Licon 1x

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

    Licon 1x

    Heeft iemand hier ervaring met de licon 1x? het is de bedoeling om hier de volgende (vaste tour) show mee aan te sturen:

    8x robe 250XT wash
    16x octostrip (6ch per stuk)
    12x active sunstrip (full mode=10ch per stuk)
    12x dimmerkring voor front en wat speciaaltjes
    ook voorzie ik de toevoeging van enkele strobo's aan deze show, en wellicht nog later enige spot's.

    Welke tafels in dezelfde categorie qua prijs zijn eventueel een andere goede optie?
    Harm Hoogveld

    Het begint met ambitie..
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Tja, ben je gewend aan JB tafels? Zijn natuurlijk niet echt "de" standaard.

    Wat dacht je van bijv. Pearl TIGER? Hog500?
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • Highfield
      • Jun 2006
      • 144

      #3
      mijn baas overweegt om de licon aan te schaffen voor deze show maar ik ben er zelf (als vaste tech) geen groot voorstander van, vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven die in dezelfde prijsklasse vallen.
      Persoonlijk ben ik een voorstander van MA of FP, die tafels hebben zich inmiddels bewezen en dat is natuurlijk niet voor niets. Ook heb ik hier al enige ervaring mee.
      Een pearl vind ik minder geschikt gezien het grote aantal conventionele kanalen. Deze bevinden zich in 4 opstellingen van 10x3 lampjes, allemaal los aangestuurd. Omdat dit zeer veel mogelijkheden bied voor de show verwacht ik dus ook veel cue's te programmeren, nog los van de washes en led's. Ook het aantal fixturegroups zal waarschijnlijk niet op twee handen te tellen zijn. Deze gedachte's in acht nemende kom ik in de knoei met de roller en de preset's qua snelle toegang (band speelt zonder setlijsten).
      Nu hebben we op de zaak geen pearl/hog/ma ter beschikking, slechts sgm. Kan iemand me uit ervaring vertellen of mijn vrees gegrond is?
      Harm Hoogveld

      Het begint met ambitie..

      Comment

      • MC Party
        • Sep 2003
        • 481

        #4
        Licon is mooie tafel. Iedereen die een ma scanco kan bedienen heeft deze tafel met 5 min. door.

        In feite is het een verbeterde scanco. (parren etc beter te bedienen)

        Ken diverse rock en roll bedrijven die ermee werken en waar hij nog onverwoestbaar meegaat.

        Kortom: prijs/kwaliteit zeer sterk.
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

        Comment

        • JeroenS
          • Aug 2007
          • 7

          #5
          We hebben zelf in het verleden een Licon CX gehad, was ook een leuke tafel met inderdaad een goede prijs / kwaliteit verhouding. Heb er toendertijd ook een tourtje mee gedaan maar ik miste wel bepaalde fincties die in het theater erg handig zijn. Denk hierbij aan een 'GOTO' knop en een 'CLEAR' knop om je editor leeg te kunnen maken e.d.
          Ook het aanpassen van fadetijden en dergelijke was vrij omslachtig.
          Persoonlijk denk ik dat de Licon daarom meer geschikt is voor de R&R dan voor theater.

          Groeten,

          Jeroen

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            In het theater ben je als programmeur vooral bezig met overgangen, en ik kan je wat dat betreft niet aanraden om een Licon te gebruiken. Niets ten nadele van dit product: het blijft een kopie van iets dat als Rock & Roll console is ontworpen.

            Je vrees is wat mij betreft gegrond: neem fijn een MA UltraLight mee: daar wordt je erg gelukkig van.

            Veel succes
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • Frank@highend
              • Oct 2005
              • 65

              #7
              Harm,

              Als ik jouw was zou ik eerst gaan kijken wat het budget is voor de console (misschien kan je er nog iets meer uit halen want het is toch het apperaat wat het geheel moet aansturen)
              Dan bekijken wat jouw wensen zijn, en dan met name wat voor soort tour is het? (want dat is me niet helemaal duidelijk)
              En eigenlijk maakt het mij niet veel uit of je nu voor een MA of een FPS console kiest, want ze hebben zich beide bewezen als goede consoles.
              Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

              Grt.
              Frank Schotman
              High End Systems

              Comment

              • Highfield
                • Jun 2006
                • 144

                #8
                even wat duidelijkheid over de tour: het is een band die tussen de 80-100 optredens per jaar heeft en duidelijk rock 'n roll wil uitstralen. wens van de band is veel licht en een spetterende show. locaties zijn vooral (grote) feesttenten en dancings. bruiloften en dergelijke doen ze niet, tenzij het compromisloos kan en dan is het technisch gezien gewoon een standaard dancingklus.


                qua prijsklasse moet je in de buurt van een licon 1x denken, precieze inkoop weet ik niet maar na even simpel googelen kom ik op 5000 ex. budget kan wel + 1000 denk ik.
                Harm Hoogveld

                Het begint met ambitie..

