lasershow

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jangoos
    • Dec 2007
    • 4

    lasershow

    kan er mij iemand helpen met dit filmpje

    YouTube - Laser Show Performance V - www.lssmoscow.ru

    Met welke laser en projectoren hebben de jongens deze show in elkander gestoken

    zou graag willen weten hoe ze de bol volledig groen laat oplichten en hoedat men volledig rond kan projecteren

    als er firma zijn die deze kennis willen verhuren vul dan zeker dit forum in


    greetz
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

    #2
    De creativiteit zit hem in het gebruik van de bol, niet in de bijzondere apparatuur. WYSIWYG.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      die bol werd volgens mij met een andere fixture dan de laser groen gemaakt... want hij nam ook andere kleuren aan als ik het goed gezien heb...

      sja en dan er gewoon op projecteren met een stevige laser...
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Originally posted by Funmaker
        die bol werd volgens mij met een andere fixture dan de laser groen gemaakt... want hij nam ook andere kleuren aan als ik het goed gezien heb...

        sja en dan er gewoon op projecteren met een stevige laser...
        Die bol is te makkelijk voor woorden: Da's gewoon een stuk doek (bv. inflatable) met meerdere fixtures erin. Het helemaal groen maken gaat inderdaad met een andere lamp, en er zit ook een beamer in voor de video (de VJ booth is aan het begin van het filmpje te zien). Ik betwijfel wel of ze überhaupt een laser gebruiken hier: Groene lijnen kun je ook met een beamer maken. Als ze een laser gebruiken hangt die waarschijnlijk midden- of onderin. Dit trucje is weinig creatief van Jean Michel Jarre gejat.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

          #5
          er wordt zowiezo met lasers gewerkt maar of het ind opde bol zelf komt betwijfel ik vrij sterk aangezien op het einde die lasers een cirkel maken die korter en korter bij de bol komen maar er nooit op... ze kunen op de bol schijnen maar niet die figuren maken op de bol dus denk ik dat het projectie is...

          Wat ik wel straf vind is dat de projectie langs de binnenkant gebeurt volgens mij maar hoe is mij een raadsel want : kleine afstand grote oppervlakte en mensen die inde weg lopen (zitten mensen in die bol...)

          en wat heeft de muzikant Jean Michel Jarre hier mee te maken?
          Last edited by Funmaker; 09-12-07, 10:26.
          Hold on a second, relax and listen...

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by Funmaker
            en wat heeft de muzikant Jean Michel Jarre hier mee te maken?
            Zet de DVD van "Jarre in China", het concert van 2005 in Beijing maar eens op. Daar haalt ie hetzelfde trucje uit met projecties in/op inflatables.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • Leks
              • Oct 2007
              • 330

              #7
              Als ik mag gokken zeg ik :

              4 beamers met belachelijke groothoeklenzen en een erg knap instel en video knutsel werkje.
              ( van buiten projecteren had je wel gezien)
              Die bol zal wel inflatable zijn met een gat aan de bovenkant en blazende fans onderin.. fan uit ( of andere kant op draaien) -> bol zakt in.


              maar het blijft een knap technisch truckje ( vraag me af of de film geheel naadloos rond liep, zo ja dan was het erg knap gemonteerd)
              ( video server en dan overlappen per beamer, netjes richten en zorgen dat de linkerkant van je beeld aansluit met de rechterkant. en dan nog een lading beeld correcties voor de bolvorm.)

              En dan maar de mensen instrueren om uit de beams te blijven :S?

              iemand andere ideeen?
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

              Comment

              • Funmaker
                • Jun 2006
                • 922

                #8
                je kan de rand van de beamers zien als je goed kijkt aan de linkerkant, het is ind van binnenuit geprojecteerd... sja dan enkel ind nog wat regelen met die mensen enzo

                dat fel wit licht strobe ding vind ik er anders ook heftig uit zien met die bol
                Hold on a second, relax and listen...

                Comment

                Working...