Eurolite DMX Operator en Laserworld EL-80G

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • froestaloepie
    • Jan 2008
    • 9

    Eurolite DMX Operator en Laserworld EL-80G

    Hoi allemaal,

    Ik heb pas dit setje gekocht maar nu heb ik wat problemen.

    Als ik de laser aansluit op de dmx controler doet de laser ongecontroleerde bewegingen maken.

    Wat doe ik:
    Ik druk nr.1 in van de projector en zet kanaal 1 tussen de 64-127 voor DMX mode.
    en dan zet ik b.v. kanaal 2 op 255 en dan krijg ik dit klik.

    Wat mij opvalt is dat kanaal 7 op kanaal 8 zit.
    en dat kanaal 2 ook op 3 zit.
    want als ik kanaal 2 en 3 gelijk zet, dat dan de laser-patroon beter wordt.

    [LEFT][FONT=Tahoma]1. 0 – 63 Sound mode (see chapter 3)[/FONT]
    [FONT=Tahoma]64 – 127 DMX Mode[/FONT]
    [FONT=Tahoma]128 – 191 Automatic mode (see chapter 3)[/FONT]
    [FONT=Tahoma]192 – 255 Blanking[/FONT][/LEFT]
    [FONT=Tahoma]2. [/FONT][FONT=Tahoma]0 - 255 Pattern[/FONT]
    [LEFT][FONT=Tahoma]3. [/FONT][FONT=Tahoma]0 - 255 Dot Speed[/FONT]
    [FONT=Tahoma]4. [/FONT][FONT=Tahoma]0 - 255 Line Speed[/FONT]
    [FONT=Tahoma]5. [/FONT][FONT=Tahoma]0 – 255 X location[/FONT]
    [FONT=Tahoma]6. [/FONT][FONT=Tahoma]0 - 255 Y location[/FONT]
    [FONT=Tahoma]7. [/FONT][FONT=Tahoma]0 -255 Size[/FONT][/LEFT]


    [LEFT]Info:
    *dipswitch 1 op de laser staat aan en de rest uit.
    *heb al een ander kabel geprobeerdt.
    *termenator gemaakt.[/LEFT]


    Weet iemand mij wat meer te vertel?
    voor meer info laat het mij ff weten

    B.V.D.


    [LEFT]handleiding laser: http://www.laserworld.com/fileadmin/...80G_DMX-en.pdf[/LEFT]


  • froestaloepie
    • Jan 2008
    • 9

    #2
    Niemand die mij wat tips kan geven (of ervaring met dit probleem)

    Comment

    • renebiemans
      • May 2006
      • 156

      #3
      Het zou kunnen zijn dat er een patch functie op je paneel zit. Dus dat kanalen omgedraait zijn. Heb je ook gezegt dat het draait om fixtere/scanner 1? Dus dat het knopje bij scanner 1 brand op je paneel?

      Comment

      • froestaloepie
        • Jan 2008
        • 9

        #4
        Originally posted by renebiemans
        Het zou kunnen zijn dat er een patch functie op je paneel zit. Dus dat kanalen omgedraait zijn. Heb je ook gezegt dat het draait om fixtere/scanner 1? Dus dat het knopje bij scanner 1 brand op je paneel?
        Het lampje van scanner 1 brand en dan reageerd de laser.

        Over die patch functie kan ik nix terug vinden

        Kan er een fout in de laser of controler zitten ?

        Comment

        • Lj_Mouzer
          • Jan 2005
          • 125

          #5
          Het nadeel van dit soort cheap ass chinese lasers is dat de dmx nogal overhoop ligt.
          Ik vermoed dat deze static en dynamic paterns heeft
          bij static is het dus een stilstaand patroon en bij dynamic een bewegende
          Probeer kanaal 2 is op waarde 10 te zetten als hij dan stilstaat kijk dan bij welke waarde hij gaat bewegen, dat is dan de grens tussen je static en je dynamic paterns
          Wat betreft de gelijke kanalen,
          meestal kan je de scanspeed en de dotspeed alleen bij static paterns toepassen dus probeer het eens uit.

          (Bovenstaande tips zijn gebaseerd op ervaringen met de Big Dipper F-01)
          Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

          Comment

          • rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

            #6
            Als je het bij vraagt is een kabel van de scanner naar de kl*te... (Y-kabel waarsch.) Heb ik ook een gehad in een laser, toen kreeg ik ook dergelijke springers. Na een aantal tikjes tegen de datakabel was het probleem weg: contactbreukje. Dat je scans flippen kun je ook goed horen: ga er is bij staan en luister goed of je een aantal keren per seconde een vrij harde tik hoort.

            Qua DMX voorzieningen in lasers heb ik niet heel erg veel verstand, ik zweer bij ILDA vs. Pangolin!! Maar (dit had ik beter eigenlijk al aan het begin van m'n verhaal kunnen vragen): werkt 'ie in de stand alone modus wel zuiver...?

            Comment

            • froestaloepie
              • Jan 2008
              • 9

              #7
              Originally posted by rolanddeg
              Als je het bij vraagt is een kabel van de scanner naar de kl*te... (Y-kabel waarsch.) Heb ik ook een gehad in een laser, toen kreeg ik ook dergelijke springers. Na een aantal tikjes tegen de datakabel was het probleem weg: contactbreukje. Dat je scans flippen kun je ook goed horen: ga er is bij staan en luister goed of je een aantal keren per seconde een vrij harde tik hoort.

