Showtec cyclone lichtsterkte

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini7
    • Jan 2008
    • 19

    Showtec cyclone lichtsterkte

    Hoii, ik heb 4 showtec cyclone scanners. Maar nu merk ik dat er 1 scanner veel feller brand dan de 3 anderen. Ik heb al geprobeerd de lampjes te verwisselen, maar de 3 blijven zwak branden. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

    #2
    Kan zijn dat de lamp die feller brandt een tik heeft gekregen, waardoor de gloeidraad beschadigd is. Waarschijnlijk zal de lamp binnenkort dan ook de geest geven.


    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

    Comment

    • mini7
      • Jan 2008
      • 19

      #3
      Toen ik merkte dat 1 lamp feller brande dan de anderen dacht ik dat die 3 lampjes bijna stuk waren. Ik heb daarom meteen 4 nieuwe erin gezet. Maar de 3 bleven zwak branden en die ene veel feller. Ook met de nieuwe lampjes erin.

      Comment

      • Lighting
        • Sep 2004
        • 209

        #4
        Originally posted by mini7
        Toen ik merkte dat 1 lamp feller brande dan de anderen dacht ik dat die 3 lampjes bijna stuk waren. Ik heb daarom meteen 4 nieuwe erin gezet. Maar de 3 bleven zwak branden en die ene veel feller. Ook met de nieuwe lampjes erin.
        Ik heb dit probleem vaker aan de hand gehad niet met showtec maar met de vroege martin scanners
        CHECK:
        1.kijk of de scan even schoon zijn (alleen als je de units 2e hands hebt gekocht)

        2.zitten alle lensen intern (check ook of infrarood filter aanwezig is ???) op de zelfde manier.

        3.zet de scans aan en meet spanning op de polen van de lampvoet (kijk of je de zelfde waardes meet).

        4. erg onwaarschijnlijk maar het kan ......meet de weestand van de lampen, het kan zijn dat je een slechte lading te pakken hebt, dit is bij mij bij showtec lampen ook nog wel eens overkomen.

        succes
        Lighting
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

        Comment

        • DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

          #5
          Weet niet of het kan bij jou spotjes, maar bij veel toestellen moet je de lamp ook netjes in het brandpunt van de reflector zetten...
          Meestan bij het klepje waar je de lamp insteekt enkele schroefjes waardoor je de lamp mooi kan afregelen.

          grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

          Comment

          • mini7
            • Jan 2008
            • 19

            #6
            Bedankt voor de reacties, ik ga het morgen meteen allemaal nakijken.

            Comment

            Working...