Kerk - theater

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tISO
    • Jul 2007
    • 21

    Kerk - theater

    Beste allemaal,

    Wij zijn voor in de kerk op zoek naar een degelijke (vaste) lichtset,
    We hebben nog niet echt een budget vastgesteld.

    Dit is wat ik zelf al had bedacht:
    -Behringer LC 2412 (deze bezit toch softpatch (VEREISTE)
    -DMX adaptor(5 polig>3polig)
    -2x Showtec RGB Theaterspot
    -2x fressnel (voor frost)
    -7 meter truss (Vast)
    -Hele reut kabels.

    Het gedeelte wat belicht moet worden is ongeveer 6 meter breed en 5 meter diep.

    MVG,

    tISO
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    als ik mij het juist herriner is er ooit zo een zelfde vraag geweest... maar toen ging het over een (vaste) kerk dienst in een sport complex...
    ik vind het jammergenoeg niet terug

    zij hebben daar toen een aantal pc's en parren neergehangen
    maar om je fatsoenlijk te helpen:
    1) wat is het budget?
    2) takelen of liften?
    3) zijn er speciaaltjes of gewoon 1 vlak egaal witte plek?

    groetjes en een zalige kerst alvast
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      De LC2412 heeft inderdaad een beperkete softpatch.
      Wat ik nog mis is in je opsomming is een dimmer.
      Is een RGB theaterspot echt noodzakelijk?
      exit night into LIGHT

      Comment

      • tISO
        • Jul 2007
        • 21

        #4
        Originally posted by stekelvarke
        De LC2412 heeft inderdaad een beperkete softpatch.
        Wat ik nog mis is in je opsomming is een dimmer.
        Is een RGB theaterspot echt noodzakelijk?
        Dankjewel voor de zekerheid en een Dimmer is indd wel een belangrijke,
        RGB theaterspot hebben we voor gekozen omdat (en hier meteen het antw op funmaker) We anders bij elke dienst alles naar beneden moeten takelen en we nu 1 spot hebben waar je geen kleurenfilters voor nodig hebt.

        MVG,

        tISO

        Comment

        • tISO
          • Jul 2007
          • 21

          #5
          Originally posted by Funmaker
          als ik mij het juist herriner is er ooit zo een zelfde vraag geweest... maar toen ging het over een (vaste) kerk dienst in een sport complex...
          ik vind het jammergenoeg niet terug

          zij hebben daar toen een aantal pc's en parren neergehangen
          maar om je fatsoenlijk te helpen:
          1) wat is het budget?
          2) takelen of liften?
          3) zijn er speciaaltjes of gewoon 1 vlak egaal witte plek?

          groetjes en een zalige kerst alvast
          1) zoals al aangegeven nog niet echt vastgesteld maar er word op dit moment uitgegaan van 5000 euro
          2) Zie vorige post, Takelen
          3) Ik ben wel een beetje bekend in de lichtwereld maar snap deze niet? het gaat om een podium en het licht hang op 5 meter hoogte.

          MVG

          tISO

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            om jou een goed advies te kunnen geven over wat je eventueel kunt gaan aanschaffen hebben we ook wat hulp van jou nodig,

            Waar wil je het voor gebruiken? wil je 1 speker belichten? wil je een complete gospel band belichten? wat wil je precies doen?
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • tISO
              • Jul 2007
              • 21

              #7
              Originally posted by shure-fan
              om jou een goed advies te kunnen geven over wat je eventueel kunt gaan aanschaffen hebben we ook wat hulp van jou nodig,

              Waar wil je het voor gebruiken? wil je 1 speker belichten? wil je een complete gospel band belichten? wat wil je precies doen?
              ik/wij willen het gebruiken voor toneel en simpele musicals. Maar ook af en toe om een bandje te verlichten. En eventueel ook om af en toe sprekers uit te lichten.

              Dus het moet zeer veelzeidig zijn

              MVG

              tISO

              Comment

              • SMC_lightcrew
                • Dec 2007
                • 13

                #8
                is t misschien niet ook handig om de afmetingen van het podium/altaar te weten?? Je kunt je nu alles wel op n rijtje gaan zetten, maar misschien heb je er niets aan als het eenmaal hangt. Vooral als je aan een budget hangt, is t moeilijk om te zeggen dat je nog €1000,- extra nodig hebt omdat je te weinig hebt gekocht (of juist te veel, maar dat is meestal niet zo erg). Kijk ook eens of je genoeg stroom kunt krijgen voor een installatie als deze, anders heb je er nog niets aan.

