Canvix matrix Software

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    Canvix matrix Software

    Originally posted by axs
    Geavanceerdere functies nodig? -> mappingsoft of mediaserver erachter.
    In combinatie met een Avolites Pearl is de nieuwe Canvix Matrix Server prima bruikbaar. USB-inputje voor verbinding met de Pearl, USB-outputje verbonden met de Octotrips, en gaan! Canvix Personality voor populaire tafels als de Pearl zijn er direct bij te downloaden.

    Alle mogelijke patronen, kleuren en effecten oproepbaar via DMX.

    Lijkt me voor een klus als deze een ideale oplossing. Mediaserver is way too much, en het gros van de huidige lichttafels is net niet toereikend genoeg om zo´n hoeveelheid RGB-kanalen intelligent aan te sturen. Wat delay-loopjes en effectjes over de kanalen is best mogelijk, maar vuur-effecten, allerlei strakke patronen, etc. wordt dan toch echt lastig.

    Voordat Canvix beschikbaar kwam werd dit veel met VisualDMX gedaan, leuk voorbeeldje is DefQon 2007 festival, de mainstage.

    Zie ook dit filmpje:

    YouTube - Defqon 2007 afsluiting
    Last edited by JeroenVDV; 11-07-07, 10:26.
    Creating shows beyond Imagination
  • dh-showtechnic
    • Jun 2005
    • 139

    #2
    jeroen,

    Die software ziet er mooi uit en volgwens mij kun je er veel mee.
    Heb je er al zelf mee gewerkt?

    Bram
    Nieuwe mega drive in show

    Comment

    • DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

      #3
      en het gros van de huidige lichttafels is net niet toereikend genoeg om zo´n hoeveelheid RGB-kanalen intelligent aan te sturen
      Dan ben ik blij dat de chamsys consoles niet onder dat gros van de huidige lichttafels valt en ook nog eens gratis software heeft voor windows, PC en MAC met ingebouwde matrix software
      Greetz,

      DeMennooos

      Stagehands are the infantry of show business

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Originally posted by dh-showtechnic
        jeroen,

        Die software ziet er mooi uit en volgwens mij kun je er veel mee.
        Heb je er al zelf mee gewerkt?

        Bram
        Ik zit er dagelijks achter. Ik ben namelijk de handleiding aan het schrijven Je kunt de software geheel downloaden vanaf de Canvix-website, en er zelf eens achter kruipen. Nog leuker wordt 't met een touchscreen, lekker toetsen en schuiven

        Originally posted by DeMennooos
        Dan ben ik blij dat de chamsys consoles niet onder dat gros van de huidige lichttafels valt en ook nog eens gratis software heeft voor windows, PC en MAC met ingebouwde matrix software
        En de GrandMA heeft ook een (weliswaar vrij beperkte) matrix-functie in z'n software zitten.

        Vandaar ook mijn opmerking "het gros van.. "

        Velen kiezen toch voor Canvix omdat het gebruiksgemak, de ondersteuning i.c.m. andere lichttafels voor de "eindregie" en de snelheid waarmee een show te draaien is door geen andere sturing overtroffen wordt. Iedere boerenl*l kan ermee aan de slag om z'n LED (of, wat je wilt, dimmers, rookmachines, movingheads) in een matrix te patchen en een show te doen.

        Overigens, niet alleen voor een fysieke matrix is een matrix-server erg handig, ook voor architectural-toepassingen kan 't erg snel en makkelijk zijn.
        Ik heb een paar maanden terug in Duitsland in een enorm zwemparadijs het licht geprogrammeerd met behulp van VisualDMX. Meer dan 100 LED-parren in clusters aan het plafond, allemaal in een matrix gepatched die ik gebruikte als "bovenaanzicht". Kleurtjes intekenen, fades ertussen, en klaar!
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Originally posted by JeroenVDV
          Velen kiezen toch voor Canvix omdat het gebruiksgemak, de ondersteuning i.c.m. andere lichttafels voor de "eindregie" en de snelheid waarmee een show te draaien is door geen andere sturing overtroffen wordt. Iedere boerenl*l kan ermee aan de slag om z'n LED (of, wat je wilt, dimmers, rookmachines, movingheads) in een matrix te patchen en een show te doen.
          Euhm Jeroen...

          Kan best zijn dat Canvix zo geweldig en goed en super en... is
          maar om te gaan stellen dat VELEN kiezen voor Canvix?
          Beetje marketingzever van jou kant
          (Is net als WIJ LEVEREN DE SNELSTE maar 'ze' vergeten erbij te vertellen dat dit enkel en alleen geldt in die, die en die specifieke omstandigheden, ... you know what I mean )

          Ken Canvix nu niet persoonlijk, maar ben het dan ook nog op geen enkele job tegengekomen... en dat in vergelijking met heel wat andere oplossingen die wel al hun staat van dienst bewezen hebben.
          Last edited by axs; 11-07-07, 11:36.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by axs
            Euhm Jeroen...

