Opmerking / tip voor de LED PAR gebruikers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtase
    • Apr 2008
    • 7

    Opmerking / tip voor de LED PAR gebruikers

    Hey,

    De afgelopen periode heb ik bij hetzelfde bedrijf een 8-tal LED Parren aangeschaft van een OEM Merk. In een geval was dat het merk 'MR LED', in een ander geval bleken het Showtecs te zijn. In principe maakt het merk weinig uit, want de lampen zijn identiek.

    LET OP:
    Echter zijn e DMX kanalen wel anders. De MR Led heeft 5 kanalen en de Showtec 6, tot overmaat van ramp is (om een voorbeeld te noemen) kanaal 1 bij de ene lamp rood en bij de andere is kanaal 1 een soort fade.

    Misschien een handige opmerking voor mensen die merkloze PAR LEDS bestellen / willen bestellen en dat in meerdere 'ladingen' bij dezelfde winkel doen. Vraag na of de lampen identiek zijn, vaak krijgt de winkel zelf ook verschillende ladingen merkloze lampen binnen.

    Ik ga nog even kijken of ik de lampen ga ruilen, of hoe ik het ga oplossen. De lampen die ik nu in mijn bezit heb werken wat beter, maar ik kan ze niet gemakkelijk combineren met de lampen die ik daarvoor had aangeschaf.

    Hoop dat jullie wat met deze post kunnen!
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #2
    Dat is altijd het naddel van OEM. wat je nog wel kan doen is het verhaal softpatchen dodat de juiste kleuren gecombineerd worden.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

      #3
      Het is vervelend...
      Maar verschillende merken/modellen MH's hebben dit probleem toch ook?

      Op tafels als avolites is dat probleem toch opgelost met de juiste personalities...
      Als je ze op een scanmaster ofzo gebruikt, dan kun je lekker klooien!

      grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Zie ook niet meteen het probleem, tenzij je de ingebouwde fx wil gebruiken.

        Desnoods heradresseer je je 'foute' ledparren 1 adres hoger en hup... je hebt je RGB weer in de juiste volgorde.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        Working...