nog anoloog aanstuur.
    ik ga alles vervangen door dmx.

    weet iemand hoe de imove's 5s zijn in omgang?
    alvast bedankt
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    als ik jou was zou ik uitkijken naar 2 scans ipv 2 movingheads...
    waarom? (die discussie is hier al vele malen gevoerd, maar: ) naar mijn mening heb je meer aan een scan dan aan een MH als drive-in show...
    hoogstwaarschijnlijk komen ze naast/achter/boven je te hangen... je bent dus van de 360° rondom bereik al een dikke 200° kwijt aan de muur achter je. neem je scans in de plaats dan beschijnen ze de hele dansvloer en kan je er misschien 2 meer kopen voor het uitgespaarde geld van een movinghead!
    Last edited by DJ_matthias; 02-07-08, 17:09.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

      #3
      ik heb eigenlijk in gedachten dat ik ze in het midden van de zaal kan hangen.
      ik doe af en toe ook licht en geluid voor bands ik denk dat ze daar ook beter tot hun recht komen
      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

      Comment

      • gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

        #4
        Het is scan, niet scanner.

        Scan (lichttechniek) - Wikipedia

        Groeten,
        Gert

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Heb je ook al eens nagedacht over de rigging kant van het verhaal?
          Hoe ben je vanplan om de 2 movingheads in het midden van de zaal omhoog te hangen?
          En of het mogelijk is om dat in de meeste zalen voor elkaar te krijgen?
          Ik denk dat je in de meeste gavallen beter uitkomt met een scan, tenzij je genoeg geld hebt, maar dat lijkt me niet het geval als je kiest voor 2 budget movingheads.
          exit night into LIGHT

          Comment

          • DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

            #6
            Originally posted by gertgeluid
            Het is scan, niet scanner.

            Scan (lichttechniek) - Wikipedia

            Groeten,
            Gert
            mijn excuses, meestal let ik er wel op maar deze keer is het aan mn neus voorbij gegaan
            nouja, je wist toch al wat ik bedoelde dus das al iets
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

            Comment

            • J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

              #7
              Originally posted by gertgeluid
              Het is scan, niet scanner.

              Scan (lichttechniek) - Wikipedia
              Ik weet niet wikipedia is nou niet echt betrouwbaar.

              Martin noemt het zelf een scanner, net als bijna alle winkels.

              Product - Mania SCX500™

              JB systems Super Winner HID scanner - J&H Licht en Geluid


              maar nu weer ontopis.

              Ik zou eerst overstappen opp DMX en dan eens kijken naar een wat beter merk. De lichtopbrangst is veel hoger.
              Een betaalbaar voorbeeld staat hierboven bij de martin link
              Account niet meer actief.

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Er zjin een heleboel merken die het een scnaner bnoemen, die discussie gaat hier al jaaaaaaaaaaaaren.

                Conclusie: truss is iets anders dsn Trust,
                Een scanner gebruik je om een papiertje in te scannen.

                Een lichteffect met een bewegende spiegel noemen we op het forum een scan.

                Gaan we niet een hele zomer over neuzelen, zonde van de tekst.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Die iMove 5s heeft in vergelijking met zijn lampje een hele goede lichtopbrengst!
                  Dat moet niet voor een Martin onder doen!
                  Die iMove 5-reeks is zo een typische JB reeks die gewoon betrouwbaar en goed doet wat ze moet doen zonder veel bla bla en tegen een eerlijke prijs.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

                    #10
                    oke bedankt daar heb ik wat aan
                    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                    Comment

                    • partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

                      #11
                      ik ben niet zo'n rigger maar tot nu toe heb ik mijn trusje aardig in het midden gekregen dit omdat ze altijd onder het licht staan en anders staan ze zo wat op mijn draaitafels.

                      en met die scan's ik ben een eigenwijze lichtnicht en ik ga voor de heads maar ik heb de voor en nadelen afgewogen en voor wat ik wil en doe kwamen movingheads het beste uit
                      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                      Comment

                      • J.S. Coolen
                        • May 2008
                        • 254

                        #12
                        Er zijn een hoop nadelen aan een MH hoor.

                        Zoals bewegingssnelheid, onderhoud, lawaai (vooral de goedkopere versies)

                        Een combinatie van MH en scanners blijft een mooie combinatie.
                        Je kunt dan bewegingssnelheid en bewegingsvrijheid combineren.
                        Account niet meer actief.

                        Comment

                        • partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

                          #13
                          ik vind het geluid dat hij maakt niet zo erg daar ga ik zo overheen
                          en ze hangen aan een truss dus ze hangen al wat hoger en hoor je ze ook al minder.(of is dit laatste onzin)

                          ik heb ook zitten kijken voor de winner 2 zoals gezegd werd hieronder.
                          ik denk toch meer te bereiken met een head maar dat komt ook vooral omdat ik vaak samenwerk met iemand anderds en die heeft ook wat licht en onder andere 2 pr moons (jammer dat ze niet meer gemaakt worden)
                          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                          Comment

                          • partydrivein
                            • Jul 2008
                            • 389

                            #14
                            o ja en over het onderhoud ik heb een oom woont 2 straten verder heeft voor 21 jaar in de theaters gewerkt en die heeft me altijd geholpen met reparaties.

                            hij heeft al gezegd dit met de heads ook te doen.

                            en over dat budget vaak betekent budget niet dat de head meer lawaai maakt (thank***)
                            maar vaak merk ik met merken zoals martin en var*lite dat ze wel wat stiller zijn maar dat het vooral de extra gobo's en rotogobo's zijn die hem beter maken.

                            the winner kan precies hetzelfde maar haalt maar 180 graden
                            the Imove 5s maakt daartegenover meer lawaai.

                            ik denk hier geen last meer van te hebben als de muziek draait dit had ik namelijk ook met een veel te zware ventilator in de flightcase van mijn versterkers.
                            zodra de muziek aanging hoorde je hem ook niet meer
                            greetz
                            deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                            Comment

                            • stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

                              #15
                              Originally posted by partydrivein
                              en over dat budget vaak betekent budget niet dat de head meer lawaai maakt (thank***)
                              maar vaak merk ik met merken zoals martin en var*lite dat ze wel wat stiller zijn maar dat het vooral de extra gobo's en rotogobo's zijn die hem beter maken.
                              Het zijn niet noodzakelijk de extra features die een movinghead beter maken, maar eerder de kwaliteit van gebruikte materialen, het doordachte ontwerp en snelheid en nauwkeurigheid van de verschillende motoren.

                              Ik ben ook van mening dat het lawaai dat de imove zou maken geen reden mag zijn om je laten tegen te houden voor een aankoop. Met een klein PA setje hoor je daar niks meer van.
                              exit night into LIGHT

                              Comment

                              Working...