            Kan best zijn dat Canvix zo geweldig en goed en super en... is
            maar om te gaan stellen dat VELEN kiezen voor Canvix?
            Beetje marketingzever van jou kant
            (Is net als WIJ LEVEREN DE SNELSTE maar 'ze' vergeten erbij te vertellen dat dit enkel en alleen geldt in die, die en die specifieke omstandigheden, ... you know what I mean )
            Natuurlijk gaat het om "VELEN" van de mensen die op zoek is naar een matrix/led-sturing/aanvulling voor hun tafel. Heeft niets met marketingzever te maken, CDJ-1000's zijn toch ook niet weinig voorkomend (omdat je bakkerijen, cd-winkels en kapperszaken meetelt?)


            Ken Canvix nu niet persoonlijk, maar ben het dan ook nog op geen enkele job tegengekomen... en dat in vergelijking met heel wat andere oplossingen die wel al hun staat van dienst bewezen hebben.
            Canvix is in Frankfurt dit jaar voor het eerst gedemonstreerd en pas enkele weken als stable-release te verkrijgen. Logisch dat je het dus niet vaak bent tegengekomen. Veel gebruikers van VisualDMX hadden die software specifiek aangeschaft voor de matrix-mogelijkheden. Die zijn zo goed als allemaal aan het omschakelen naar Canvix omdat het een "dedicated" oplossing is. Kijk voor de grap eens naar de ledvloer-verhuurders in Nederland/Belgie. Een groot deel daarvan maakt toch echt gebruik van VisualDMX of Canvix.
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Canvix matrix Software

              Een uitloper uit een vraag naar aansturing van RGB fixtures.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • CoenCo
                • Feb 2005
                • 230

                #8
                Originally posted by JeroenVDV
                In combinatie met een Avolites Pearl is de nieuwe Canvix Matrix Server prima bruikbaar. USB-inputje voor verbinding met de Pearl, USB-outputje verbonden met de Octotrips, en gaan! Canvix Personality voor populaire tafels als de Pearl zijn er direct bij te downloaden.
                Via USB linken met een Pearl? Dan ben jij de eerste!!
                Als het echt zo werkt: Chapeau, Als het gewoon via DMX-in gaat (zoals de website zelf meldt) dan weet ik niet meer hoeveel waarde ik aan de rest van je verhaal moet hechten.

                Comment

                • JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

                  #9
                  Originally posted by CoenCo
                  Via USB linken met een Pearl? Dan ben jij de eerste!!
                  Als het echt zo werkt: Chapeau, Als het gewoon via DMX-in gaat (zoals de website zelf meldt) dan weet ik niet meer hoeveel waarde ik aan de rest van je verhaal moet hechten.
                  Met een USB-inputje bedoel ik uiteraard een DMX USB input, lijkt me niets uitzonderlijks aan? Ik zeg namelijk ook dat een USB Outputje (uiteraard ook DMX) gebruikt moet worden voor verbinding met de Octostrips, die hebben toch echt geen USB.

                  Vreemde aanvallende post dus, waarvan ik het nut niet inzie.
                  Last edited by JeroenVDV; 11-07-07, 16:53.
                  Creating shows beyond Imagination

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Kan alleen Coenco maar bijtreden...

                    Precies nog wat werk aan het schrijven van die manual
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

                      #11
                      Originally posted by axs
                      Kan alleen Coenco maar bijtreden...

                      Precies nog wat werk aan het schrijven van die manual
                      Ik zou niet weten waarom mijn verhaal "ongeloofwaardig" zou worden, als ik het woord "USB Inputje" (wat ik uit gewoonte gebruik) gebruik in plaats van "DMX Input USB". Volgens mij is de strekking van m'n verhaal volledig duidelijk.

                      Inhoudelijke reacties - en of die positief of negatief zijn maakt me niet uit - zijn natuurlijk bijzonder nuttig en welkom in een discussie. Zinloze discussies over geloofwaardigheid, gebaseerd op het gebruik van een niet-volledige term zit niemand op te wachten.
                      Creating shows beyond Imagination

                      Comment

                      • axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

                        #12
                        Hoi Jeroen,

                        Punt van Coenco (en mij) is dat noch PEARL (behalve expert en 2008) noch octostrips USB ondersteunen en dan nog... laat staan dat beide fabrikanten het openstellen voor andere toepassingen van onafhankelijke fabrikanten.

