Daslight <> Chamsys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

    Daslight <> Chamsys

    Zoals in de titel vermeld, welk programma is voor de meeste hier hun voorkeur en waarom?

    heb gemerkt dat bij een daslight geen usb console bij is, dus echt puur via het toetsenbord? aangezien ik geen "schuiven/slides" op mijn toetsenbord heb staan zal ik ook minder makkelijk iets kunnen dimmen? en zal het enkel aan/uit worden?

    Ik vind de software van daslight dan weer een beetje "overzichtelijker", kon hiermee direct al een kleine macro maken met bewegingen (sinussen ed..) en bij de chamsys heb ik dan weer even gewerkt met de handleiding ernaast.. ook is voor een chamsys een externe usb tafel te koop heb ik gemerkt?

    Maar wat zijn nog jullie voorkeuren, voordelen/nadelen aan deze sturingen?

    hartelijk dank op voorhand
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

    #2
    Om eerlijk te zijn, nog nooit dashlight getest. Toen ik met pc besuring begon, was het chamsys. idd even oevenen, maar ik ben verkocht.

    Voor mijn doeleinden super, zeker in combinatie met een wing.

    joost.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Chamsys doet idd. heel goed wat je wil en de mogelijkheden groeien met de dag op basis van hoe en wat de gebruikers willen. Het is idd even doorbijten om het onder de knie te krijgen maar dan kun je heel snel werken en dingen gaan aanpassen op een eenvoudige en snelle manier. Een wing is idd wel aan te raden. Puur technisch bekeken is zo een wing schandalig duur maar als je ziet wat het totaalpakket software + wing kan dan is het eigenlijk toch wel een scherpe prijs.
      Maar natuurlijk: als het voor wat discogeknipper is neem dan gerust de Daslight
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • kristofb
        • Sep 2006
        • 91

        #4
        een wing schandalig duur??? hoe kom je erbij? Voor dat geld kan je niets evenwaardig kopen hoor of je mag het me hier vertellen. Ik heb zelf een mq 100 van chamsys hier thuis staan en dat ding werkt perfect. Ik kon er onmiddelijk dingen mee programmeren. het wijst zichzelf allemaal uit.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Lees nou even mijn bericht VOLLEDIG opnieuw en probeer het te begrijpen dan zul je zien dat ik tot diezelfde conclusie kom... maar kom wel eerst van je paard af
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Shark
            • Aug 2007
            • 208

            #6
            ben hier al een tijdje bezig me die chamsys software en vlot wel.
            zo'n wing op zich vind ik ook wel vrij duur, toevallig ergens in een prijslijst zien staan. Ma moet de "gratis" software nog erbij neme met alle functies, dan word het wel goedkoper dan een "all in one" pro tafel.

            het gaat nu 100% een chamsys worden me de gewone pc wing, die daslight zag er mij echt wel mooi uit, ma vermoed dat chamsys verder kan gaan met al zijn opties.

            Comment

            Working...