Nieuws: Chamsys desks op veel Belgische festivals in 2008

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Nieuws: Chamsys desks op veel Belgische festivals in 2008

    Ik kom hier net te weten dat op een groot deel van de belgische festivals EML niet meer zal uitpakken met een Hog 2 + een Avolites Saphire combinatie, .... maar met 1 Chamsys MQ300....

    Is Chamsys echt zo goed???,
    en zo goed ge-accepteerd door band-techniekers????


    Greetz,

    W
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Waarom zou ze niet geaccepteerd worden?

    Ze is stabiel, ze is makkelijk en snel te bedienen, vele mogelijkheden die erin zitten zijn er allemaal ingekomen op vraag van echte gebruikers in-the-field cq on-the-job, ...
    Niet meer dan logisch als je het mij vraagt

    En ergens heb ik het gevoel dat Lucken mij nu gaat aanvullen
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Peter Vanhove
      • Jun 2002
      • 347

      #3
      Zo schokkend is dit toch weer niet. De tafels staan bekend om al wat laserguy al gezegd heeft.
      Toen wij enkele jaren terug onze AVO's (Pearl en Sapphire) wegdeden om Chamsys te kopen, verklaarde iedereen ons voor gek (ook EML jongens).
      De tijd heeft ondertussen uitgewezen dat deze tafels zowat alles kunnen wat de HOGs en consoorten kunnen (en soms meer), op een betrouwbare manier.
      De software wordt zeer snel aangepast aan de wensen van de gebruikers, en een crash hebben wij nog nooit mogen meemaken, wat wil je nog meer.
      Als ze niet geaccepteerd wordt door bandtechniekers dan ligt het zeker niet aan de tafel zelf, maar eerder de onwil van vele techniekers om met iets anders te leren werken, een fenomeen wat men ook veel ziet bij digitale live audiomengtafels.
      Het is geen publiek geheim dat nieuwe technologie, veel tijd nodig heeft om zich te bewijzen, voornamellijk omdat vele gebruikers de tijd niet willen investeren om met die nieuwe technologie te leren werken.
      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik vind dit niet zo schokkend...Ben eigenlijk geluidsman, maar heb 2 jaar geleden met een MQ100 lopen spelen en dat ging mij zelfs goed af...;-) Heb ook lopen spelen met de Regia 2048 en de Avolites Pearl 2004, maar die vond tegenover de Chamsys omslachtiger werken. Daarom dat wij een MQ100 in de verhuur hebben opgenomen.
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • kristofb
          • Sep 2006
          • 91

          #5
          ik heb mijn mq 100 nu al een jaar en heb er nog steeds geen spijt van. DIt ding werkt altijd. en als je nieuwe functies aanvraagt komen die er bij de volgende software release al bij. Echt goede support en heb de tafel ook nog niet weten crashen....

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Blijkbaar heeft men bij EML (ik veronderstel dat Wouter het hierover heeft) een serieuze investering gedaan in licht consoles. MQ300's op de zomerfestivals, ik zag overlaatst een filmpje met 2 MQ100's van EML en een tijdje terug is er ook een GMA aangekocht.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

              #7
              Is wel een nette investering :-)

              Prijstechnisch gezien kun je voor de bruto prijs van een GMA makkelijk 2 MQ100 Pro's aanschaffen. Er is dan nog wat ruimte voor een ChamSys playback wing.

              Even uitgaande van bruto prijzen.
              Greetz,

              DeMennooos

              Stagehands are the infantry of show business

              Comment

              • DaDe
                • Jul 2004
                • 15

                #8
                Bij ons hetzelfde. Pearls gingen nooit meer buiten. En de HOG 3 is na veel moeite op de 2e handqlijqt gekomen om een MQ100 + wing in de plaats te krijgen.
                De mensen van flying pig doen de laatste tijd immers erg hun best om de HOG3 eigenaars te verwaarlozen. Alles draait er om de road hog. Onze 3 is ook een van de eerste in europa, zitten nog steeds een hoop eigenaardigheden in en qua software functies soms wel achter (denk aan de markcue's).

                EML rijdt dacht ik met twee van de eerste mq100's PRO rond + wing. En zoals altijd, de rest zal wel volgen ;-)

                Enige nadeel is dat er maar 1 touchscreen inzit, maar met de pro valt dat zelfs op te lossen. Ik heb namelijk graag veel softtouchen voor kleuren en gobo's ed

                De FX engine vindt ik ook sterk. Zowat alles kan je aanpassen per head.

                Bij chamsys hebben ze gewon heel goed hun huiswerk gedaan en de eigenlijke opvolger van de hog2 gemaakt, zoals hij zou moeten zijn. En daarbij hebben ze ook heel goed rondgekeken naar de concurrentie.

                Nu nog wachten op de levering
                More music, more fun!

                Comment

                • lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

                  #9
                  Om even alles juist te zetten, EML heeft momenteel:
                  3x MQ100 Pro
                  3x Playback Wing (24 playbacks)
                  4x Maxi Wing

                  Comment

                  • Wouter Verlinden
                    • Dec 2000
                    • 263

                    #10
                    En de MQ300's voor de zomerfestivals die EML gaat doen moeten nog geleverd worden?
                    Wouter Verlinden
                    Creative Sound & Light Development

                    Comment

                    • lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

                      #11
                      Waar het verhaal van de MQ300's vandaan komt weet ik niet. Maar een MQ100Pro + 2 wings is identiek aan een MQ300Pro.

                      Comment

                      • bogaert-y
                        • Nov 2006
                        • 53

                        #12
                        Luc,

                        via volgende link staat het op de site van eml:

                        EML Productions : : Creative Audio & Visual Solutions

                        mvgn

                        Comment

                        • LJ Bert
                          • Apr 2003
                          • 270

                          #13
                          wij hebben nu 1 kit klaar waar een mq100 inzit met een wing aan vast gemaakt.
                          eigenlijk een mq200 maar de wing zit aan de ander kant. er zitten ook 2 TFT's in en een 1 unit 19inch pc.
                          hehe wat een gedoe

                          Comment

                          • Jugfire
                            • Oct 2004
                            • 91

                            #14
                            Originally posted by Olaf Duffhuës
                            Ik vind dit niet zo schokkend...Ben eigenlijk geluidsman, maar heb 2 jaar geleden met een MQ100 lopen spelen en dat ging mij zelfs goed af...;-) Heb ook lopen spelen met de Regia 2048 en de Avolites Pearl 2004, maar die vond tegenover de Chamsys omslachtiger werken. Daarom dat wij een MQ100 in de verhuur hebben opgenomen.
                            jij? ech waor? :P
                            Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Originally posted by LJ Bert
                              wij hebben nu 1 kit klaar waar een mq100 inzit met een wing aan vast gemaakt.
                              eigenlijk een mq200 maar de wing zit aan de ander kant. er zitten ook 2 TFT's in en een 1 unit 19inch pc.
                              Waar gebruiken jullie die 1U 19" PC voor?
                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...