                        Klopt dus gewoon iets niet in je verhaal...? Wat zien wij over het hoofd?
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #13
                          Valt weinig over te discussieren: als iedereen zich aan de CORRECTE terminologie houdt dan blijft het voor iedereen duidelijk!
                          Dat jij in jezelf werkt met USB inputjes en outputjes dat moet jij weten maar als je met andere mensen communiceert graag de correcte terminologie gebruiken... die is daar namelijk voor ontworpen! Er is al kans genoeg dat dingen verkeerd worden verstaan in het dagelijkse leven dus ga het a.u.b. zeker zelf niet gaan zoeken.
                          Ik ben ook blij met de reacties van de andere heren... dankzij hen BEGRIJP ik nu ook waar het over gaat.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • CoenCo
                            • Feb 2005
                            • 230

                            #14
                            Originally posted by JeroenVDV
                            Ik zou niet weten waarom mijn verhaal "ongeloofwaardig" zou worden, als ik het woord "USB Inputje" (wat ik uit gewoonte gebruik) gebruik in plaats van "DMX Input USB". Volgens mij is de strekking van m'n verhaal volledig duidelijk.

                            Inhoudelijke reacties - en of die positief of negatief zijn maakt me niet uit - zijn natuurlijk bijzonder nuttig en welkom in een discussie. Zinloze discussies over geloofwaardigheid, gebaseerd op het gebruik van een niet-volledige term zit niemand op te wachten.
                            Ok, ik heb niet zoveel tijd, vertrek zo op productie, maar ik zal een poging doen alles wat te nuanceren:

                            1. De term USB-input geeft voor veel mensen(of in ieder geval voor mij) de indruk dat de communicatie bi-directioneel is. Dat houdt in dat je bij gebruik van een media-server de naam of preview van clips in je lichttafel kan uitlezen. DMX heeft die functie (zonder RDM) uiteraard niet.
                            2. Je hebt het over USB i.c.m. met een Pearl. Ik weet niet in hoeverre je met de pearl bekend bent, maar dat is nogal een heikel onderwerp. Nieuwe dure tafels en upgrade kits van 600euro bruto die verkocht worden onder het mom van USB-functionaliteit. Waarbij de hardware er wel is, maar de bijbehorende software op zich laat wachten.
                            3. Ik kan ook vertellen dat ik mijn botex/behringer/goedkoopding-lichttafel via een ethernet-linkje met pixeldrive kan laten communiceren. Dat ik dan ( om wat voor reden dan ook: uit gewoonte, uit vergissing, uit marketingtechnische redenen) "vergeet" te melden dat ik dan nog wel een DMX-Artnet converter nodig heb, zal veel mensen toch in het verkeerde keelschat schieten.
                            4. Het feit dat je (in)direct belang hebt bij de verkoop van het produkt waar je het over hebt (je werkt immers voor de fabrikant, toch?), maakt per definitie dat mensen sceptisch zijn over alles wat je zegt. Let er dus altijd op dat alles wat je als feit verkondigt, voor de volle 100% correct is. Al het andere waaronder verkooppraat, zal je duidelijk op die manier moeten markeren, en ook accepteren dat mensen het op die manier bekritiseren.

                            Nu de samenvatting:
                            Jij begint met een verhaal, dat verkondig je als volledig op feiten gebaseerd(toch?). Ik zie daar een cruciale fout, meld dat, en verkondig bij deze dat als dat al niet correct is, de rest waarschijnlijk ook maar verkooppraat is. Dat is mijn MENING die ik bij deze, volgens mij, grondig onderbouwd heb.
                            Ik verheug me op je antwoord, maar zal deze helaas niet binnen afzienbare tijd kunnen lezen/beantwoorden, hiervoor mijn excuses.

                            groet, Coen
                            Last edited by CoenCo; 11-07-07, 17:31.

                            Comment

                            • axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

                              #15
                              En ondertussen (na lezen, herlezen en nog eens lezen) is het mij ook duidelijker geworden.

                              Blijkbaar via een DMX->USB converter genereer je een DMX-in voor je Canvix software, en via een USB->DMX converter genereer je een DMX-out voor je Canvix.
                              Dit is dus extra hardware die je nergens vermelde.
                              In ieder geval, uit jouw posting maakte ik op dat je een rechtstreekse USB verbinding tussen je desk (pearl), canvix en de octostrips maakte, wat dus absoluut niet klopt en (voorlopig) zeker niet mogelijk is met een pearl.

                              GRATIS TIPS:
                              Gebruik de juiste terminologie en zeker als je bezig bent met het schrijven van een manual!
                              Post correcte informatie en geen verkoopspraatjes of 'marketing'-stuff
                              Last edited by axs; 11-07-07, 17:34.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                              Comment

                              Working...