Veiligheid, RGY-laser in kleine ruimte?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_KST
    • Oct 2007
    • 2

    Veiligheid, RGY-laser in kleine ruimte?

    Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een spectaculaire laser voor in mijn kamer 20 m2. Het liefst meer kleuren en hieruit heb ik ene oogje laten vallen op de:

    (Laserworld)Laser PRO-400 RGY 100mW 532nm, 250mW 650nm
    door de grote afbuighoek van 60 graden
    en de
    (Laserworld)Laser CS-300 RGY 100mW 532nm, 200mW 650nm

    beide zijn lasers uit de 3b klasse(boven de 5 mW, kan blijvende schade aan het oog richten bij contact met het licht). En aangezien lasers van 40mW ook voor huis tuin en keuken gebruik worden verkocht hoe zit het met de veiligheid van een RGY 100-400mW voor eigengebruik?

    Moet er een minimale afstand met een persoon zijn voor zoveel mW. Of is er een optie om het vermogen te verminderen???
    (Keb opzich nog niet zoveel verstand van)THNX
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

    #2
    Originally posted by DJ_KST
    ...
    (Keb opzich nog niet zoveel verstand van)THNX
    Ik zou dan zeggen: STOP.
    Lasers kunnen (of zijn) gevaarlijk als je er niets van kent.

    Wil je iets leuk op je kamer ? koop een klein goodkoop ding van JB of dergelijke. (zijn wel geen kleur)

    Voor verdere info: rest van de forumlezers MET ervaring

    grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Die lasertjes van JB zijn wel in RGY te krijgen hoor! Denk maar aan de Space Color laser. Veiligheid... deze monteren wij altijd op minstens 4 meter van het publiek
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • DJ_KST
        • Oct 2007
        • 2

        #4
        Waarin zit het verschil van een veilig en niet veilige lasers van 40 mW of 100-250mW.
        ze zijn beide klasse 3 lasers alleen de intensiteit is groter.

        Ook hebben de lasers een
        Laser Safety: compliance to IEC 60825-1. En wat houd die IEC 60825-1 precies in.
        Op internet geven ze er niks van weer, tenzij je voor die voorschriften een boel geld betaald.

        En als nog weet ik ook dat je niet in de straal moet kijken.
        Alleen een toeval dat de straal 0.25Sec in je ogen terecht komt is niet uit te sluiten.

        Comment

        Working...