Avolites Pearl TIGER

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobbes
    • Jun 2007
    • 16

    Avolites Pearl TIGER

    Net gezien op Controllux: De Pearl krijgt na een grote broer ook een kleinere...

    Avolites zal de laatste in de Pearl serie
    (resp. Avolites Pearl 2008 – Avolites Pearl Expert) introduceren in september op de Plasa show in Londen.
    De nieuwe tafel gaat de naam - Pearl Tiger – dragen.
    De Pearl Tiger is een krachtige, gestroomlijnde 10 roller playback versie van Avo’s bestaande lichttafel range.


    De Avolites Pearl Tiger is bedoeld voor een wijde range aan sectoren en applicaties.
    De Pearl Tiger is perfect voor-kleine theaters –Conferentie zalen –Scholen – kleine tot middelgrote Producties –Tours –Concertzalen–Discotheken en Nachtclubs, aldus Avolites.


    De Avolites Pearl Tiger beschikt over
    -Theater Playback modus
    -Time Code
    –MIDI
    – 2048 DMX Kanalen naar 240 intelligente armaturen op 4 geïsoleerde DMX uitgangen
    –10 Playback faders, uitbreidbaar met 15 dmv externe Playback Wing
    –Volledige personality files, met gratis updates op de Avolites website.


    Kortom een Halve Pearl op volle kracht!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Zou de Pearl TIGER hardware-matig vergelijkbaar zijn met de Pearl Expert (Embedded XP-achtig) of met de 2008 (enorm verouderde hardware)?
    Last edited by moderator; 08-08-07, 16:55.
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • Wouter Verlinden
      • Dec 2000
      • 263

      #3
      Lijkt er zéér sterk op dat deze Pearl Tiger gebaseerd is op het Pearl Expert platform.... dus een PC-moederbord met Windows XP Embedded....

      - Playbacks groeperen per 10.... is iets uit de Expert... (de oude Pearls hebben ze per 15...)

      - Het eenvoudig toevoegen van een Playback Wing.... waarschijnlijk via USB... wijst er ook op dat er een PCtje in zit....



      Pearl 2000 / 2004 / 2008 is inderdaad een zéér oud hardware-platform.... maar het werkt wel.... en is nog altijd minder crash-gevoelig dan een PC.... al is WinXP natuurlijk de stabielste Windows versie ooit...

      Maar ik denk dat Avolites nu volledig aan het overschakelen is naar het Windows XP Embedded platform... met toevoeging van controls & Input/Output via USB.... (beetje vergelijkbaar qua opbouw met Maxxyz, Hog iPC, ...)
      Wouter Verlinden
      Creative Sound & Light Development

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Hi Wouter,

        Zo dacht (en hoopte) ik er ook over. Andras van Controllux denkt ook dat het gaat om een klein broertje van de Expert, en dus gebaseerd op moderne PC-hardware en Windows XP.

        Dit betekent overigens ook dat er zeer waarschijnlijk D4-mogelijkheden/functies komen, net als in de Pearl Expert.
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Ik snap niet goed dat iedereen zich hier druk maakt om het 'verouderde' hardware platform van de pearl.
          Het heeft zich tot nog toe redelijk bewezen, dus ja... en hoor ik hier verder iemand klagen over de sterk verouderde hardware waar bv een GMA op werkt???
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by axs
            Ik snap niet goed dat iedereen zich hier druk maakt om het 'verouderde' hardware platform van de pearl.
            Het heeft zich tot nog toe redelijk bewezen, dus ja... en hoor ik hier verder iemand klagen over de sterk verouderde hardware waar bv een GMA op werkt???
            Ja, daar hoor ik ook af en toe mensen over klagen.

            Het is heel simpel; de Pearl Expert en TIGER krijgen mogelijkheden die met de 2004/2008 nooit mogelijk waren en nooit mogelijk worden. Dat wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe hardware.

