Mening?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

    Mening?

    Tegenwoordig kom ik nog wel eens tegen dat de lichtnichten een instelling hebben van snel showtje draaien en zo snel mogelijk weer weg..
    waardoor men steeds meer voor een standaard show wil gaan denken..

    wat is jullie mening hierover?

    uitgebreidt doen en een unieke show(proberen) neer te zetten?

    of alles simpel en snel in de auto en niet moeilijk doen???
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Wat wil je nou horen? Of wij ook mensen kennen die een waardeloos product leveren? JA die zijn er... ***zijdank is er ook een select gezelschap met professionals die shows de moeite waard maken.

    Wil je advies?: doe je best! Dat ben je aan je klant, maar bovenal aan jezelf verplicht.

    Beetje raar topic dit...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

      #3
      Originally posted by AJB
      Wat wil je nou horen? Of wij ook mensen kennen die een waardeloos product leveren? JA die zijn er... ***zijdank is er ook een select gezelschap met professionals die shows de moeite waard maken.

      Wil je advies?: doe je best! Dat ben je aan je klant, maar bovenal aan jezelf verplicht.

      Beetje raar topic dit...

      t is niet voor advies.. maar ik vroeg me af of ik de enigste was die dit nog wel tegen kwam.. maar ben blij dat ik niet de enige ben die graag wat extra moeite doet..
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

      Comment

      • BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

        #4
        Misschien dat je vooral op de lichtnichten van bands doelt, maar als Drive-in lichtnicht vind ik dit meestal nog storender bij conculega plaatjes-draaiers.
        De meeste bands hebben gelukkig nog een LJ die zich dan de gehele show bezighoud met alleen het licht. Als je geluk hebt doet ie elke keer zijn best om er het mooiste uit te halen, maar over het algemeen is het inderdaad een standaard programa afwerken wat bij dat nummer altijd gedaan wordt.
        Als je de betreffende band niet te vaak ziet, zal dit (voor de meeste bezoekers) er verzorgd uit zien.

        Maar voor Drive-in's is volgens mij de verhouding anders.
        Ik zie niet elke week een andere drive-in, maar toch regelmatig, om maar eens een voorbeeld te noemen 8 Mac's in demo-stand draaien de hele avond. Of een hele truss vol met random bewegende gekleurde lichtstralen en 1 strobo die bij elk nummer tijdens het refrein aangetikt wordt.
        Liever iemand die met wienig middelen een show draait die past bij de muziek, dan een bak met lampen die ongecontroleerd staat te knipperen onder het motto : Wat hebben wij veel lampen !!

        Zo, dat moest ik even kwijt !!

        Frank
        Black Light
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

        Comment

        • flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

          #5
          Bij drive-in werk (wat ik overigens niet zo veel meer doe) hecht ik ook aardig wat waarde aan een mooie show.. het probleem is alleen dat ik dit in zn geheel alleen doe. dus het plaatjes aanzetten en een set MH's aansturen.. vrij lastig nog altijd maar ik merk dat het publiek het allemaal best vindt zolang de lampen ma niet op het gezicht schijnt. verder is het van belang om de totale belevenis te maken. dus licht geluid en afwerking moet allemaal perfect zijn en niet allemaal van dat halve werk!

          daarom moet ik een keer een lichtman of vrouw vinden die het ook wel mooi vindt om een beetje aan te rommelen en mensen een fijne avond te geven.

          Bij bands (vooral rockbands) is de lichtshow juist van cruciaal belang!! snelle wisselingen en veel bewegend licht.. althans de rockbands die wij doen.
          nu moet de lichttech ook nog eens goed op blijven letten!!
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by flash-a-new-generation
            veel bewegend licht.. althans de rockbands die wij doen.
            Veel bewegend licht bij bands? Vooral mooie plaatjes creƫren is daarbij belangrijk, althans, vind ik..
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • Highfield
              • Jun 2006
              • 144

              #7
              hier (http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...euro-live.html)
              heeft al een soortgelijke discussie plaatsgevonden. De conclusie was dat het per band verschilt (gelukkig) en er ook tussen lichttechs niet een bepaalde voorkeur heerst.

              mvg,
              Harm Hoogveld

              Het begint met ambitie..

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Met de verwijzing van Harm heeft deze discussie een zinvolle wending gekregen, graag daar verder...indien gewenst......
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                Working...