extra playback wing koppelen aan martin case

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

    extra playback wing koppelen aan martin case

    hey ik heb eens even een vraagje. ik wil een gewoon dmx tafeltje gebruiken als playback wing bij de martin case. Hoe stel ik dat in en hoe programmeer ik iets op die playbacks?

    de manual, het forum bij martin geven me geen antwoord

    alvast bedankt
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

    #2
    da's mooi, maar wat is een dmx tafeltje, een plank met vier poten en een vijfpolige xlr eraan geschroeft?
    De meeste "dmx tafeltjes" sturen channels of parameters aan, dit is dus niet hetzelfde als playback faders, waar een combinatie van channels/parameters met een bepaalde waarde achter elkaar op afgespeeld kunnen worden.
    Een direct antwoord op je vraag is dus kan niet bestaat niet.
    Een creatief antwoord op je vraag is als je een console hebt waarbij je memories of een cue-list onder een fader kan plaatsen is het misschien mogelijk deze tegelijk met je "main"console te sturen middels midi. Ik ken je martin case niet dus weet niet of deze midi uitstuurd.
    Verder is het in toch wel bijna alle gevallen zo dat als er een mogelijkheid is, dat deze (hoe vaag dan ook) in de manual beschreven staat. Ik gok dus dat het helemaal niet lukt met de martin case. (Anders gok ik dat je een hekel hebt aan het lezen van manuals)
    Martijn de Groot
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

    Comment

    • kristofb
      • Sep 2006
      • 91

      #3
      het gaat! via der dmx in van de controller. ik heb het al op andere plaatsen gezien dus daar ben ik al zeker van. maar in de manual is niets te vinden over de settings van dat ding. Wat een beetje logisch is ook want anders zopuden ze hun eigen dure wings niet meer verkopen.

      Comment

      • StefanL
        • Apr 2007
        • 3

        #4
        het gaat idd.

        In uw setup, klikt ge op patch link -> slave
        dan vraagt ie 3 parametertjes, ik geloof in deze volgorde
        adress (als ge op uw wing vanaf kanaal 1 begint, 1 ingeven)
        aantal playbacks op wing (aantal faderkes op uw tafel)
        percentage of digital (ik pak altijd digital)

        ik geloof dat ik als parameters altijd 1 / 25 / digital neem (24 ch jands event als wing), maar ik moet nog steeds ff experimenteren. in uw stage view kunt ge kijken of t gelukt is.

        Dan, het programmeren onder een fader op je wing
        -je maakt je scene, [to] + geheugennr (vb 1500)
        -in de cue waar je je playback wil zetten, doe je [edit] + nr van de playback (stel dat je onder de eerste fader van je wing wil zetten, is dat [edit]+'11'
        - dan krijg je lijstje met al je memory's, je selecteerd de goeie (met next en prev). je laatst gemaakte memory is automatisch geselecteerd. [Add] duwen: klaar

        laatste en belangrijkste stap: effe checken
        manual mode eens af en aan zetten en dan eens met de fader bewegen en kijken wat er gebeurt.

        Et voila
        Groeten

        Comment

        • kristofb
          • Sep 2006
          • 91

          #5
          het stefan alvast bedankt é! ja ik werkte vroeger steeds op een P1+ maja nu nog eens af en toe op een gwn 1tje. En dan mis je die wing wel

          Comment

          • StefanL
            • Apr 2007
            • 3

            #6
            bij ons zitten we met een P1 en een P2, en ik heb ook een graag een faderke meer :P

            Comment

            Working...