Probleem leap frog zero 88

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rutger 'kimme' zuidlaren
    • May 2008
    • 4

    Probleem leap frog zero 88

    Hallo, Ik ben rutger, ik ben 15 jaar en help in een theater in zuidlaren. daar hebben ze prima spullen alleen 1 probleem. Namelijk niet echt mensen met echte ervaring en dan kom je al snel problemen tegen. bv. dat de mensen die er nu werken niet uit de handleiding van het paneel komen. Ik hoop dat iemand weet waar ik een duidelijkere handleiding kan vinden of enige tips heeft.

    met vriendelijke groet
    Rutger
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    meestal dient een handleiding om de "dummies" vooruit te helpen...
    wil dus zeggen dat ze ook nogal in simpele taal geschreven is en er een duidelijke basis wordt uitgelegd... dus simpeler zal je een handleiding niet gaan vinden denk ik...

    het beste is zoeken naar een verhuurbedrijfje in je buurt dat de tafel ook heeft en vragen of er een tech je misschien eens wat van wil uitleggen?
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • Elmo
      • Jun 2006
      • 208

      #3
      het bedrijf dat deze tafel heeft geleverd kan je ook van de nodige info en training voorzien. Mocht je meer info hierover willen stuur me dan een e-mailtje.

      Comment

      • Rutger 'kimme' zuidlaren
        • May 2008
        • 4

        #4
        Originally posted by DJ_matthias
        meestal dient een handleiding om de "dummies" vooruit te helpen...
        wil dus zeggen dat ze ook nogal in simpele taal geschreven is en er een duidelijke basis wordt uitgelegd... dus simpeler zal je een handleiding niet gaan vinden denk ik...

        het beste is zoeken naar een verhuurbedrijfje in je buurt dat de tafel ook heeft en vragen of er een tech je misschien eens wat van wil uitleggen?
        Is er mischien een Nederlandse handleiding? Want wij hebben de engelse en die is in een moeilijke technische versie geschreven.

        Comment

        • CMY
          • Feb 2008
          • 49

          #5
          Frogsimulator

          Hallo

          Misschien is het is handig om de frogsim te instaleren

          In dit programma kan je rustig de tafel uitvinden..

          Mvg
          CMY
          .....::::: Lichtpik :::::.....

          Comment

          • Elmo
            • Jun 2006
            • 208

            #6
            Originally posted by Rutger 'kimme' zuidlaren
            Is er mischien een Nederlandse handleiding? Want wij hebben de engelse en die is in een moeilijke technische versie geschreven.

            ga er maar aan wennen, alle handleidingen zijn in het engels!!

            en moeilijk technisch engels? nou dan heb ik wel een ander boekje voor je

            Comment

            • Rutger 'kimme' zuidlaren
              • May 2008
              • 4

              #7
              dus het enige wat ik kan doen is gewoon gaan uitproberen en er vanzelf achter komen?

              Comment

              • JustME125
                • Jun 2006
                • 297

                #8
                of iemand vragen die wel verstand heeft van deze tafel natuurlijk!
                Correct me if I'm wrong

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Rutger,

                  Ik snap even niet waar je niet uitkomt.
                  Voor mij is het inmiddels een paar jaar geleden dat ik op een frog uit moest, maar ik zou me er nu weer niet zenuwachtig over maken.
                  Zeker met de manual in de buurt is het een tafel waarop je snel uit kan.

                  Wie heeft die kikker in het theater neergezet? Die persoon zal er toch wel beetje over na hebben gedacht?

                  ...Persoonlijk vind ik het altijd bijzonder als er geen comulite in het theater staat, dat is in NL toch redelijk de standaard, maar wanneer er voor een andere tafel werd gekozen dan is daar vaak een hele duidelijke reden voor. Meestal; omdat het personeel liever op iets anders uit gaat.

                  Is het een druk bezet theater, of staat de zaal wel eens dagen leeg?
                  Voor de meeste theaters nadert het einde van het seizoen met rasse schreden, tijd voor onderhoud, vakantie en ....als jij het handig aanpakt, voor educatie!

