LED Par 56

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

    LED Par 56

    Hallo lui,

    Zijn er onder jullie ook die ervaring hebben met PAR 56 met LED's? Denk er namelijk over om deze voor mijn band aan te gaan schaffen omdat ze weinig stroom gebruiken en ook nog een nagenoeg geen warmte produceren. ZOu gaan om 2 x T-bar met elk 4 parren en een stuk of 6 losse Parren. Hoor graag jullie bevindingen. En wat voor tafel ik daar het best bij kan nemen.

    Pep
    Last edited by lifespan; 23-12-07, 10:30.
  • djdis
    • Jan 2008
    • 12

    #2
    hoi pep,

    ik ben mischa en ik ben 13 jaar en hier heb ik wel verstand van..
    je kan denk ik heb beste een showtec nemen.


    dit is de : Showtec Lite-8 Pro, 8 kanaals DMX Controller
    je sluis via dmx kabels alles er aan en klaar is kees

    mvg,
    mischa

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      ik ben mischa en ik ben 13 jaar en hier heb ik wel verstand van.
      Sorry jong, toch duidelijk niet.... dit is goed voor het aansturen van 8 dimkanalen of 2 van die DMX bars maar niet voor LED-parren. Grof gerekend heb je minstens een tafeltje nodig dat 28 kanalen kan aansturen (ik reken gewoon een symmetrische show dus grofweg 7 LED-par per kant en ik reken een minimum van 4 kanalen per PAR... natuurlijk als je alle truucjes zoals strobo e.d. eruit wil halen of ze allemaal afzonderlijk wil kunnen bedienen dan moet dit aantal kanalen natuurlijk nog naar omhoog... denk dus dat je bij een standaard DMX tafeltje uitkomt met 48 of 192 kanaaltjes...)
      Dus... bedankt voor je jeugdige enthousiasme maar een eerste wijze les als je het in geluid en licht wil maken: zorg EERST dat je beseft waar het over gaat en zoek DAN de oplossing. Anders loop je jezelf constant voorbij en dat lukt niet in deze branche.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Wat wel een nadeel is van de lite 8 is dat deze maar 8 DMX-kanalen kan aansturen.
        Een LED par heeft er 4/5 (naargelang welk merk en model). Dit wil dus zeggen dat je er maar 1 of 2 LED parren mee kan aansturen. Je kan uiteraard meerdere parren op 1 adres zetten, maar dit heeft als nadeel dat alle parren die op één adres staan hetzelfde zullen doen.
        Wil je elke par afzonderlijk gaan besturen heb je een sturing nodig die minimaal 56 kanalen (bij 4 DMX-kanalen per par) kan aansturen)
        exit night into LIGHT

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Niet te snel mensen....

          Je hebt RGB LED parren, en je hebt parren met enkel witte leds, dan zou het kunnen, kan zijn dat ik het niet goed/compleet lees, maar uit de openings post kan ik geen conclusie trekken, laat staan een advies geven.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Originally posted by moderator
            Je hebt RGB LED parren, en je hebt parren met enkel witte leds, dan zou het kunnen
            Dan nog niet, Lifespan heeft het over 2x 4bar (=8 parren) en 6 losse parren.
            Dit zijn er dus 14 en 6 teveel om elke par appart aan te sturen.
            Het kan uiteraard ook zijn dat hij er genoegen mee kan nemen dat sommige parren samen aan/uit gaan. Er is dus wat meer info nodig
            exit night into LIGHT

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              Er staat in de openingspost: "voor een band". Dan ga je geen witte LED-parren nemen wegens veel te koud licht en je gaat, wegens te laag rendement dan, er dan ook geen kleurenfilters voorzetten om kleurtjes te maken. Nu idd. het kán wel maar het is niet aan te raden...
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • djdis
                • Jan 2008
                • 12

                #8
                sorry hoor maar als jij me een jong noemt ga je verkeerd uit...
                en trouwesn ik heb zelf ook 8 led parren en ook die showtec en waarom werkt het bij mij dan wel??

                ttsss mij n beetje een jong die nergens iets van weet noemen..

                ik wil niet voor niets licht technicus worden
                mat die micer kan ik perfect mijn ledparren aansturen en dimmen en al die mooie programma's maken,
                ik kan zelfs mijn headjes er ook nog bij aansturen...

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  djdis... Doe ff normaal!

