Octostrips op Pearl 2004

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvg
    • Jan 2006
    • 22

    Octostrips op Pearl 2004

    Hallo,

    Over een paar weken heb ik een lichtklus. Nu kwam de klant gister naar mij toe dat er 56 octostrips zijn toegevoegd aan het lichtplan. Deze zijn verdeeld over 7 controllers.
    Nu moet ik deze samen met het andere licht aan gaan sturen op een pearl 2004. Ik heb geen ervaring met de octostrips.
    Ik weet wel dat je de controller in verschillende modes kunt laten werken wat betrefd kanalen.
    Bestaan er personalities voor de octostrip? Welke mode kan ik het beste draaien voor het beste effect, met relatief weinig programmeren.

    Grtzzz.
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Snap soms echt niet dat mensen op zoek gaan naar een 'personality' voor een puur RGB fixture. De ingebouwde effects zijn 9/10 keer onbruikbaar en laat staan te combineren met andere (en deze heeft zowat al iedereen zijn passeren). Ieder zijn keuze natuurlijk.

    Makkelijkste is om deze gewoon te patchen als een RGB+dim fixture op zowat elke tafel.
    Octostrip:
    2: Red
    3: green
    4: blue
    5: strobe (op je intensity fader of eventueel dedicated strobe rate)

    Je kan nu gewoon al je coloureffects toepassen en als je wat creatief bent met groepjes maken en wat spelen met delay/offset kom je daar een heel eind mee weg.
    1 (rainbow onzin) en 6 (ingebouwde chases) sla je dan gemakkelijkheidshalve over in je patch.
    Wil je toch nog je ingebouwde programma's gebruiken, 1 kanaaltje toevoegen en ook daar kan je weer mee verder.

    Geavanceerdere functies nodig? -> mappingsoft of mediaserver erachter.


    Creatief?
    Gaan voor de mode met full control over alle strips

    Liever lui dan moe?
    Gaan voor de mode waarin je alle 8 strips identiek aanstuurt.

    Beetje minder creatief?
    de tussenliggende modes

    Geen zin?
    sound active mode
    Last edited by axs; 11-07-07, 08:30.