                  Kikker beschikbaar, geen produstciestress....lekker pielen!

                  Owja, wanneer je op school tegen je wiskunde leraar zegt: "ik snap geen reet van wiskunde" Verwacht je dan dat deze leraar je in datzelfde lesuur op weg helpt?

                  Mijn punt: stel een concrete vraag, dan krijg je gericht advies. Zoals je nu je vraag stelt zullen de antwoorden, hoe welgemeend ook, niet veel meer kennis van je kikker opleveren.

                  Comment

                  • Elmo
                    • Jun 2006
                    • 208

                    #10
                    Originally posted by ralph
                    Rutger,

                    Ik snap even niet waar je niet uitkomt.
                    Voor mij is het inmiddels een paar jaar geleden dat ik op een frog uit moest, maar ik zou me er nu weer niet zenuwachtig over maken.
                    Zeker met de manual in de buurt is het een tafel waarop je snel uit kan.

                    Wie heeft die kikker in het theater neergezet? Die persoon zal er toch wel beetje over na hebben gedacht?

                    ...Persoonlijk vind ik het altijd bijzonder als er geen comulite in het theater staat, dat is in NL toch redelijk de standaard, maar wanneer er voor een andere tafel werd gekozen dan is daar vaak een hele duidelijke reden voor. Meestal; omdat het personeel liever op iets anders uit gaat.

                    Is het een druk bezet theater, of staat de zaal wel eens dagen leeg?
                    Voor de meeste theaters nadert het einde van het seizoen met rasse schreden, tijd voor onderhoud, vakantie en ....als jij het handig aanpakt, voor educatie!

                    Kikker beschikbaar, geen produstciestress....lekker pielen!

                    Owja, wanneer je op school tegen je wiskunde leraar zegt: "ik snap geen reet van wiskunde" Verwacht je dan dat deze leraar je in datzelfde lesuur op weg helpt?

                    Mijn punt: stel een concrete vraag, dan krijg je gericht advies. Zoals je nu je vraag stelt zullen de antwoorden, hoe welgemeend ook, niet veel meer kennis van je kikker opleveren.
                    ik denk dat je even wat moet weten over de kimme,

                    de kimme is niet echt een theater zoals jij denkt, het is een zaal met theater faciliteiten maar geen echt theater. Ik gok dat ze daar maximaal 50 producties/voorstellingen per jaar draaien.

                    Ik had al aangegeven in mij eerste bericht dat ik weet wie de tafel heeft geleverd en dat degene ook Rutger kan voorzien van trainingen.

                    Comment

                    • Rutger 'kimme' zuidlaren
                      • May 2008
                      • 4

                      #11
                      Wie ben jij dan Elmo? maar het probleem is dat dat persoon niet echt heel veel tijd heeft om ons dat uitteleggen en we hebben wel iets meer dan 50 voorstellingen

                      Comment

                      • CMY
                        • Feb 2008
                        • 49

                        #12
                        Ik ben zelf 14 en ben is voor de FatFrog gaan zitten (bijna hetzelfde als LeapFrog) Met een Manual.
                        Het is een erg logisch gemaakte tafel, Patchen gaat vrij makkelijk, Programeren is makkelijk enzovoorts.
                        Dus als je is voor de tafel gaat zitten met een manual (of als je de tafel niet beschikbaar hebt http://support.zero88.com/main/en/download/271) kan je alles makkelijk uitvogelen..
                        Erg handig je kan er zelfs een patch in maken en dan met een floppy in je frog laden.

                        Conclusie: Neem even de tijd om de tafel te leren gebruiken......

                        Mvg
                        CMY
                        Last edited by CMY; 20-05-08, 20:31.
                        .....::::: Lichtpik :::::.....

                        Comment

                        • O.koek
                          • Apr 2007
                          • 16

                          #13
                          Misschien even aan Ben vragen?
                          Hij werkt daar al 30 jaar als vaste licht technicus, en weet er alles van!

                          Groeten.

                          Comment

                          Working...