Namaak Pearl...???,

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Namaak Pearl...???,

    STONE2048 - BEYOND INTERNATIONAL INDUSTRY HOLDING (HONGKONG) LTD


    Ik stel voor.... platbombarderen die aziaten...
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

    #2
    Ik zeg, jij moet je een beetje gedragen

    Maar je hebt wel een punt. Dit is inderdaad wel een exacte copy.
    Als de prijs gunstig..
    Waarschijnlijk brengt Behringer hem volgende week op de markt

    Die C-16: scanmaster 2. Maar die is dan ook OEM. Dus dat mag.
    Last edited by Mathijs; 17-09-07, 22:53.

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      omg die maken echt alles na die van daar ginds... ze houden het niet enkel op de autos maar echt alles
      zou er ook dezelfde software opstaan ?
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Ach... ze noemen het een pLeset focus en daar gaat je patent...:S
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Originally posted by Funmaker
          omg die maken echt alles na die van daar ginds... ze houden het niet enkel op de autos maar echt alles
          zou er ook dezelfde software opstaan ?
          Waarschijnlijk zonder software.
          Is vorig jaar ook al een topic over zo'n copy Pearl geweest. Daar stond geen software op, want die kan je gratis bij Avolites downloaden.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            Lijkt verdacht veel op een bouwlamp...
            Zelfs de houder...

            Wat die chineesjes toch niet flikken in de "pro" wereld.

            LED SPOTLIGHT 6 - BEYOND INTERNATIONAL INDUSTRY HOLDING (HONGKONG) LTD

            grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

            Comment

            • MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

              #7
              Ik zag het al wel aankomen. Zoon 1ste klas product, daar kunnen ze niet afblijven!

              Toch zou ik die namaak graag een keertje hier hebben
              Ben benieuwd hoe hij dan stand houd tegen een 'echte' pearl.
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

              Comment

              • flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

                #8
                Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Ik zag het al wel aankomen. Zoon 1ste klas product, daar kunnen ze niet afblijven!

                Toch zou ik die namaak graag een keertje hier hebben
                Ben benieuwd hoe hij dan stand houd tegen een 'echte' pearl.

                anders ik wel. toch ook weer zeer benieuwt naar de prijs van het apparaat. afgaand op uiterlijk lijkt ie zuiver op de avolites pearl 2004
                nu idd de prestaties nog.. iemand ervaringen met dat merk??
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                Comment

                • nighteyes
                  • Apr 2003
                  • 22

                  #9
                  vriend van me kocht deze op de beurs, software zat er al op. Heb hem getest en ik kon kwa prestaties geen verschil ontdekken. Het voelt, draait en reageert als een echte pearl





                  dit is dan toch weer een andere. ik vermoed dat de bovenstaande leverancier een deal heeft gemaakt met het bedrijf dat deze maakte.
                  Deze heet een apollo 2048. Het merk is "oner". Ik vermoed dat het hier om een prototype gaat met een nog niet gedefineerde eigenaar (owner). Het zou natuurlijk kunnen dat het eerder genoemde bedrijf een deal heeft geslagen en deze dus nu op de markt brengt.

                  Op de flightcase zaten nog chinese pakbonnen van het vervoersbedrijf.

                  en nu de grap. Ik ga niet zeggen wat de prijs was, maar hij lag onder de 750 euro!!!!!!

                  Heb controlux hierover gesproken en ze waren niet echt geschokt of bezorgd of zo.

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Even wat uitleg bij de chinese werkwijze:

                    Ze kopieren gewoon letterlijk alles, maar proberen zoveel mogelijk te besparen op de gebruikte materialen.
                    In het geval van een desk zal er niet zoveel zijn waar je je echt zorgen om moet maken, tuurlijk zullen de faders van een lagere kwaliteit zijn, maar die vervang je makkelijk.
                    Elektronica... niks kritisch in te vinden, ook niet qua timing, dus je DMX uitgang zal bv even stabiel zijn.


                    Wat betreft fixtures, daar gaan we een andere weg op:
                    ze kopieren de 'behuizing' of 'lenzen' in een ander materiaal dan dat de originele fabrikant, waardoor men bv niet kijkt naar heat-resistant van de materialen... zolang het maar hetzelfde 'lijkt' is het al OK.
                    Ander voorbeeld: zit een dichtingsring in bv fixtures voor outdoor gebruik, ze steken er een andere in, met dezelfde afmetingen, maar bv wel vochtdoorlatend...
                    En om die kopien zou ik me juist zorgen beginnen maken.

