pearl 2000 fout ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbbe
    • Jun 2005
    • 54

    pearl 2000 fout ?

    Heeft iemand al het volgende meegemaakt ? zoja wat zijn de oplossingen ?
    Heb hier een pearl 2000 staan boris 2 met 2004V1.1 software o p.

    Het proleem zit hem in de masters , en playback faders .

    als ik er 1 openschuif gaat het lampje van de overeenkomstige swop branden , of de roller page button veranderd . bvb:

    Grandmaster lights up the roller page button 1
    Swopmaster lights up the roller page buttun 2

    ik zie dat in diagnostic screen als je bv de grandmaster openschuift er meer dan 1 waarde mee veranderd .

    etc ..

    Aan wat ligt het ? heb ik iets fout gedaan ?
    Last edited by djbbe; 10-06-08, 00:33.
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

    #2
    Klinkt als een hardware fout. Eerst zelf openmaken en alle flatcables en ICs aandrukken. Evt de print schoonmaken als ie erg vies/vettig is. Als dat het niet oplost, gewoon de importeur bellen, daar zijn ze voor.

    Comment

    • Carpjes
      • Mar 2007
      • 35

      #3
      [FONT=Verdana]Klinkt als vochtschade op het analoog board. Hier komen alle signalen van de faders binnen. En aangezien een groot deel analoge techniek op dit board zit geeft dit overspraak als er vocht onder je ic voetjes zit. Pak dit board er is een keer uit en kijk is goed onder de ic voetjes, vooral links achter (gezien als je achter de console staat) dus onder je program panel. succes[/FONT]

      Comment

      • djbbe
        • Jun 2005
        • 54

        #4
        bedankt voor de reactie's , het bord voelde wat plakkerig aan ,
        gereinigd .

        En momenteel doet hij het weer?

        is er een "goede " manier om een printplaat te kuisen ?

        ik heb gedestileerd water gebruikt met een doekje erover , en dan drogen

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Isopropylalcohol >99% zuiver
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • JustME125
            • Jun 2006
            • 297

            #6
            Originally posted by laserguy
            Isopropylalcohol >99% zuiver
            Moet je wel opletten dat je aan de onderkant van je print (waar de soldeerverbindingen liggen) niet de flux mee eraf poetst als deze erop zit. Zonde van de beschermlaag, en je loopt het risico dat je printsporen gaan coroderen.

            Mzzls
            Correct me if I'm wrong

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              In sommige toepassingen wordt de flux express verwijderd! Eens de flux zijn werk heeft gedaan, namelijk de chemische reactie tussen de metalen heeft bevorderd, is hij niet meer nuttig en mag hij gerust worden verwijderd. Ziet er trouwens veel netter uit ook.
              Je printsporen kunnen niet corroderen want die worden beschermd door een laklaag die niet aangetast wordt door dit type alcohol.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              Working...