                JVG

                Comment

                • tISO
                  • Jul 2007
                  • 21

                  #9
                  even alles op een rijtje:

                  Het podium is 5 bij 6 meter,
                  We hebben 32 ampere (380 v) tot onze beschikking
                  Hoogte van lampen is ongeveer 4of5 meter
                  kwa bekabeling zijn er geen problemen (alles is in principe mogelijk)
                  Het moet multifunctioneel zijn

                  MVG

                  tISO

                  @SMC Lightcrew: je hebt gelijk, liever spullen te veel als te weinig, maar natuurlijk ook niet "TE" veel.

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    Ik heb die theaterspot eens bekeken, en ziet eruit als een spot die ik niet graag zou willen hebben.

                    Ik zou 2 of 3 (of meer) fresnellen ophangen aan je truss, en 1 daarvan gebruiken als speciaaltje voor een spreker, en de rest als eventueel frontlicht.

                    Verder misschien een paar botex t4 balkjes met showtec parren ofzo voor tegenlicht of invullicht hoe je het ook maar wilt
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • djproffi

                      #11
                      Hey,

                      Het onderwerp wat Funmaker bedoeld betreft :
                      hier

                      Uiteindelijk is er voor gekozen voor uitstel van een lichtinstallatie, maar wat wij zouden doen was het volgende:
                      4 pc's 500W
                      4 fresnels

                      en 2x een T4 met par64 500W raylights.
                      De dimmers van Showtec (dimpack 6 heten die apparaten geloof ik).

                      Het ligt er een beetje aan welke hoogte het komt te hangen, maar een ander filtertje erinhangen is toch niet zo'n groot probleem? kwestie van een aardige klapladder(exacte naam ben ik vergeten), dan kan je zo netjes je filtertje veranderen, of een armatuur stellen..
                      Last edited by Guest; 02-01-08, 09:15.

                      Comment

                      • Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

                        #12
                        inderdaad dat topic zocht ik

                        (btw haal de / even weg op het einde van de url )
                        en ind filters moet je vind ik kunnen vervangen met ladder en desnoods ff alles omlaag laten zakken (dan raad ik wel electro takels aan )

                        nu moet je wel aan proffi vragen hoe de set hem bevalt want dat weet ik niet
                        Hold on a second, relax and listen...

                        Comment

                        • 4uss
                          • Aug 2005
                          • 578

                          #13
                          Ik denk persoonlijk dat je er verstandig aan doet om je dimmers niet in de truss te hebben hangen (zoals bij T4's) maar gewoon rackdimmers te pakken, deze op je 32A te zetten, en hier alles aan te hangen, zowel parren als PC's. Voor je parren netjes barren gebruiken met Harting-16 o.i.d. en met een kabel naar beneden.
                          Het is niet dat ik dit zeg omdat ik vind dat je meer geld moet uitgeven, maar mijn ervaring met dimmers in de truss is dat het: 1 - een grote kabelzooi is met DMX en 230V, 2 - Minder bedrijfszeker (als er wat uit vliegt tijdens een dienst/voorstelling kun je niet even iets ompatchen, maar zit je meteen met de gebakken peren) 3 - T4's storen nogal op je spanningsnet.
                          Maar voor 5000 euro moet dat toch nog wel lukken allemaal?

                          Comment

                          • tISO
                            • Jul 2007
                            • 21

                            #14
                            Beste allemaal

                            @ 4uss
                            Kan je wel gewoon brake-out's gebruiken dan of moet ik alle 220 appart naar boven werken?
                            @ DJprofi
                            Ik dacht dat het mischien makkelijker was om 1 12 kanaals dimmerpack te kopen met 1 380v 32a aansluiten ipv 2 6 kanaals dimmerpacks met 16a
                            @ Funmaker
                            wat is er zo vervelend aan handtakels, want het verschil in prijs is best groot voor die paar keer per jaar dat het naar beneden moet.

                            MVG

                            tISO

                            Comment

                            Working...