wysiwyg op een laptop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mandarijntje86
    • Dec 2004
    • 3

    wysiwyg op een laptop

    Weet iemand een goede laptop om wysiwyg op te draaien??
    ik heb zelf wysiwyg, maar heb geen idee wat voor laptop ik kan kopen waar dit goed op draait.

    hoor graag van jullie
    CODA AUDIO - Hearing is Believing!
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Zolang het beetje recent is en geen windows Vista draait mag dat geen probleem zijn.
    Maar wyg draai je voor het gebruiksgemak toch nog het beste op een desktop.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Nieuwe powermacs... That'll work!
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • Highfield
        • Jun 2006
        • 144

        #4
        ik heb het een tijdje gedraaid op een acer 4001. (pentium m 1.7GHz 1024mb). dat ging goed zolang je niet aan de slag ging met het preprogrammen van veel bewegend licht. plaatjes renderen en data modi gaan gewoon goed.

        wat echter in mijn ogen de grootste tekortkoming van een laptop is is het schermformaat. 17" is in mijn ogen te klein om op te werken. heb nu een desktop met widescreen en dat werkt veel lekkerder.

        but that's just my few cents.. blijft een persoonlijk iets. maar technisch kan het prima.
        Harm Hoogveld

        Het begint met ambitie..

        Comment

        • William
          • Oct 2002
          • 233

          #5
          ik draai wys op een Acer 9500 Aspire notebook met 17" scherm. Renderen gaat snel genoeg (en dat voor een Celeron M)

          Tevens hang ik er vaak een 2e monitor (Syncmaster 19") aan om de boel overzichtelijker te maken.

          Preprogrammen trek de laptop inderdaad niet. Hiervoor gebruik ik een Desktop met Intel Core Duo. Met een ATI X600 grafische kaart. En dat gaat als een trein!
          Last edited by William; 25-07-07, 20:45.
          V*L...........punt

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Hier draait Wyg op iMAC 20" onder bootcamp.
            Werkt als een trein voor preproductie en zeer overzichtelijk op 2 schermen (al is dat wel een kunst om 2 schermen werkend te krijgen op iMAC)


            WYG draait hier verder op laptop ASUS, A6000 (1.73GHz, 512MB) voor het op locatie raadplegen van wat info etc.
            Preproductiewerk gebeurd allemaal op iMAC.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • Robin.vd.Have
              • Nov 2005
              • 165

              #7
              Macbook, of gewoon een recente laptop met een goede videokaart en wat lekker geheugen. Maar ik moet zeggen op een Apple met paralles draai het wel erg lekker hoor

              Comment

              • Orbis
                • Feb 2004
                • 217

                #8
                hier draait alles perfect op een sony vaio FE 31 M...

                naargelang de grootte van de show vormt het 15,4 inch scherm soms wel een beetje beperkingen maar ik kan daar mee leven.
                sex, drums & rock \'n\' roll

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  wel ff je HD op Nfts zetten, anders doettie het niet, zegt wysiwyg

                  Comment

                  • 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

                    #10
                    Originally posted by Orbis
                    naargelang de grootte van de show vormt het 15,4 inch scherm soms wel een beetje beperkingen maar ik kan daar mee leven.
                    Dat lijkt mij eerder afhankelijk van de resolutie van je scherm dan van de fysieke grootte. Ik heb een 14,1'' scherm op mijn laptop, maar deze heeft wel een resolutie van 1400x1050 pixels... Dat in combinatie met een Ati FireGL 9000 maakt dat ik toch een eind kom.

                    Comment

                    • Highfield
                      • Jun 2006
                      • 144

                      #11
                      ik ben het met je eens dat resolutie inderdaad een belangrijkere factor is dan fysiek formaat.
                      maar heb je bij zo'n resolutie op een klein scherm geen problemen met het zien van details?
                      Harm Hoogveld

                      Het begint met ambitie..

                      Comment

                      • mandarijntje86
                        • Dec 2004
                        • 3

                        #12
                        Dus vista geeft problemen met WYG??
                        Is dit een windows probleem of heeft het temaken met de vormgeving??
                        CODA AUDIO - Hearing is Believing!

                        Comment

                        • Highfield
                          • Jun 2006
                          • 144

                          #13
                          ik weet er het fijne niet van, maar aangezien wyg directX gebruikt om een en ander te visualizeren kan ik me voorstellen dat dit met DX10 niet werkt wegens de andere manier van implementatie in windows..
                          Harm Hoogveld

                          Het begint met ambitie..

                          Comment

                          • Orbis
                            • Feb 2004
                            • 217

                            #14
                            ik heb hierover aan het bellen geweest enkele maanden terug toen ik m'n nieuwe laptop ging aankopen met pwl en cast lighting zelf en nergens kon men mij toen een sluitend antwoord geven. Het kwam er bij beide op neer dat ze er eigenlik geen flauw idee van hadden. DIt was wel toen Vista maar enkele maanden op de markt was.

                            Ik had het niet over de resolute van m'n scherm maar eens je een echt vrij grote show hebt moet je om bvb het hele grid op één scherm te krijgen zodaning klein inzoomen dat het niet meer duidelijk is.
                            sex, drums & rock \'n\' roll

                            Comment

                            • Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

                              #15
                              nadeel is dat zo goed als alle laptops (uitgezonderd dan de macbooks) tegenwoordig standaard vista geinstalleerd hebben...
                              Vitality Show

                              Comment

                              Working...