DSP 3212-2 Fase weg

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

    DSP 3212-2 Fase weg

    Wij hebben sinds april dit jaar een nieuwe showtec DSP 3212-2 powerdistributor.

    Afgelopen week is er dus de gehele fasse 1 kwijt, displays reageren gaan niet meer aan.

    Omdat het zo kort geleden is van aanschaf, gaat ie wel terug naar de leverancier en wordt het garantie werk, maar voordat dat gebeurd, hebben jullie enig id of is dit jullie ook wel eens overkomen? Zit er nog ergens een andere zekering ( glas oid ) ?

    Wij hebben de laatste wel te kampen met te hoge inschakelpieken van een Amcron 5000 Amp. Zodra die inschakelt, vliegt de desbetreffende automaat uit. Mogelijk dat een oorzaak zou kunnen zijn...

    Dit weekend kunnen we de distributor pas uit de kast halen om na te kijken, maar ben benieuwd of er iemand is die mij zo kan vertellen waar ik op moet letten of wat ik even zou kunnen nakijken.

    Alvast bedankt.
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    #2
    misschien 380 volt erop gehad?
    Hier ook al eens gehad door een niet oplettende arregaten boer die een rotte paddo het geleverd....

    Bij 380v geven de displays dat even aan, daarna is het einde oefening (trafos zijn dan door gefikt).
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

    Comment

    • Bihca
      • Jan 2007
      • 77

      #3
      Originally posted by Ws Soundexpresse
      misschien 380 volt erop gehad?
      Hier ook al eens gehad door een niet oplettende arregaten boer die een rotte paddo het geleverd....

      Bij 380v geven de displays dat even aan, daarna is het einde oefening (trafos zijn dan door gefikt).

      Bedankt, maar het was dus een probleem met een medewerker ( amateur :P ) We zijn zaterdagochtend wezen kijken en het 1e wat opviel was dat de Ceform stekker er gewoon niet goed ingedrukt zat, beetje jammer als zomaar iedereen aan de materialen mogen komen.
      Maar goed, hier gaan we wat mee doen.

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        Knappe cee stekker die jij er zo lomp inkrijgt dat 1 fase geen contact maakt. Zitten er niet zomaar een aantal pennen los ?
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • Bihca
          • Jan 2007
          • 77

          #5
          Originally posted by FiëstaLj
          Knappe cee stekker die jij er zo lomp inkrijgt dat 1 fase geen contact maakt. Zitten er niet zomaar een aantal pennen los ?
          als de stekker er niet helemaal in zit, kan die een tikje schuin in de contactdoos zitten waardoor 1 fase net niet raakt.

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #6
            Dat is dan zeker niet te best! Had een flinke vlammenboog kunnen ontstaan die je complete stekker had kunnen wegfikken!
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • JustME125
              • Jun 2006
              • 297

              #7
              Niet alleen je stekker lijkt me zo....
              Correct me if I'm wrong

              Comment

              • Bihca
                • Jan 2007
                • 77

                #8
                Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Dat is dan zeker niet te best! Had een flinke vlammenboog kunnen ontstaan die je complete stekker had kunnen wegfikken!
                Daarom is het laatste woord er ook nog niet over gezegd.
                Deze week nog overleg o.a. hierover.

                Snap ook niet dat de beheerders zomaar jan en alleman aan de apparatuur laat komen, maar goed, we zullen zien...

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  Dat is dan zeker niet te best! Had een flinke vlammenboog kunnen ontstaan die je complete stekker had kunnen wegfikken!
                  Je hebt geluk als de stekker er al niet goed in zat toen de spanning er op gezet werd: Dan schakelt de fase niet in en gaat er dus ook geen stroom lopen. Geen vlammenboog in dat geval, want die ontstaat pas als je een al lopende stroom gaat onderbreken (220V is zelf bij lange na niet genoeg om door lucht door te slaan, een al lopende stroom is een ander verhaal!)

                  Anyway, je hebt dus behoorlijk mazzel gehad, dit had een aardig stukje fout kunnen gaan. Er moet toch een mogelijkheid zijn om die CEE's te borgen zodat niet iedere minder wetende knutselaar eraan gaat lopen trekken?
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    de 16a en 32a borg je door de deksel het vrouwlijke chassisdeel of kabeldeel achter het uitsteksel te pushen op het mannelijke deel.
                    Vanaf 63a is dit systeem (GELUKKIG) vervangen door draaischijven.
                    ook 32a enkelfasig heeft dit systeem trouwens.

                    Er was inderdaad nog geen vlamboog.
                    Deze had wel kunnen ontstaan als er toch stroom was gaan lopen. Ik heb al flink wat weggefikte 32a stekkers gezien hoor!
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

                      #11
                      Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      de 16a en 32a borg je door de deksel het vrouwlijke chassisdeel of kabeldeel achter het uitsteksel te pushen op het mannelijke deel.
                      Vanaf 63a is dit systeem (GELUKKIG) vervangen door draaischijven.
                      ook 32a enkelfasig heeft dit systeem trouwens.
                      Jup, en ik snap niet hoe zie ooit dit systeem bedacht hebben... de deksel scharniert namelijk maar op één punt en dus zit je CEE maar aan één kant goed geborgd. Hij KAN dus scheef gaan zitten.

                      Ik vind het sowieso vreemd dat er nooit een of ander elektrotechnisch bedrijfje op het idee gekomen is om losse borgklemmen voor die dingen te maken... dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Iemand met een beetje kennis van metaalbewerking moet zoiets wel in elkaar kunnen zetten (bv. ring over allebei de stekkerdelen en boven én beneden tegen elkaar klemmen)....
                      First make it work, then make it look pretty!

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Originally posted by Stoney3K
                        Jup, en ik snap niet hoe zie ooit dit systeem bedacht hebben... de deksel scharniert namelijk maar op één punt en dus zit je CEE maar aan één kant goed geborgd. Hij KAN dus scheef gaan zitten.
                        Mag jij proberen de borging er goed op te hebben en toch de stekker scheef.
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

                          #13
                          Originally posted by JeroenVDV
                          Mag jij proberen de borging er goed op te hebben en toch de stekker scheef.
                          Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het KAN. Vooral als iemand bij aansluiting de borging er (net) niet goed op heeft zitten. Maar om het serieus mis te laten gaan is wel wat meer nodig denk ik, de contactpennen/veren in een CEE zijn op zijn minst toch zo'n 3 cm lang aan elke kant, dus er moet iets behoorlijk scheef zijn gegaan wil je één fase echt kwijtraken. Of het moet aan de andere kant van de kabel liggen (bv. loszittende contactklem in het apparaat zelf)
                          First make it work, then make it look pretty!

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Originally posted by Stoney3K
                            Maar om het serieus mis te laten gaan is wel wat meer nodig denk ik, de contactpennen/veren in een CEE zijn op zijn minst toch zo'n 3 cm lang aan elke kant, dus er moet iets behoorlijk scheef zijn gegaan wil je één fase echt kwijtraken. Of het moet aan de andere kant van de kabel liggen (bv. loszittende contactklem in het apparaat zelf)
                            Inderdaad.. Als iemand de mount-platen van een Mac'je niet goed heeft aangeklikt kan deze ook naar beneden komen zetten, en als de DJ per ongeluk op "CUE" drukt is de muziek er ook ineens mee opgehouden.
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Het kan zjin dat iemand dit zinvol vindt....Ik niet!

                              Graag on-topic verder.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...