Midi op SM-1612

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAroen
    • Dec 2006
    • 16

    Midi op SM-1612

    Hé,

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niets over vinden, dus bij deze.

    Ik heb bij een band een SM-1612 gebruikt om 4 mov heads, 8 led pars en 4 scans aan te sturen. Deze band gebruikt geen LJ dus daarom een simpel in te stellen controller zodat de gitarist met één druk op de knop de show kan bedienen. (dit voordat iedereen begint over andere soorten controllers)

    Nu wil ik ze nog iets extra's gaan bieden doormiddel van het MIDI verhaal wat de SM-1612 zou ondersteunen, ik zou een midipedaal willen aansluiten op de SM-1612 zodat de gitarist ipv met z'n handen, met z'n voeten simpele bediening kan doen. (blackout, wisselen van chases)

    Heeft iemand ervaring met deze manier van gebruiken van de SM-1612? En welk pedaal is hier geschikt voor? Het moet dus eigenlijk gewoon een te programeren midipedaal zijn volgens mij.
  • JAroen
    • Dec 2006
    • 16

    #2
    Ik schop dit topic nog even een keer omhoog, aangezien ik voor die band nog niet de beste oplossing heb kunnen bedenken....

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      Volgens mij moet je dit niet willen.
      Meeste bandjes die ik ken die zonder lichtech touren, die staan op de meest vreemde podia, vreemd qua afmeting bedoel ik dan.

      Gevolg is: je licht hangt altijd anders. Je kan geen showtje van te voren tikken en dan veronderstellen dat het bij iedere klus gaat passen qua posities!

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Ik denk niet dat de posities hier een issue is. Ik ken wel meer bands zonder lichttech, en dan staat het licht inderdaad op standje auto te draaien. (Wel jammer met zo'n lichtsetje als hierboven genoemd).

        Die sm dingen werken volgens de manual gewoon met note on/off commando's. Dat moet in midi device in te programmeren zijn. Midi voetpedalen ken ik persoonlijk niet, kun je beter aan de gitarist vragen.
        Hang desnoods die controller een keer aan de midi-poort van je pc en probeer het uit, weet je gelijk of het voldoet aan je eisen.
        U x I = Boem.

        Comment

        • JAroen
          • Dec 2006
          • 16

          #5
          @ Ralph... Bandje speelt altijd met een truss op de achtergrond dus de posities zijn ind niet zo belangrijk.
          @ Dave qua show is het inderdaad zonde, maar zij redeneeren dat die 150 eu die ze iedere keer in de zak kunnen houden voor een LJ kunnen ze mooi zelf verdelen (valt ook iets voor te zeggen natuurlijk)
          Wel bedankt voor je tip!

          Comment

          Working...