                    Zolang het enkel elektronica betreft, kan er niet veel mislopen in een 'kopie'. Uitlezen van chips is een koud kunstje, gebruik van identieke of compatibele elektronica is ook geen probleem. Originele soft kan je dus perfect laten draaien op deze 'clones'

                    Ik houd hier natuurlijk geen pleidooi voor het gebruik van deze desks, laat staan voor het kopieren van equipment waar jaren research insteekt.
                    Maar dat pure elektronica based clonen slechter zouden presteren, neen...
                    Wat wel een probleem is, is bv wat ik aanhaalde met de temperatuurbestendigheid.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

                      #11
                      Nou dan gaat er nog veel veranderen wanneer deze voor onder 750 euro op de markt komt.
                      Opzich wel positief dat de bestaande merken dan weer gestimuleerd worden om nog betere tafels te ontwerpen om zo de chinese concurrentie weer voor te zijn.
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                      Comment

                      • luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

                        #12
                        die "pro-512" lijkt wel heel sterk op een Showtec-tafel

                        Comment

                        • peternotermans
                          • Oct 2003
                          • 156

                          #13
                          Originally posted by axs
                          Even wat uitleg bij de chinese werkwijze:

                          Ze kopieren gewoon letterlijk alles, maar proberen zoveel mogelijk te besparen op de gebruikte materialen.
                          In het geval van een desk zal er niet zoveel zijn waar je je echt zorgen om moet maken, tuurlijk zullen de faders van een lagere kwaliteit zijn, maar die vervang je makkelijk.
                          Elektronica... niks kritisch in te vinden, ook niet qua timing, dus je DMX uitgang zal bv even stabiel zijn.
                          .....

                          Zolang het enkel elektronica betreft, kan er niet veel mislopen in een 'kopie'. Uitlezen van chips is een koud kunstje, gebruik van identieke of compatibele elektronica is ook geen probleem. Originele soft kan je dus perfect laten draaien op deze 'clones'
                          Oei mijn haren gaan rechtop staan.. (allergie)

                          Voor een professionele fabrikant / designer geldt dat elk ontwerp (met originele stuklijst) uitvoerig getest wordt of het onder alle omstandigheden van de specificatie blijft werken. Zowel op tijdstip "t=0" als na levensduurtesten, zoals bv een paar honderd cycli van koud naar warm en terug , langdurige blootstelling aan vibraties ("vervoer") en langdurige operatingtesten onder diverse vochtigheidsgraden en temperaturen. Resultaten van deze testen worden meegenomen in een redesign.

                          Echter, de gebruikte componenten in een copie zijn zonder uitzondering ook low-budget "chinese koppie", dwz hogere spreiding op componentwaarde (waar je net zoveel moeite gedaan hebt om je hele design robuust te krijgen voor alle mogelijke toleranties) en een smaller temperatuurbereik.

                          Tel daar low-budget printmateriaal (wat nou epsilon-r?), "el cheapo" soldeertechnieken en een gebrekkige procescontrole bij op. Het resultaat is apparatuur die nieuw-uit-doos meestal (!) goed werkt, maar reken er niet op dat het net zo betrouwbaar blijft werken als het origineel.

                          Het uitbesteden van PCB assembly in China is zelfs voor gerenommeerde europese fabrikanten / ontwerpers al een uitdaging... Je levert 100% dichtgetimmerde stuklijsten aan en je krijgt de eerste samples terug met heel wat, euhh, "verrassingen" .

                          Dan heb je "van hieruit" nog heel wat werk om de sjinezen zover te krijgen om a) de stuklijst 1 op 1 aan te houden en b) de fabricage fatsoenlijk te doen ("kwaliteitscontrole").

                          Een (veelal chinese) opdrachtgever die erop uit is om een zo goedkoop mogelijke "kopie" te maken maakt zich hier allemaal niet druk om.

                          Kortom: in een "chinese copy" gaat er op electronisch gebied minstens net zoveel mis als op mechanisch gebied.

                          Sorry hoor, maar dat moest er ff uit
                          Last edited by peternotermans; 19-09-07, 13:54.
                          --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            Maar een A-merk kopen betekent niet dat je daar vrij van blijft.

                            Die losse chinese foute componenten worden ook aan USA fabrikanten verkocht onder valse certificaten en die gaan net zo hard op hun bek.

                            Ook zijn er genoeg EU en USA merken die denken meer winst te maken door ineens hun productie uit china te laten komen en dan krijg je een merktafel met evenveel problemen.

                            Zoiets als met mackie speakers waar de RCF is vervangen door made in china.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • renebiemans
                              • May 2006
                              • 156

                              #15
                              Het lijkt erop dat ze hem ongeveer verkopen voor rond de 3500USD
                              Âô Stone2048 lighting console - GuangZhou Guoda light& audio equipment Co., Ltd - Öйú

                              Comment

                              Working...