                  Wanneer jouw kerstvakantie voorbij is, dan willen wij nog steeds met elkaar discussieren over licht.
                  kortom: let op je spelling en reageer inhoudelijk.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • JustME125
                    • Jun 2006
                    • 297

                    #10
                    Beetje jammer van alle overtrokken reacties in een keer. Iedereen moet het leren, dus djdis geldt dit ook voor jouw. Ik zou wel willen weten hoe jij heads en 8 LED parren op een showtec 8 kanaals tafeltje zet btw. (kijk....we willen wel naar je luisteren). Ik heb zelf de ervaring met die LED RGB parren dat ze ontzetten leuk zijn om in een vierkanttruss te leggen en poten uit te lichten, of om een doekje uit te lichten. Maar wanneer je de LEDs kunt zien is t echt poeplelijk naar mijn mening. Ik hou persoonlijk niet van zo'n kleurenkermis wanneer ik naar een par kijk. Maar das mijn persoonlijke mening. Mocht iemand tips hebben om al die afzonderlijk zichtbare LED's een beetje weg te werken (frost filter ofzo) dan zou ik het graag horen.

                    Mzzls
                    Correct me if I'm wrong

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Maar das mijn persoonlijke mening.
                      En dat is ondertussen toch wel de mening van velen hoor! In een ander onderwerp is hier al eens over gesproken met frostje enzo dus moet te vinden zijn.
                      Ik denk dat ze misschien vroeg of laat een soort "combinatorlens" zullen maken (zie Showtec Microwash)? Of eindelijk eens gebruik zullen beginnen maken van die RGB-leds in een enkelvoudige behuizing? In ieder geval is deze opmerking voor de topic starter wss ook interessant omdat het over een band gaat dus er zou tegenlicht kunnen gebruikt worden... maar ja, daar moeten we dus voor op een antwoord cq. reactie van de topicstarter wachten...

                      Edit mod: Goesting om on-topic te blijven
                      Last edited by moderator; 03-01-08, 09:00. Reason: Goesting om mijn toetsenbord te verslijten
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        Diepe zucht modus...

                        "m'n vader gebruikt"...joh, fijn!
                        Mijn vader ging nog uit op een compulite met een groen scherm, zal je wat verklappen: die is er zo rete handig mee, kan er zelfs een dikke tv show op laten wapperen, inclusief technobeams.

                        Hier zitten we met de vraag, welk sturinkje gaat handig zijn voor simpel lichtshowtje waarin RGB ledparren als tegenlicht worden gebruikt, eventueel later nog wat aangevuld.

                        Mijn eerste keus: laptop met een simpel progje en een dongle.

                        Kan ook simpeler: een scanmaster 1 van showtec/botex/Elation, whatever...

                        Als randvoorwaarde stellen we hier dat je wat te melden moet hebben wanneer je een bericht plaatst, een uitzonderlijke spelfout is overheen te lezen, maar een volslagen dyslect die een ouder nablaat, nee dat is geen doel van het forum.

                        Krijg trek, op zoek naar crewcatering...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

                          #13
                          Originally posted by laserguy
                          Ik denk dat ze misschien vroeg of laat een soort "combinatorlens" zullen maken (zie Showtec Microwash)? Of eindelijk eens gebruik zullen beginnen maken van die RGB-leds in een enkelvoudige behuizing?
                          Zou niet verkeerd zijn met zo'n combinatorlens. Frosts heb ik al veel mee gestoeid maar heb de goede combi nog niet kunnen vinden (vandaar dat ik even informeerde of iemand al een oplossing had ). Een tegenlicht voor een band is inderdaag foeilelijk met die LED parren, heb het laatst nog iemand zien doen met 8 van die parretjes (had het liever niet willen zien eigenlijk). Inderdaad maar wachten op een reactie van de topicstarter.

                          Mzzls
                          Correct me if I'm wrong

                          Comment

                          • Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

                            #14
                            @JustMe125,

                            Ik gebruik een 255 filter, haalt de scherpte van de ledjes af, maar er blijft helaas toch een hoog "kermis" gehalte aan kleurtjes over. (het is in elk geval beter dan geen filter).

                            to TS:
                            voor mijn ledparren (RGB 5 channel) aansturing gebruik ik een showtec lightdesk pro 136.
                            Daarmee kun je tot max 8 apart gestuurde fixtures (16 kanaal elk, dus kanaal 1 tm 128) en 8 gewone parren (aparte adressen 129 tm 136) aansturen.
                            Misschien voor nu iets te ruim, maar geloof me in no time is zo'n tafeltje "veel te klein".

                            succes
                            Groeten John
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                            Comment

                            • JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

                              #15
                              @ Whitefarmer,

                              bedankt voor de tip. Zal de 255 (LEE neem ik aan) er ook eens voor mikken.

                              @TS,
                              wanneer ik de LED parren bij ons op t werk meeneem (6 kanalen per spotje) dan neem ik meestal zo'n showtec showmaster 48 mee. Kost geen drol (kan ook geen drol) maar 48/6 zijn toch weer 8 aparte spotjes. En het maken van colorloops is zo snel gedaan met die dingen dat t mij niet veel uitmaakt om een extra deskje voor mijn LED parren erbij te hebben.

                              Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

                              Comment

                              Working...