              Qua DMX voorzieningen in lasers heb ik niet heel erg veel verstand, ik zweer bij ILDA vs. Pangolin!! Maar (dit had ik beter eigenlijk al aan het begin van m'n verhaal kunnen vragen): werkt 'ie in de stand alone modus wel zuiver...?
              Ik heb al 3 verschillende kabels gebruikt (dus dat sluit ik uit)
              Ik heb er ook al een andere controler aangehangen en dan doet hij het zelfde.

              De laser werkt goed in sound of automatic mode.

              Comment

              • froestaloepie
                • Jan 2008
                • 9

                #8
                Originally posted by Lj_Mouzer
                Het nadeel van dit soort cheap ass chinese lasers is dat de dmx nogal overhoop ligt.
                Ik vermoed dat deze static en dynamic paterns heeft
                bij static is het dus een stilstaand patroon en bij dynamic een bewegende
                Probeer kanaal 2 is op waarde 10 te zetten als hij dan stilstaat kijk dan bij welke waarde hij gaat bewegen, dat is dan de grens tussen je static en je dynamic paterns
                Wat betreft de gelijke kanalen,
                meestal kan je de scanspeed en de dotspeed alleen bij static paterns toepassen dus probeer het eens uit.

                (Bovenstaande tips zijn gebaseerd op ervaringen met de Big Dipper F-01)
                de laser blijft bij alle paterns niet stilstaan.

                door kanaal 2 te verander naar 10 verschijnt er een patern.(met die zelfde tik een horizontale streep).
                als ik kanaal 3 verander blijft de patern het zelfde (10) maar die streep verander naar het bij behoren patern.

                Dus b.v.:
                kanaal 2 wordt een vier kant met als tik een streep.
                kanaal 2 blijft staan, maar nu verzet ik kanaal 3 naar een rondje.
                nu wordt het dus een vierkant met als tik een rondje.

                het rare is dat kanaal 3 helemaal geen patern hoort te zijn
                maar dotspeed.
                nu zit dotspeed op 4 terwijl hij op kanaal 3 hoort (en zo schuift alles op)
                tot kanaal 7 (Size) op kanaal 8 zit.

                Comment

                • Lj_Mouzer
                  • Jan 2005
                  • 125

                  #9
                  Ik denk dat er dan een probleem in de aansturing van de laser zit.
                  Als het probleem ook voorkomt als hij stand alone draaid dan zit het ergens in de sturing van de spiegels, als het echter alleen met dmx is dan is er een dmx storing in het apparaat.
                  Als ik jouw was zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt.
                  Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

                  Comment

                  • rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

                    #10
                    Originally posted by froestaloepie
                    Ik heb al 3 verschillende kabels gebruikt (dus dat sluit ik uit)
                    Ik heb er ook al een andere controler aangehangen en dan doet hij het zelfde.

                    De laser werkt goed in sound of automatic mode.
                    Met scanner-kabels bedoel ik de bekabeling die ín je laser zit, dus die je normaal nooit ziet omdat er zo'n leuk zwart kapje overheen zit. Dus níet de DMX kabel of wat er nog meer aan de buitenkant gehangen wordt...

                    Comment

                    • Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

                      #11
                      Niet om het een of ander, maar heb je ook het polariteit-schakelaartje van de dmx-operator al geprobeerd? Zit aan de achterkant naast de dmx uitgang.
                      U x I = Boem.

                      Comment

                      • froestaloepie
                        • Jan 2008
                        • 9

                        #12
                        Originally posted by Dave
                        Niet om het een of ander, maar heb je ook het polariteit-schakelaartje van de dmx-operator al geprobeerd? Zit aan de achterkant naast de dmx uitgang.
                        Ja als ik die omzet doet de laser helamaal nix meer.

                        Had ik ook al geprobeerd

                        Comment

                        • tha_dj
                          • Jan 2004
                          • 375

                          #13
                          Heb een andere laser binnengekregen van laserworld van de week( RGY 350 mW ) en heb inderdaad ook zo nieuw uit doos problemen met de DMX

                          Bij mij zitten kanaal 1 en 2 goed, 3 is dood en de rest schuift allemaal op dus 3 is 4 en 10 is 11 geworden

                          Ik kan er mee leven, weet nu dat het zo is en voor dat geld gaan we er ook niet moeilijk over doen, maar misschien dat je ook een soortgelijk probleem heb, want lijkt me echt een verkeerde productie DMX printen die ze in de laser hebben zitten de laatste tijd !
                          your light !

                          Comment

                          • froestaloepie
                            • Jan 2008
                            • 9

                            #14
                            Originally posted by tha_dj
                            Heb een andere laser binnengekregen van laserworld van de week( RGY 350 mW ) en heb inderdaad ook zo nieuw uit doos problemen met de DMX

                            Bij mij zitten kanaal 1 en 2 goed, 3 is dood en de rest schuift allemaal op dus 3 is 4 en 10 is 11 geworden

                            Ik kan er mee leven, weet nu dat het zo is en voor dat geld gaan we er ook niet moeilijk over doen, maar misschien dat je ook een soortgelijk probleem heb, want lijkt me echt een verkeerde productie DMX printen die ze in de laser hebben zitten de laatste tijd !
                            Jij hebt het geluk dat kanaal 3 nix meer doet.
                            Bij mij zit kanaal 3 door kanaal 2 te klote

                            Comment

                            • froestaloepie
                              • Jan 2008
                              • 9

                              #15
                              Ik heb vandaag de laser opgestuurd naar laserworld.

                              Dus nu maar ff afwachten

                              Comment

                              Working...