Leklicht mac600

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

    Leklicht mac600

    Goedenavond met z'n allen,

    Ik heb een vraagje: op het werk heb ik enkele mac600's hangen. Alleen nu erger ik me groen en geel aan dat leklicht wat eruit komt... Nu heb ik ooit van iemand gehoord dat er een bepaald soort tape o.i.d. voor was. Ik las op een ander topic iets van black foil . Als dat idd de oplossing is, wat is het LEE-nr. daarvan dan?

    Graag uw reactie...

    Alvast bedankt!

    Gr. Thomas
    dus...
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Google geeft je meteen het JUISTE antwoord als eerste resultaat... leenummer van de black foil.

    Perfect toepasbaar om leklicht weg te werken bij diverse armaturen, flaps, ... maar wel rekening houden met de opmerking hier beneden
    Last edited by axs; 27-02-08, 22:47.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Niet alle goede oplossingen hebben een Lee nummer

      Vergeet niet dat het leklicht veelal door de ventilatie openingen van je mac heen komt.
      Het dicht tapen van die openingen heeft direct consequenties voor de temperatuur/warmte afvoer in de kop.

      Experimenteren kan geen kwaad, ben met je eens dat deze yokes niet echt super zijn afgewerkt.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • lichtpuntje
        • Sep 2003
        • 79

        #4
        ok dan... was iets te snel met mn post... sorry...

        en bij het 'afplakken' zal ik idd een soort tunnel maken voor de ventilatie...

        thnx! thomas
        Last edited by lichtpuntje; 27-02-08, 23:07.
        dus...

        Comment

        • Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

          #5
          Er is ook blackwrap tape in de handel verkrijgbaar. Let er wel op dat je, ook als je tunnels gaat maken de airflow veranderd wat negatieve gevolgen kan hebben voor de levensduur van je spot. Wij gebruikten in het verleden veel blackwrap voor 4 kW en 6 kW HMI schijnwerpers en yokes, maar zijn hier grotendeels vanaf gestapt. Bij X-spots hebben wij standaard een soort molton rok om de spot heen hangen en bij HMI's gebruiken we zgn. lasdekens.
          Lid van het Front tegen zijlicht

          Comment

          • lampjewortel
            • Nov 2007
            • 36

            #6
            die lasdekens, wat zijn dat precies ???
            Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

            Comment

            Working...