Podium in blacklight

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj-jeronimo
    • Nov 2006
    • 10

    Podium in blacklight

    Hallo,

    Ik moet binnenkort voor een concert een podium volledig in blacklight zetten.
    De bedoeling is dat er achter het podium op een zwart doek een witte tekening komt van 10m x 3m en de t-shirten van de spelers zijn zwart met witte letters. Zo willen we een leuk effect creeëren.
    De afmetingen van het podium zijn ongeveer 10m bij 15m.
    Welk soort armaturen kan ik hier het best voor gebruiken? Hoeveel heb ik dan nodig en waar kan ik ze het best hangen?

    Alvast bedankt

    Groetjes
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    2 of 4 van deze en je komt wel toe
    Showtec Blacklight 400W Unit with Ballast and Side Mirror

    plaats ze gewoon ofwel in een frontbrug voor het podium of leg ze gewoon vooraan op het podium... and let the blacklight do the rest
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • StevenGeerts
      • Nov 2005
      • 101

      #3
      Wat ik een 2-tal weken geleden eens heb geprobeerd was 4 MAC600 washes als frontlight gebruikt. Ik heb eens met het blauw ge-experimenteerd en groot was mijn verbazing dat je daarmee ook blacklighteffect kan maken. Het was best grappig. De gezichten kon je niet herkennen maar de discopruiken gaven plots licht evenals de witte broeken en fluojasjes.

      Merk op dat dus het gelaat van de personen verdwijnt bij blacklights als je er niets anders bij plaatst

      Comment

      • lj-jeronimo
        • Nov 2006
        • 10

        #4
        Bedankt voor de info.
        Die showtec blacklight units, heb je enig idee waar ik deze in
        Limburg kan huren en wat daar ongeveer de kostprijs van zal zijn?
        Gezichten is niet erg het gaat maar om 1 nummer daarna gaat terug gewoon de rest van het frontlicht aan.

        Comment

        • Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

          #5
          Blacklight-guns en deze versie van showtec heb je in verschillende soorten en maten en kosten weinig.

          dit betekend dat (bijna) ieder verhuurbedrijf ze wel op de plank heeft liggen.
          en de kostprijs voor zo'n verhuurartikel is ook altijd vrij laag.

          informeer gewoon eens bij de meest dichtbijzijnde verhuurder.. wedden dat ze er wel hebben liggen..
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

          Comment

          • Enrico
            • Jun 2004
            • 28

            #6
            met 4x L181 in het front en 4x L181 uit de portaal kom je ook een heel end...
            BOEM is HO!

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #7
              zorg voor ruim voldoende blacklight, je wilt tenslotte, als ik het goed begrijp, alleen het effect gebruiken en de mensen zelf eigenlijk niet zien.
              Ga zeker niet met normale armaturen en filters aan de slag, want dan ga je zeker iedereen zien. Zorg dat de zaal goed verduisterd is, want eigenlijk is een nooduitbordje al teveel licht.

              Wat Ger Koppen (hoop dat ik de naam goed schrijf) altijd deed bij zijn 'Magic show' was links en rechts van het podium 2 staanders met rode peertjes (Prikkabel lampjes) om de halve meter boven elkaar. Het effect hiervan is dat je pupillen verwijden, waardoor je nog minder ziet van de dingen zonder 'blacklight effect' op het podium.

              De uitgebreidere versie hiervan heeft Studio 100 gedaan met de musicalproductie 'De kleine Zeemeermin' gedaan (in zowel NL als B). Hierbij waren alle onderwaterscenes met Blacklight, fluoriscerende props en kostuums. Hierbij liepen soms 10 mensen over het podium met vissen en haaien en stonden er soms 2 machines van ruim 700kg op het podium om de zeemeermin, de zeeheks en Neptunes te laten zweven, zonder dat iemand in de zaal het kon zien.
              Hiervoor werden Wildfire blacklights gebruikt met douser, maar die zijn erg prijzig om te huren denk ik. Ik zou kiezen voor een stuk of 6 blacklight guns in de voortruss en misschien nog wat floods (bijvoorbeeld van Philips) op de vloer.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • JustME125
                • Jun 2006
                • 297

                #8
                Originally posted by kokkie
                Wat Ger Koppen (hoop dat ik de naam goed schrijf) altijd deed bij zijn 'Magic show' was links en rechts van het podium 2 staanders met rode peertjes (Prikkabel lampjes) om de halve meter boven elkaar. Het effect hiervan is dat je pupillen verwijden, waardoor je nog minder ziet van de dingen zonder 'blacklight effect' op het podium.
                Shit das een goeje, die moet ik onthouden. Hoe werkte dit precies dan? Gewoon links en rechts van het podium zo'n reeks rode lampjes de zaal in laten schijnen (krijgt dan neem ik aan geen rode gloed de zaal in maar alleen maar die peertjes die je ziet?!) en that's it? Ziet dat er niet heel vervelend/storend uit vanuit de zaal?!

                Ik ben benieuwd.

                Mzzls
                Correct me if I'm wrong

                Comment

                Working...