            Lijkt me duidelijk dat de GMA ook echt wel binnen enkele jaren zodanig verouderd is dat hij ofwel een nieuw broertje krijgt (met moderne hardware) of gewoon verdwijnt (lijkt me niet)?
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

              #7
              Zoals sommige van jullie misschien al weten:
              De Pearl Tiger komt op de markt voor een bruto prijs van € 6150,-
              Dit volgens de prijslijst van Fairlight.
              Toch wel gunstig?
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

              Comment

              • Carpjes
                • Mar 2007
                • 35

                #8
                De Pearl Tiger zal niet het broertje van de expert worden. Het bezit nl. een boris3 bord, net zoals de pearl2004/8. Het is meer een broertje van de 2008. Op plaza draaide deze tafel op de 2008 software incl. de usb mogelijkheden.

                Comment

                • Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

                  #9
                  ja, ik had het ook al opgemerkt.... en het verwonderd mij een beetje.... ik dacht dat ze hun eigen moederborden achter zich gingen laten en enkel nog PC-moederborden gingen gebruiken...

                  toch even een verrassing....


                  Greetz,

                  W
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

                  Comment

                  • LJ_Martijn
                    • Oct 2006
                    • 2

                    #10
                    wat ik me nou afvraag ivm met aanschaf van nieuwe tafel of het enigste verschil het aantal faders zijn. wie kan daar meer duidelijkheid over verschaffen?

                    Comment

                    • kristofb
                      • Sep 2006
                      • 91

                      #11
                      er zitten wel wat verschillen op dan met de expert. zoals bv geen artnet ondersteuning, minder preset faders,....

                      vind het een schattig dingetje. had het hier al op de beurs gezien. ideaal voor mijn mini showkes

                      Comment

                      • Carpjes
                        • Mar 2007
                        • 35

                        #12
                        Is al reeds vermeld dat dit niet een tafel is die gebaseerd is op de Expert.
                        Expert en Pearl zijn 2 verschillende tafels met afwijkende hardware en software.

                        Comment

                        • Marc
                          • Nov 2001
                          • 69

                          #13
                          Tiger

                          [LEFT]Maar is hier inmiddels iemand die er daad werkelijk mee heeft gewerkt, ervaringen?
                          [/LEFT]
                          Binnenkort weer een nieuwe site....

                          Comment

                          • PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

                            #14
                            Ik heb mijn twijfels over die playbackfaders.
                            Je moet nu volgens mij vaker met de roller rond dan bij de normale pearl's.

                            't liefst heb ik persoonlijk altijd zoveel mogelijk op 1 roller, zodat je zo snel mogelijk kan om-switchen.

                            Kan aan mij liggen maar ik zie tegenover de 2000/2004/2008 nog niet echt een gigantisch voordeel behalve de hardware.(al weet ik niet of xp nou een groot voordeel is??)

                            USB is overigens wel een groot voordeel lijkt mij, makkelijk geheugenstickje aan de sleutelbos.. effe inprikken en je hebt al je shows/fixtures bij de hand.

                            deze discussie had ik laatst ook al met een collega..

                            oude pearl 2000 hadden ze bij zijn bedrijf verkocht en er een pearl tiger voor terug gehaald, ga je er dan eigenlijks op vooruit?
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                            Comment

                            • JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

                              #15
                              Ik heb wel wat gespeeld met de tiger (geen live werk, alleen demo's). Werkt net als de 2004 dus wat dat betreft makkelijk. Je mist inderdaad een 5-tal playbackfaders en ook 30 presetfaders bovenaan je desk. Het playbackfader tekort kun je verhelpen met een extra wing met 5 playbackfader (of je dat wil is discussiepunt). Vooral het gebrek aan presetfaders vond ik een terkortkoming. Nogmaals......ik heb alleen de demo gehad en er even mee gestoeid. Ik zou doorgaan voor de 2008 als je het prijsverschil tussen de tiger (met wing) en de 2008 ziet.

                              Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

                              Comment

                              Working...