Probleem Mac 250 Entour en GMA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

    Probleem Mac 250 Entour en GMA

    Hoi Allemaal!
    Ik heb afgelopen weekend een probleempje gehad met de Mac 250 Entour en de Grand MA.
    Ik heb voor de verandering de Macjes in de 16 bit Extended mode gezet en dat uiteraard ook gepatched op de tafel.
    Nu het volgende:
    als ik door het kleurenwiel heen liep gingen de kleurtjes heel langzaam achter elkaar door.. Het leek wel alsof er een fadetijd van 2 seconden op zat. Maar ging je van het 1e kleurtje naar het 3e kleurtje.. je slaat er dus eentje over.. ging het wel weer snel!
    Zodoende was het dus ook niet echt mogelijk om een kleurenchase te maken van kleuren die naast elkaar in het wiel zitten.

    Hoe kan dit? Is dit normaal? Of is dit een bug in de software op de Macjes, bug in de software in de tafel?

    Alvast Bedankt!
    Last edited by Steve89; 24-06-08, 19:23.
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

    #2
    beste Steve,

    ik ben laatst tegen hetzelfde probleem aangelopen, ik denk dat we even naar de template moeten kijken!
    zal wel even op het GMA forum kijken of er een bug geraporteerd is en of er een fix voor is..

    Comment

    • Steve89
      • Dec 2005
      • 120

      #3
      Originally posted by Harmen
      beste Steve,

      ik ben laatst tegen hetzelfde probleem aangelopen, ik denk dat we even naar de template moeten kijken!
      zal wel even op het GMA forum kijken of er een bug geraporteerd is en of er een fix voor is..
      Hoi Harmen,
      Jij denkt dus dat de bug in de Grand MA zit en niet zozeer in de software in de Spot zelf?
      Ik heb helaas nog niet intensief met de spot gewerkt op een andere tafel.

      Groet,
      Stefan

      Comment

      • mustang1
        • Sep 2006
        • 94

        #4
        Studio Mode al geprobeerd of EFSP op een andere waarde gezet??
        Mooi spul, he?

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Typisch gevalletje van een "Error between board and chair".

          Misschien de gebruiksaanwijzing eens lezen?
          Of van een ander Martin spotje met kleurenwiel dat je weleens gebruikt hebt?
          Sinds de introductie van de Mac500 is dit namelijk niet veranderd.

          Oftewel, kijk eens op pagina 39 van de gebruiksaanwijzing en probeer het dan nog eens.

          (Sorry dat het een beetje cryptisch is, maar van mensen die met een GrandMA werken en de tenfeet website in hun handtekening noemen verwacht ik wel meer.)
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • maarten_dever
            • Jun 2002
            • 150

            #6
            exact het zelfde probleem gehad met krypton & hog

            wanneer de kryptons terug in normal mode stonden (en andere fixture file) probleem weer in opgelost
            Last edited by maarten_dever; 24-06-08, 19:02.

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Hier absoluut geen problemen met gma en kryptons in basic en extended mode. Doet netjes wat het moet doen..
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • Steve89
                • Dec 2005
                • 120

                #8
                Originally posted by FiëstaLj
                Hier absoluut geen problemen met gma en kryptons in basic en extended mode. Doet netjes wat het moet doen..
                Ik heb het ook over de Entourtjes en niet over de Kryptons

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Er zijn een aantal mogelijkheden die dit probleem opleveren en ze hebben helaas allemaal te maken met de operator. Het klinkt als een foute spotfile. Download gewoon de goede vanaf ma-share.net Het lijkt me sterk dat het aan de lamp ligt, alhoewel het hier wel een merk betreft van een naam die we liever niet op locatie zien opduiken... Al met al: even goed naar kijken dan is het zo opgelost.

                  Mocht je twijfelen over je spotfile of iets op de GMA mag je altijd even je showfile mailen: dan kijk ik ernaar.

                  groet Arvid
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • mustang1
                    • Sep 2006
                    • 94

                    #10
                    Welke software staat er op de Entourtjes? Op dit moment zitten ze op 1.8.0, maar onderaan de release notes van versie 1.6.0 staat een zinnetje wat misschien hier van toepassing is??

                    Version 1.6.0, 2006-05-19


                    Changes since 1.5.0:[LIST][*]Gobo Wheel reset fixed[*]Info/temp fixed. Can now show negative degrees and fahrenheit[*]Fixture will now work in minus 20 degrees celcius[*]New keyboard code. Makes the fixture react when a button is pressed instead of when released.[*]Motor code updated.[*]New bootloader.[*]Random Strobe fix.[*]NIE interrupt fix.[*]Color fixed to always snap between colors[/LIST]Additional note:

                    To carry out a snap right after a fade (for example if you have programmed a 2 second fade in a 3 second scene and then want to snap to the following color), set EFSP = FAST. Alternatively, setup EFSP = PTSS -> FAST, so the effect speed will follow the PTSS setting. In this case you can change the EFSP back to NORM by DMX on DMX channel 14 (16 bit), channel 17 (16 bit Ex.).
                    Mooi spul, he?

                    Comment

                    • JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

                      #11
                      Originally posted by AJB
                      Er zijn een aantal mogelijkheden die dit probleem opleveren en ze hebben helaas allemaal te maken met de operator. Het klinkt als een foute spotfile. Download gewoon de goede vanaf ma-share.net
                      Het heeft imo weinig te maken met een verkeerde spotfile. Als het goed is zitten in die personality-file namelijk netjes alle "continuous scroll" kleuren EN nogmaals alle kleuren "stepped scroll". Als de paletten niet handig zijn aangemaakt kan het zomaar zijn dat de ene kleur fade en de andere kleur stepped.
                      Last edited by moderator; 25-06-08, 07:04. Reason: Flame verwijderd
                      Creating shows beyond Imagination

                      Comment

                      • BlackLight_Frank
                        • Feb 2004
                        • 143

                        #12
                        Ik heb hetzelfde omschreven probleem ook met onze Entours zo af en toe.
                        Oorzaak waarmee het prcies getriggerd wordt ben ik nog niet achter.
                        Naar mij idee ontstaat probleem meestal na vaak (snel) wisselen tussen 2 kleuren, soms gaat hij dan na een keer of 10 ineens heel langzaam van de ene kleur naar de andere.

                        Als ik dan een keer met het encoder-wiel de kleuren allemaal laat passeren is het probleem meestal wel verholpen.

                        Stuurtafels : MA Scancommander / JB-Lighting Licon 1X, probleem met beide al gehad, dus oorzaak tafel lijkt mij sterk.
                        Softwareversie : Weet ik zo niet precies, maar vorig jaar nog bij Fairlight zelf laatste versie ingeschoten.

                        Frank
                        Black Light
                        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                        Comment

                        Working...