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Kom je toch weer meer in het R&R circuit... Is het mij ook niet duidelijk geweest: ik ging uit van theater-achtig dingetje.

                  Je zou een HogiPC kunnen aanschaffen, of een Avolites console. MA levert in die prijsklasse de Micro of zelfs Pico, maar dat raad ik je sterk AF. Veel te weinig handson, en veel te veel getrut.

                  Dus even bij Lightco langsfietsen, of bij de Bemmelse bengels.

                  groet'n en succes,

                  Arvid
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

                    #10
                    Je kan als je meer een rock & roll nodig hebt kan je mischien kijken naar een Jands Vista S3 is niet heel duur. die zit ook nog in je budget. Ik zelf vindt het een erg fijne tafel omdat je met tijdlijnen werkt en alles is heel snel geprogrammeerd (ik zeg niet dat dat met een MA of een avolites niet zo is).

                    Comment

                    • fl@x
                      • Oct 2003
                      • 194

                      #11
                      Dag Harm,

                      Ik denk dat je moet gaan voor het product waar je het meest "feeling" mee hebt. De licon 1X is een prima ding in zijn prijsklasse, echter kan je zoals eerder gezegd misschien nog iets meer uit de kan halen, en zodoende een console aanschaffen waar je wel een goed gevoel bij hebt.

                      Misschien een tip, neem eens een keer die 1X mee op klus en dan weet je direct of je naar MA of FPS moet gaan kijken...
                      Zo niet, dan toch!!!

                      Comment

                      • cornedure
                        • Jul 2002
                        • 230

                        #12
                        Ik vrees dat ik in herhaling zal vallen, maar als prijs een probleem vormt, dan raad ik de Chamsys MagicQ software op laptop, 17 inch USB touchscreen en de Maxi Wing. Totaalprijs pakket = 5000 €.

                        Indien nog niet voldoende faders voorhanden, kan je nog altijd uitbreiden met de MagicQ Xtra Wing (12 faders + 12 faderloze programma's). Richtprijs: +/- 1500 € (kan meer zijn).

                        Maar zoals zoveel andere personen hebben geschreven: probeer eerst een paar uit (FPS/MA/Chamsys?/Jands/...) en neem diegene waarmee je het best kunt werken.

                        Comment

                        • Highfield
                          • Jun 2006
                          • 144

                          #13
                          vandaag de licon met een frequent gebruiker bekeken, en we zijn beide tot de conclusie gekomen dat 't m niet wordt. de zoektocht zet zich voort..
                          Harm Hoogveld

                          Het begint met ambitie..

                          Comment

                          • fracktone
                            • Jan 2007
                            • 12

                            #14
                            Originally posted by Highfield
                            vandaag de licon met een frequent gebruiker bekeken, en we zijn beide tot de conclusie gekomen dat 't m niet wordt. de zoektocht zet zich voort..
                            Kijk ook eens naar de Bluelite X1, hoewel in Europa nog niet zo bekend is het in de VS een zeer hoog aangschreven besturings systeem.
                            O.a. YLS entertainment werkt hier mee, de tour van Aerosmith draait hier volledig op, compleet met lasers, phyro en Video.

                            BlueLite is snel en makkelijk te programmeren maar bied je ook de mogelijkheid om een show (via timeline) in blokken opteroepen/aftespelen. Hierdoor kun je zeer snel van je normale programma afwijken en de hele show in willekeurige volgorde afspelen.

                            Bijkomend voordeel is dat je het hele programma vanaf je bestaande SGM tafel kunt bedienen en je hebt standaard de mogelijkheid om via MIDI of SMTPE tijdcode alles synchroon te laten lopen.

                            Wil je meer informatie of eens een test doen laat het dan even weten.
                            Last edited by fracktone; 25-10-07, 10:33.

                            Comment

                            • marciano
                              • Feb 2006
                              • 164

                              #15
                              Ik zou zoals eerder aangegeven de dealers bellen die de tafels verkopen die jij op het oog hebt. Tafels zoals avolite pearl, grandMa, Hog , Jands Vista. En dan vragen of je een demo kan krijgen.

                              Comment

                              Working...