Martin dmx usb 1024

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    Martin dmx usb 1024

    Ik heb mij de Martin DMX dongle met 1024 adressen aangeschaft.Geinstalleerd op mijn laptop(met Vista),en na heel wat problemen heb ik hem an de praat gekregen.Programma als administrator opstarten met de compabiliteitsmodus Windows 2000,en zo is het gelukt.Althans tot vorig weekend.Nu kan ik geen enkele manier nog de dmx hardware terugvinden.Dus het werkt niet meer.Heeft nog iemand dit voor gehad,en wat is de oplossing?
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

    #2
    volgens mij is de beste oplossing de vista eraf en met xp werken want wij hebben ook al niets dan problemen gehad met werken met de vista.

    Comment

    • Dj Jasper
      • Apr 2003
      • 82

      #3
      Inderdaad, vista erafgooien en XP erop. Ik had precies hetzelfde probleem met dezelfde dongle. Na veel moeite werkte het eindelijk, en opeens nokte alles ermee. Daarna hebben ik en wat mensen met computerervaring ernaar gekeken, maar niks werkte. Toen heb ik weer XP geinstalleerd en nu werkt alles perfect.

      Comment

      • jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

        #4
        Misschien moet je VMware Workstation of Player er opzetten en daar een VM maken met XP er op, dan kun je (als je dat uberhaupt wil) Vista nog blijven gebruiken..

        Je hebt dan ook een dedicated XP Machine voor Lightjockey.
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

        Comment

        • flurk
          • May 2003
          • 409

          #5
          Originally posted by jakobjan
          Misschien moet je VMware Workstation of Player er opzetten en daar een VM maken met XP er op, dan kun je (als je dat uberhaupt wil) Vista nog blijven gebruiken..

          Je hebt dan ook een dedicated XP Machine voor Lightjockey.
          Waar kan ik dit vinden?Lijkt mij wel een oplossing. Kan ik dan gewoon doorgaan met Vista?Andere aplicaties werken perfect.

          Comment

          • jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

            #6
            Je kan VMware Player gratis downloaden op VMware: Virtualization, Virtual Machine & Virtual Server Consolidation - VMware, maar om zogenaamde virtuele machine te maken, moet je Vmware workstation hebben deze kost een paar kwartjes... je zou het in het duistere circuit kunnen proberen
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

            Comment

            • flurk
              • May 2003
              • 409

              #7
              Is dit programma als Java VM?En zoja,kan het ondr Java werken?

              Comment

              • Shark
                • Aug 2007
                • 208

                #8
                ik heb zelf ervaring met VirtualPC, ook bijna hetzelfde, maakt hiermee dus een virtuele pc aan op uw bestaande PC

                Download details: Virtual PC 2007

                Comment

                • jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

                  #9
                  Virtual PC kan ook en is gratis bij Mikkiezacht te krijgen..

                  Het heeft niets te maken met Java VM, dat is iets geheel anders..

                  Een virtuele PC is een Pc in een PC.. je basis is je Windows Vista PC.

                  Daar installeer je Vmware workstation of virtual PC op, en dan installeer je binnen die applicatie nog een pc met windows XP en Lightjockey
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

                  Comment

                  • flurk
                    • May 2003
                    • 409

                    #10
                    to Turboke;
                    Vista eraf en xp erop.t is niet zo simpel.De kans dat de laptop niet meer werkt onder xp is zeer groot.Best mogelijk dat er geen drivers bestaan voor xp en dit type van laptop.
                    Last edited by flurk; 30-03-08, 04:01.

                    Comment

                    • flurk
                      • May 2003
                      • 409

                      #11
                      k'Ga es proberen met virtual PC;
                      ps Bij Martin zelf kunnen ze er ook blijkbaar geen weg mee. Ik krijg tot nog toe geen enkele reactie of oplossing......

                      Comment

                      • jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

                        #12
                        waar heb je die vraag uit staan. in het LJ forum of direct gesteld aan Martin?
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

                        Comment

                        • Shark
                          • Aug 2007
                          • 208

                          #13
                          het handige aan zo een Virtual PC (wat ook misschien bij VM Ware is) is dat je 1 keer een virtual pc installeert, dit word opgeslagen in 1 bestand op je HD. Wil je graag een 2de virtuele PC erbij, copieer je simpelweg het eerste bestand, en hebt een 2de, zonder nog eens heel de installatie door te gaan. Enkel kan het zijn dat je nog een paar instellingen (zoals computernaam, IP adres) moet aanpassen bij de 2de machine aangezien elke pc ergens uniek moet zijn.

                          maar dus in plaats van een gehele pc te backuppen.. is het enkel dat ene bestand copieren naar een andere locatie (5 minuten maximum) en hoef je je verder van niets nog zorgen te maken.

                          Comment

                          • jakobjan
                            • Jul 2002
                            • 599

                            #14
                            Ook bij Vmware is dat mogelijk, je kan zelfs de vmware machine kopieren naar een andere pc zonder dat daar workstation op geinstalleerd hoeft te worden, alleen vmware player..
                            Jakob-Jan
                            Lightjockey Beta tester
                            Freelance Licht tekkie

                            Comment

                            • flurk
                              • May 2003
                              • 409

                              #15
                              Voor mij mag dit item afgesloten worden.Probleem opgelost met de hulp van de hotline van EVDV (invoerder Martin Belgie).Hoe het is kunnen gebeuren weet ik niet maar er stond een oudere versie op mijn laptop die nog niet communiseert met de nieuwe usb dongle.Dus nieuwe versie opgezet en klaar was kees.

                              Comment

                              Working...