Dunnere rook

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurenss
    • Oct 2007
    • 21

    Dunnere rook

    Is het mogelijk dunnere rook met een conventionele rookmachine te bereiken?

    Het verschil tussen een rookmachine en een hazer is me inmiddels bekend (de prijs ook o.a. ).

    Ik ben in het bezit van een Antari Fazer Z300... een rookmachine met ventilator. De rook die er uit komt is vrij dik en wit mistig achtig (met normale vloeistof).

    Bestaat er vloeistof die dunnere rook geeft dan normale? ik heb al geprobeerd de vloeistof te verdunnen met gedestileerd water.

    Of is de enige oplossing de aanschaf van een hazer? (wat een duurdere investering is, omdat ik het apparaat hooguit 1 of 2 keer per jaar zal gebruiken).
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

    #2
    Originally posted by Laurenss
    Is het mogelijk dunnere rook met een conventionele rookmachine te bereiken?

    Het verschil tussen een rookmachine en een hazer is me inmiddels bekend (de prijs ook o.a. ).

    Ik ben in het bezit van een Antari Fazer Z300... een rookmachine met ventilator. De rook die er uit komt is vrij dik en wit mistig achtig (met normale vloeistof).

    Bestaat er vloeistof die dunnere rook geeft dan normale? ik heb al geprobeerd de vloeistof te verdunnen met gedestileerd water.

    Of is de enige oplossing de aanschaf van een hazer? (wat een duurdere investering is, omdat ik het apparaat hooguit 1 of 2 keer per jaar zal gebruiken).
    Over de vloeistof kan ik je niets zeggen, maar als je het toch maar 1 of 2 keer per jaar nodig hebt; Waarom niet huren?
    Mjaaaa....

    Comment

    • Laurenss
      • Oct 2007
      • 21

      #3
      Huren is zeker een optie... maar toch heb ik liever gekochte (2ehands) apparatuur omdat we ze waarschijnlijk toch vaker gaan gebruiken in de toekomst.

      Nu kwam op ik na een zoektocht op internet verschillende soorten rookvloeistoffen tegen: light, medium (normal) en heavy.

      Bij light stond dat deze speciaal geschikt is voor lichte rook bij lichteffecten. (als ik de site moet geloven)

      De vloeistof die ik nu gebruik is niet echt geschikt voor onze toepassing: uitverlichten van een (amateur)band. De rook is vrij wit en dicht... en het slaat op de stembanden van de zangers/zangeressen.

      Bij professionele concerten waar ik geweest ben vind ik de 'echte' ondoorzichtige hazer effecten prachtig... iets wat ik niet met de Antari Fazer Z300 voor elkaar krijg.

      Heef iemand ervaring met de 'light' fog liquid in plaats van de normale? is dit in combinatie met een fazer een goedkoop alternatief voor een (dure) hazer? ... met andere woorden, is deze vloeistof de moeite waard om te bestellen?

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Mooie rook komt uit 3 merken machines: Le Maittre, Swefog en MDG. De laatste is meteen de duurste, maar die maken ook alle specials voor bijv. Cirque du Soleil.

        Swefog 200 is erg mooie machine, 300 nog mooier.

        Allerbeste en dunste nevel is de originele oude oilcracker, op een degelijke compressor.
        Last edited by moderator; 17-10-07, 09:23.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • mannetje
          • Apr 2005
          • 5

          #5
          dunnere rook

          de merken die hierboven vermeld staan zijn zeker van de beste, ik heb ook jaren gezworen bij DF50 en Swefog. Maar toen ik er zelf persoonlijke eentje wilde aanschaffen vond ik de prijzen wel hoog. Ik kocht een HZ400 van Antari !!! en moet zeggen dat ik hier wel heel tevreden over ben... Hij heeft een grote output met een zeer gering gebruik aan vloeistof... Enig nadeel wat er direct uit de machine komt is nog aan de dikke kant maar eens verspreid in de ruimte heb je een deftige haze. Ik los dit op door hem gewoon compleet naast de scene te laten puffen. Het zo goed als zelfde toestel wordt trouwens door Robe ook verkocht...

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Kijk dan ook eens naar de modellen van Look Solutions Zoeken
            Zijn ook absoluut goede machines waar een mooie Haze uit komt.


            Met een normale machine haal je bij lange na niet het effect van een Hazer. Je kunt de rook wel dunner maken door een ventilator naast de spuitmond van je machine te zetten (de ventilator verspreid de rook over een breder oppervlak), maar het resultaat is nooit hetzelfde als bij een Hazer.

            Groeten Hugo
            Last edited by moderator; 17-10-07, 11:28.
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            Working...