M.J.S. magnum 575 - probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeffreyB
    • Sep 2007
    • 1

    M.J.S. magnum 575 - probleem

    Hallo,

    Ik heb de beschikking over 4 M.J.S. Magnum 575 scanners, maar heb hier enkele problemen mee.

    Ik weet dat deze scanner 16 kanalen gebruikt voor alle bewegingen, gobo's, etc. Het probleem is dat ik niet weet achter welk kanaal ik de "Pan" en "Tilt" kan vinden. Iemand enig idee?

    Verder heb ik met de controler (het kastje waarmee de kanalen in te stellen zijn in de scanners) gebprobeerd om een kanaal aan te passen (zodat de pan en tilt wel goed zouden zijn) wat niet helemaal goed is gegaan doordat het lichtpaneel in de superuser-stand ging terwijl ik een kanaal had aangepast/probeerde aan te passen.
    Het resultaat is dat het groene DMX lampje achterop de scanner niet meer brand, en het aansluiten van de controler op de scanner ook niks meer doet. De lamp gaat wel gewoon aan bij het aansluiten, maar besturing is niet meer mogelijk.
    Is er een manier om deze scanner helemaal te resetten o.i.d. zodat ik de kanalen weer kan aanpassen, naar wat het wel moet zijn?

    In de handleiding heb ik nog niks kunnen vinden over deze problemen...

    m.v.g.
    Jeffrey
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

    #2
    Jeffrey,

    Ik ken deze scans verder niet... Maar ik denk dat ik een vermoeden heb hoe je achter die kanalen bent gekomen. Heb je die scans aan een tafeltje gehangen en ben je kanaal voor kanaal afgegaan om te kijken wat ie deed? Zo ja, dan denk ik dat 1 kanaal is gereserveerd voor pan/tilt speed. Als dat kanaal dan op 0 staat betekent dat dat je mirror niet/heeeeel langzaam beweegt. Over die storing met je dmx weet ik niet hoe je dat zo gauw kan oplossen. Je kunt proberen intern te kijken of er iets van een knoopcel-batterij in zit. Als je die eruit haalt en er weer indoet, lijkt het mij logisch dat de scan terug gaat naar de fabriekssettings. (zelfde als bij een computer)

    Maar dit alles zijn slechts een paar ideeën. Ik hoop dat ik je hier een beetje op weg mee heb geholpen... Zoniet, dan wens ik je in ieder geval succes met het oplossen... De ervaring leert: gewoon een paar avonden rommelen en kijken wattie doet!!!

    M.v.g.
    Thomas
    dus...

    Comment

    • CoenCo
      • Feb 2005
      • 230

      #3
      De MJS magnum575 gebruikt slechts 9of10 kanalen.
      Via de uploader is met een van deze 3 codes de scan te resetten: 00 90 of 99 (ik weet dus niet meer welke).
      VOORDAT je de uploader (dat kastje met 3 knoppen en een 7segment display) aansluit, moet je alle DMX uit de scans trekken. Van elk kanaal kan je apart het DMX adres instellen.
      Als je de scan aansluit op een normale DMX-tafel en daarmee alleen maar nullen uitstuurt, zou de scan met de shutter open, in open-wit, linksboven, zonder gobo's, maar met gobo-rotatie op maximum moeten staan.

      Ik heb nog wel ergens een handleiding op zolder liggen (van vroegâh), als je nog problemen hebt kan ik daar wel eens in zoeken. Overigens is Highlite de dealer die er nog (enigszins) verstand van heeft.

      Comment

      • theo
        • Nov 2001
        • 503

        #4
        Effe zoeken en je had dit gevonden.

        Hou er ook rekening mee dat je wel eens een fasdraaier zou moeten gebruiken
        Last edited by theo; 10-09-07, 08:43. Reason: vergeten

        Comment

        • NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

          #5
          Idd de dmx swop kabel is wel een must anders werkt er helemaal niks.....dat had ik met de 12 stuks die ik hier ter reparatie heb staan!!
          O en het kleine kastje om de scans in te stellen is heilig niet veel mensen hebben hem meer.......dus als je hem nog hebt, bewaar hem goed!!!

          Comment

          Working...