LED met R7s voet?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

    LED met R7s voet?

    ik vroeg mij af:

    is er met het oog op alle global warming drukte al een bedrijf die LED lampen maakt voor in de conventionele bouwlampen? dus met een R7s lampvoet?

    wij hebben hier namelijk (en vraag niet waarom want wie het weet krijgt een auto) in 2 van de 3 zalen bouwlampen met 300w R7s lampen als werkverlichting en als noodverlichting tijdens producties.

    dit vreet niet alleen enorm veel stroom maar gezien het beperkte aantal branduren ook ontzettend veel onderhoud, op het irritante af.

    dus nu vraag ik me eigelijk af of er al iemand zo slim is geweest om deze lampen met LED's uit te voeren?

    dus roept u maar! en mocht het een gat in de markt zijn is het een gratis idee voor wie ze kan gaan produceren
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

    MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #2
    Het scheelt qua onderhoud al veel onderhoud als je GOEDE!!! lampen gebruikt. Geloof dat GE ze maakt met 2000 branduren. Even je lichtboer bellen en NIET langs de bouwmarkt gaan voor de goedkope!

    Natuurlijk scheelt het ook enorm veel als je je armaturen met de lamp HORIZONTAAL hangt...

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Volgens mijn laatste onderzoek (half december) over de stand van LED verlichting zijn ze hier nog niet mee bezig. Reden is mij onbekend maar ik kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is om ongeveer 40 Watt aan LED's (=ongeveer 300 Watt halogeen) op een staafje te proppen en dan er ook nog wat voorschakelapparatuur bij te doen die de 230 naar laagspanning omzet. Ook de TL-buizen zijn nog niet aan LED-broeders toe voorlopig.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Halo
        • Nov 2005
        • 178

        #4
        Originally posted by Outline
        Het scheelt qua onderhoud al veel onderhoud als je GOEDE!!! lampen gebruikt. Geloof dat GE ze maakt met 2000 branduren. Even je lichtboer bellen en NIET langs de bouwmarkt gaan voor de goedkope!

        Natuurlijk scheelt het ook enorm veel als je je armaturen met de lamp HORIZONTAAL hangt...
        we gebruiken nu al GE maar die komen echt niet verder als 700 tot 1000 uur, en ze hangen horizontaal dus we halen er al het uitterste uit.
        toch jammer dat ze er schijnbaar nog niet zijn met LED
        steel verstandig...........................jat een appel!
        fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

        MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

        Comment

        • Carl
          • Nov 2000
          • 907

          #5
          Als "Global Warming" je belangrijkste punt is, hang dan gewoon een bosje TL's op!
          Als je gaat voor HF-armaturen is het rendement zo'n 20% hoger dan dat van de allerbeste LED's.
          Een nadeel van TL's is de beperkte levensduur t.o.v. de LED, een HFTL gaat maar zo'n 12000 uur mee, de zonkant daarvan is, dat dit weer 15 keer langer is dan jullie halogeentjes!

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Originally posted by Carl
            Als "Global Warming" je belangrijkste punt is, hang dan gewoon een bosje TL's op!
            Hoe? Kleurtemperatuur van TL's is toch hoger
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

              #7
              holee.. als je toch led wilt en tl-buizen...... dan krijg je dit:
              LED Fluorescent light 150cm Excellent*-*Trophies LED Import BV
              Last edited by soundcheckfrits; 18-01-08, 15:15. Reason: Typfouten
              de groeten SCF

              Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                mmm... duurder in aankoop en duurder in verbruik dan een TL voor zelfde lichtopbrengst... er zal dus toch nog wat moeten aan gesleuteld worden
                (deze LED-lampen: 65 lm/Watt, de TL (Philips): 89 lm/Watt).
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Halo
                  • Nov 2005
                  • 178

                  #9
                  Originally posted by Carl
                  Als "Global Warming" je belangrijkste punt is, hang dan gewoon een bosje TL's op!
                  Als je gaat voor HF-armaturen is het rendement zo'n 20% hoger dan dat van de allerbeste LED's.
                  Een nadeel van TL's is de beperkte levensduur t.o.v. de LED, een HFTL gaat maar zo'n 12000 uur mee, de zonkant daarvan is, dat dit weer 15 keer langer is dan jullie halogeentjes!
                  global warming is niet de aanleiding en dat staat er ook niet.
                  ik bedoelde meer dat ik het raar vind dat er in het kader van global warming nog niemand op het idee is gekomen om die krengen te gaan maken want er is zeker een markt voor.

