Octostrips op Pearl 2004

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvg
    • Jan 2006
    • 22

    Octostrips op Pearl 2004

    Hallo,

    Over een paar weken heb ik een lichtklus. Nu kwam de klant gister naar mij toe dat er 56 octostrips zijn toegevoegd aan het lichtplan. Deze zijn verdeeld over 7 controllers.
    Nu moet ik deze samen met het andere licht aan gaan sturen op een pearl 2004. Ik heb geen ervaring met de octostrips.
    Ik weet wel dat je de controller in verschillende modes kunt laten werken wat betrefd kanalen.
    Bestaan er personalities voor de octostrip? Welke mode kan ik het beste draaien voor het beste effect, met relatief weinig programmeren.

    Grtzzz.
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Snap soms echt niet dat mensen op zoek gaan naar een 'personality' voor een puur RGB fixture. De ingebouwde effects zijn 9/10 keer onbruikbaar en laat staan te combineren met andere (en deze heeft zowat al iedereen zijn passeren). Ieder zijn keuze natuurlijk.

    Makkelijkste is om deze gewoon te patchen als een RGB+dim fixture op zowat elke tafel.
    Octostrip:
    2: Red
    3: green
    4: blue
    5: strobe (op je intensity fader of eventueel dedicated strobe rate)

    Je kan nu gewoon al je coloureffects toepassen en als je wat creatief bent met groepjes maken en wat spelen met delay/offset kom je daar een heel eind mee weg.
    1 (rainbow onzin) en 6 (ingebouwde chases) sla je dan gemakkelijkheidshalve over in je patch.
    Wil je toch nog je ingebouwde programma's gebruiken, 1 kanaaltje toevoegen en ook daar kan je weer mee verder.

    Geavanceerdere functies nodig? -> mappingsoft of mediaserver erachter.


    Creatief?
    Gaan voor de mode met full control over alle strips

    Liever lui dan moe?
    Gaan voor de mode waarin je alle 8 strips identiek aanstuurt.

    Beetje minder creatief?
    de tussenliggende modes

    Geen zin?
    sound active mode
    Last edited by axs; 11-07-07, 08:30.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • rvg
      • Jan 2006
      • 22

      #3
      Ik dacht dat wanneer ik ze patch onder een personality, dat ik alle kleuren als pallets aan kan sturen.

      Als ik alles onder de faders patch, dan is dit niet mogelijk volgens mij....
      En 7x 48 ch. op de faders lijkt me niet echt praktisch werken?

      Kan dat niet makkelijker in een personality?

      Heeft iemand hier ervaring mee?

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Leuk die ontwikkelingen, vandaar even de reacties over matrixsoftware verplaatst naar een separaat onderwerp.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • CoenCo
          • Feb 2005
          • 230

          #5
          De personality voor de octostrip is gewoon te downloaden vanaf de avolites website. Zowel de HTP als LTP versie.

          Comment

          • tomv
            • Jun 2003
            • 331

            #6
            En anders even verdiepen in de opbouw van personality file's. En zelf een maken. Misschien een andere led-personality gebruiken als basis en dan het een en ander aanpassen. Op de Avo-site kan je alle info vinden over de perssonality file's.
            Tom

            Comment

            • kevin-l
              • Aug 2007
              • 2

              #7
              ze staan inderdaad op de site van avolite.
              alleen als je nog veel dim kanalen en movinghead verder hebt krijg je probleem. want pearl kan iets van 240 fixuters of dim kanalen aan. en 56 octostrips zijn er dus al 168. dus als je nog veel dim kanalen en fixuters verder aan de pearl gaat hangen moet je daar wel rekening mee gaan houden. hebben probleem ook al paar keer gehad dat we door de hoop octostrips het niet haalde alles apart te kunnen aansturen. dus dan zul je de mode moeten gaan veranderen dat je ze per 2 buizen aanstuurd.

              is maar dat je het alvast van te voren weet, niet dat je op lokatie daar achter komt.

              Comment

              • Elmo
                • Jun 2006
                • 208

                #8
                Originally posted by kevin-l
                ze staan inderdaad op de site van avolite.
                alleen als je nog veel dim kanalen en movinghead verder hebt krijg je probleem. want pearl kan iets van 240 fixuters of dim kanalen aan. en 56 octostrips zijn er dus al 168. dus als je nog veel dim kanalen en fixuters verder aan de pearl gaat hangen moet je daar wel rekening mee gaan houden. hebben probleem ook al paar keer gehad dat we door de hoop octostrips het niet haalde alles apart te kunnen aansturen. dus dan zul je de mode moeten gaan veranderen dat je ze per 2 buizen aanstuurd.

                is maar dat je het alvast van te voren weet, niet dat je op lokatie daar achter komt.

                uhm 56 octostrips zijn 56 fixtures....
                en een fixture bevat meerdere parameters, en onder deze parameters valt ook de dimmer(s).

                zoals jij het naar voren brengt is dus niet correct, je houdt de mogelijkheid om (na het patchen van de 56 octostrips) 184 fixtures, dimkanalen of een combinatie hiervan uit te sturen.

                Comment

                • CoenCo
                  • Feb 2005
                  • 230

                  #9
                  de Pearl heeft 2 limieten:
                  max 240 fixtures
                  max 400 HTP kanalen.

                  Stel dat je nou de tafel helemaal vol zou patchen, dan heb je bijvoordbeeld de volgende mogelijkheden:
                  **Patch je alleen conventionele dimmers, dan zit je op 240 fixtures, waar elke fixture 1 HTP kanaal is.
                  **Patch je alleen RGB fixtures als LTP(zonder extra dimmerkanaal), dan kan je 240 fixtures patchen, wat in totaal 240*3=720-LTP kanalen pakt.
                  **Patch je je RGB fixtures als HTP(ook zonder extra dimmerkanaal), dan kan je maximaal (400/3)=133 RGB fixtures patchen. Je mag dan ook nog 1 dimmerkanaal patchen(handig voor je frontlicht )
                  Elke combinatie ertussen in is ook mogelijk. Zelf gebruik ik altijd LTP voor RGB. In en uitfaden doe ik dan met mode2 memories, of een timed pallete.

                  Comment

                  • CoenCo
                    • Feb 2005
                    • 230

                    #10
                    en nu we toch bezig zijn:
                    Avolites gebruikt in de nieuwste personalities een aparte lettercode voor RGB. Vroeger was dit dezelfde als die voor CMY, dus kon je je CMY shapes ook voor RGB fixtures gebruiken. Om op de pearl Expert de color picker te laten werken, hebben ze nu onderscheid gemaakt tussen RGB en CMY. Zorg dus dat je de nieuwste SG.DAT file download (staat op elke personality disk), daar staan vanaf nu aparte RGB-shapes op.

                    Comment

                    Working...