wat is de beste budget ledpar64

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    wat is de beste budget ledpar64

    Hoi ik ben eens aan het zoeken geslagen over wat nu de beste keuze van een budget Ledpar64 zou zijn. Ik kom daar op basis van de bestaande posts niet helemaal uit.

    Gelet op: lichtopbrengst, duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid wat is dan de beste keuze tot ongeveer 150 euro per par?

    Gebruiksdoel is simpel uitlichten van bandjes als conventioneel licht te duur wordt geacht of te veel stroom vreet, en... nou verzin het maar de gebruikelijke dingen.

    bedankt, Mich
  • hanzibar
    • Sep 2008
    • 7

    #2
    Hey
    Wij hebben er eens van jb-systems gehad ni echt de moeite..
    Nu van showtec lijken veel degelijker.
    Heb ze nog niet naast elkaar gehangen maar denk dat ze ook beter zijn!
    Denk er wel aan dat dit een heel ander licht geeft! en ook een pak minder!
    Ik zeg nog altijd voor op een podium lang leve echte parren!!!

    Comment

    • LJDave
      • Oct 2007
      • 19

      #3
      Als je iets meer uit zou kunnen/willen geven zou ik eens gaan kijken naar de cls ledpar 64.

      deze staat voor 199 euro op de prijslijst van fairlight.

      wij hebben er in de discotheek waar ik werk 4 hangen om het podium uit te lichten als er een live-act is en dat is al meer als voldoende licht.

      veel budget ledparren hebben van die grote 1 wat leds maar dan in beperkte aantallen, deze cls ledpar 64 heeft 432 leds in gelijke aantallen verdeeld over rood, groen en blauw. hierdoor is de kleurenmenging ook erg goed. vanaf de bracket is die al zo goed als optimaal.

      Een alternatief is de cls ledpar 56 voor 119 euro maar die geeft beduidend minder licht, al is ook dit een erg mooie ledpar.

      Gr Dave
      Last edited by LJDave; 30-09-08, 22:57.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Wij hebben er eens van jb-systems gehad ni echt de moeite..
        Nu van showtec lijken veel degelijker.
        Ik heb ze allebei. Die van JB zijn een pak degelijker (die van Showtec zijn echt wel heel simpel mechanisch in elkaar gezet).
        Qua lichtopbrengst ontlopen ze elkaar niet zoveel.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

          #5
          Wellicht is is Colours S54 PAR 64 een mooie optie.

          Hij is duurder dan de CLS/Showtex/JB/etc spotjes met veul LEDs ,maar heeft 18 3-in-1 RGB LEDs waardoor je deel 1 van het smarties effect al kwijt bent.
          En in totaal 54W aan LEDs.

          Ik moet zeggen, wanneer er geen PixelPar budget is is dit een mooie vervanger.
          Greetz,

          DeMennooos

          Stagehands are the infantry of show business

          Comment

          • KlankOntwerp
            • Jun 2008
            • 130

            #6
            Originally posted by DeMennooos
            Hij is duurder dan de CLS/Showtex/JB/etc spotjes met veul LEDs ,maar heeft 18 3-in-1 RGB LEDs waardoor je deel 1 van het smarties effect al kwijt bent.
            Dat vind ik nog steeds het meest interessante vraagstuk: waarom is het gebruik van losse R, G en B LEDs veel gangbaarder dan ware RGB-LEDs? Het voordeel van ware RGB-LEDs lijkt mij inderdaad dat de kleurmenging beter afgestemd kan worden daar de drie diodes in één lensbehuizing zitten. Het zou misschien een kwestie van budget zijn maar wat dat betreft is het sowieso bizar dat LED-PARs nog zo duur zijn als je de stukkosten bij elkaar optelt...

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Leuke vraag, maar hier niet het onderwerp van discussie
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • DeMennooos
                • Aug 2000
                • 1416

                #8
                Dat vind ik nog steeds het meest interessante vraagstuk: waarom is het gebruik van losse R, G en B LEDs veel gangbaarder dan ware RGB-LEDs? Het voordeel van ware RGB-LEDs lijkt mij inderdaad dat de kleurmenging beter afgestemd kan worden daar de drie diodes in één lensbehuizing zitten. Het zou misschien een kwestie van budget zijn maar wat dat betreft is het sowieso bizar dat LED-PARs nog zo duur zijn als je de stukkosten bij elkaar optelt...
                Die kleurenmenging is niet per definitie beter dan bij losse LEDs. De beste kleurenmenging krijg je bij custom Rode, Groene en Blauw LEDs die op elkaar zijn afgestemd om ook de moeilijke kleuren als wit, geel, lavendel etc op een mooie manier te maken met LED en dan in combinatie met lenzen.

                Wanneer het om een RGBA spot zou gaan is er enige logica waarom ze voor losse LEDs kiezen. Anderzijds zijn er wel losse 5W LEDs, maar nog geen 15W 3-in-1 in RGB LEDs. In de BB serie van i-Pix zit per cel 30W aan custom LEDs. En dat zijn er maar 7.

                Toch is het niet zo bizar dat een fatsoenlijke LED PAR zo duur is, ookal kijk je naar de losse stuk kosten. Zit veel meer achter het ontwikkelen en maken van een product dan het simpelweg aan elkaar knopen van LEDs in een bakje van Chiness pisbakkenstaal.

                Terug naar het originele onderwerp (of we maken hier wel een apart topic voor als er interesse voor is).
                Greetz,

                DeMennooos

                Stagehands are the infantry of show business

                Comment

                Working...