                  bosje tl's is geen optie want dat zou in ons geval een hele dure grap worden omdat er dan bevestigingspunten gemaakt moeten worden aan het dak i.v.m geluidsisolatie enz.

                  deze armaturen hangen er al dus lampje vervangen is duidelijk goedkoper
                  steel verstandig...........................jat een appel!
                  fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

                  MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

                  Comment

                  • jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

                    #10
                    En een LED-par ophangen op de plek van zo'n bouwbakje? De bouten/moeren zitten er toch al en je hoeft niet raar te doen met losse voorschakelapparten buiten de armaturen voor led-lampen die nog niet bestaan. Voor noodverlichting kun je toch wel halogeenlampen gebruiken? Ik neem aan dat je niet wekelijks de ruimte hoeft te ontruimen...

                    Comment

                    • MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

                      #11
                      Heb jij het budget om als werklicht met ledjes te gaan werken?
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

                      Comment

                      • Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

                        #12
                        Je bestaande bouwlampen ombouwen naar PL lampen?
                        Geen idee of je dan genoeg licht overhoud, maar er zijn wel diverse sterke PL achtigen. In de reguliere handel gaan ze tot 55W. Dat komt ongeveer overeen met 300W. halogeen geloof ik.
                        Anders compacte PL armaturen ophangen in plaats van de huidige. Er zijn van de werklampen met 4 PL'etjes erin, kan best werken.

                        Comment

                        • Halo
                          • Nov 2005
                          • 178

                          #13
                          Originally posted by jurjen_barel
                          En een LED-par ophangen op de plek van zo'n bouwbakje? De bouten/moeren zitten er toch al en je hoeft niet raar te doen met losse voorschakelapparten buiten de armaturen voor led-lampen die nog niet bestaan. Voor noodverlichting kun je toch wel halogeenlampen gebruiken? Ik neem aan dat je niet wekelijks de ruimte hoeft te ontruimen...
                          dat zou opzich ook een optie kunnen zijn, enig mogelijk probleem is dat het hele zaakje werkt via een centrale kast met daarin de hele noodverlichtings installatie.

                          maar nu blijkt dat led in deze armaturen niet waarschijnlijk lijkt ga ik eens kijken naar de mogelijkheid om andere armatuurtjes in te hangen!
                          steel verstandig...........................jat een appel!
                          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

                          MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

                          Comment

                          • mwbosman
                            • Jan 2010
                            • 1

                            #14
                            Originally posted by Halo
                            ik vroeg mij af:

                            is er met het oog op alle global warming drukte al een bedrijf die LED lampen maakt voor in de conventionele bouwlampen? dus met een R7s lampvoet?

                            wij hebben hier namelijk (en vraag niet waarom want wie het weet krijgt een auto) in 2 van de 3 zalen bouwlampen met 300w R7s lampen als werkverlichting en als noodverlichting tijdens producties.

                            dit vreet niet alleen enorm veel stroom maar gezien het beperkte aantal branduren ook ontzettend veel onderhoud, op het irritante af.

                            dus nu vraag ik me eigelijk af of er al iemand zo slim is geweest om deze lampen met LED's uit te voeren?

                            dus roept u maar! en mocht het een gat in de markt zijn is het een gratis idee voor wie ze kan gaan produceren
                            Hallo,

                            LED verlichting met R7 fittingen voor bouwlampen heb ik nog niet gezien. Ik vraag me ook af of dat mogelijk is vanwege koeling.

                            Ik heb zelf wel goede ervaring met de bouwlampen van LED replacement. Ik heb zelf een 30 Watt en 50 Watt bouwlamp en ze geven mooi warm wit licht dat ongeveer gelijk staat aan een 300 Watt halogeen bouwlamp.

                            LED Gloeilamp

                            Groeten,

                            Martijn

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              Originally posted by Halo
                              ... enig mogelijk probleem is dat het hele zaakje werkt via een centrale kast met daarin de hele noodverlichtings installatie....
                              Wat zou dan het probleem zijn?

                              Of je bouwlampjes schakelt of ledparren maakt volgens mij niet uit.
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...