Avolites Sapphire - Kapot?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S_G
    • Jul 2006
    • 31

    Avolites Sapphire - Kapot?

    Hallo mede forumgangers,

    Ik heb een probleem met een avolites sapphire. Zordra je hem opstart, start hij normaal op, display licht op, ledjes op de tafel beginnen te branden. Maar zodra hij is opgestart begint opeens de display te flippen (wit/zwart/balken etc) en kun je dus helemaal niets meer.

    Heeft iemand van jullie enig idee wat hiermee aan de hand kan zijn?
    Bij voorbaat dank!

    Mvg,

    Siebren Greidanus
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

    #2
    Ik ben geen Avolites kenner, maar dit klinkt als een firmware crash (de Pearl heeft bijvoorbeeld ook een x86 binnenwerk, de eerste serie crashte ook nogal eens.)

    Valt de firmware op zo'n tafel opnieuw te installeren? Zijn daar installatiefloppy's voor?
    First make it work, then make it look pretty!

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      2 stoney: Boris zal blij zijn dat te horen...



      Verder dit probleem reeds gemerkt op een pearl, lag uiteindelijk aan de voeding die probs gaf. Tafel bootte ook zonder problemen, display sloeg echter tilt...
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        2 stoney:

        door enkele uitspraken hier in dit topic maak je echt duidelijk dat je absoluut niet op de hoogte bent of maar enigszins weet wat een avolites desk is en inhoudt...
        Daarmee ook mijn oproep om niet te posten als je niks toe te voegen hebt.
        Ik ga verder niet in om de onwaarheden etc wat je in dit topic post, maar degenen die al een avolites 'gezien' hebben lachen zich zowat een breuk met jou reacties.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Originally posted by axs
          2 stoney:

          door enkele uitspraken hier in dit topic maak je echt duidelijk dat je absoluut niet op de hoogte bent of maar enigszins weet wat een avolites desk is en inhoudt...
          Daarmee ook mijn oproep om niet te posten als je niks toe te voegen hebt.
          Ik ga verder niet in om de onwaarheden etc wat je in dit topic post, maar degenen die al een avolites 'gezien' hebben lachen zich zowat een breuk met jou reacties.
          Goed, dan hou ik me voor de rest van het topic hier maar buiten. Als je een keer zin hebt om me wijs te maken in de internals van een Avolites desk dan ga je gang, maar als iemand problemen met een SGM desk heeft dan sluit ik daar wel een keertje aan. Regelmatig met SGM desks mogen stoeien en ik ken die dingen inmiddels van binnen en buiten. (Ik heb inmiddels mijn bijdragen dan ook maar verwijderd, de topicstarter heeft daar immers niks aan)
          Last edited by Stoney3K; 09-10-07, 17:35.
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • S_G
            • Jul 2006
            • 31

            #6
            Allereerst even een opmerking; Ik heb dit topic gestart voor hulp betreffende een avolites sapphire, niet om andermans kennis, misschien onbedoeld, de grond in te stampen en misschien de persoon in kwestie te beledigen.

            Maar waar het om gaat, bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ga vanvond / morgen een nieuwe voeding problemen, en kijken of het probleem verholpen is.

            Velen dank!

            Comment

            • axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

              #7
              2 stoney:

              Jammer dat je je reacties verwijderde, maar ok...
              Ieder zijn recht om te reageren en iedereen verder te helpen, maar met info waar niemand iets mee is en hier uitspraken te doen die van geen kanten kloppen, daar heeft niemand wat aan.
              Je valt duidelijk door de mand door zulke uitspraken te doen.
              Het kan goed zijn dat je qua SGM tafels een hele hoop kent (ikzelf heb er dan weer geen ervaring mee), dat ga ik niet weerleggen.
              Over avolites laat je blijken dat je geen kaas hebt gegeten... je post namelijk complete onzin.

              Jouw recht om te posten wat je wil, maar houd het wel met feiten en waarheden! Komt namelijk ook professioneler over

              Grtz
              Last edited by axs; 09-10-07, 18:00.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #8
                Originally posted by axs
                2 stoney:
                Jouw recht om te posten wat je wil, maar houd het wel met feiten en waarheden! Komt namelijk ook professioneler over

                Grtz
                Dat is ook de enige reden waarom ik de reacties verwijderde. De originele topicstarter had er namelijk niet veel aan, en ik gaf hem opzettelijk geen advies behalve wat al gezegd was door jou (dat de voeding mogelijk defect kon zijn). Ik wil me best binnenkort eens verdiepen in Avolites spul, die heb ik regelmatig op 'collega-klussen' wel zien staan maar ik heb er zelf geen. Af en toe mee mogen werken, okee, maar de schaal van mijn eigen werk is daar niet echt groot genoeg voor.

                @S_G: Succes met het wisselen van de voeding en laat even weten of het gelukt is.
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                Working...