Jands Vista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Kortbeek
    • Jan 2004
    • 37

    Jands Vista

    Ik ben mijzelf langzaam aan het oriënteren voor een nieuwe lichttafel ter uitbreiding op mijn Compulite SparkTOP. Na een aantal demo's is mijn oog is gevallen op een Jands Vista T2.

    Ik vraag mij alleen af hoevel Vista tafels er momenteel in Nederland zijn. En hoe de bijhuur mogelijkheden zijn.

    Hartelijk dank vast.

    Jan
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

    #2
    Je kan dan het beste Barndoor opbellen die zijn Jands dealer. Er heeft vorig jaar een advertentie gestaan in AV en stage daar stonden deze namen op

    Tenfeet, SBE (belgie) Spektra (belgie) Spelt theatertechniek, Pro music store, Stadsschouwburg Utrecht, Westhof theaterproducties, Conference Failitair, D-dream (belgie) en Alphalight.

    Maar deze namen stonden er een meer dan een half jaar geleden op dus deze namenlijst zal nu wel langer zijn. Dus zal de bijhuur mogelijkheden steeds groter worden.

    Comment

    • Elmo
      • Jun 2006
      • 208

      #3
      Ik weet toevallig dat conference een T2 op een musical tourtje heeft zitten , en daar komen toch regelmatig software bugs naar voren!

      verder een mooie tafel met veel mogelijkheden

      Comment

      • Jan Kortbeek
        • Jan 2004
        • 37

        #4
        Beste Elmo,

        Weet je toevallig ook welke musical tour?

        Groetjes,

        Jan

        Comment

        • Elmo
          • Jun 2006
          • 208

          #5
          Originally posted by Jan Kortbeek
          Beste Elmo,

          Weet je toevallig ook welke musical tour?

          Groetjes,

          Jan

          ja

          dat is de musical nicky (klein, semi pro)

          Comment

          • Jan Kortbeek
            • Jan 2004
            • 37

            #6
            Dank je! Ik zal Conference eerdaags even bellen over hun ervaringen.

            Hartelijk dank tot zover!

            Jan

            Comment

            • PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

              #7
              Jands Vista T4(ook aanwezig op de TT-beurs)

              heeft iemand van jullie al ervaring met de Jands Vista T4?

              Ik zag hem staan op de TT-Beurs afgelopen week..
              en ze hebben de tafel in simpel detail even uitgelegd..

              wat mij opviel was dat ik in 10 minuten wist hoe ik moest programmeren , patchen.. toewijzen van functie's naar faders & buttons!




              ik vind hem persoonlijk wel gaaf..

              graag ook jullie mening!

              (liefste niet op een manier van 'wat een klote tafel' maar graag ook beschrijven waarom je em wel of niet goed vind!

              meer info op de Jands site: Jands Vista Lighting Console

              specifics :

              Control panel (Pen Tablet)
              [LIST][*]Wacom 15" Pen-Tablet LCD (1024 x 768)[*]12 user configurable function buttons[*]Keyboard and Track pad (extra pointing device)[*]2 sets Blue, Green, Yellow, Red modifier buttons (Left & Right hand)[*]2 Pen modifier buttons (Left & Right hand)[*]Power and Help buttons[*]4 Wacom tablet control / configuration buttons[*]Grand Master (rotary) fader and DBO button[*]CD/RW — in armrest[/LIST]Playback Controls
              [LIST][*]30 Playbacks, 20 with faders and flash buttons, 10 without[*]Playbacks feature; Blue / White LCD, Select and Go buttons[*]Split mode allows control of up to 40 Clips[*]Playbacks can be configured for control of Groups, Presets and more[*]Page Up / Down buttons[/LIST]Super Playback Controls
              [LIST][*]2 Playbacks with dual faders and buttons[*]Go, Pause, Back, Skip Forward, Skip Reverse, Skip to Start, Skip to End buttons[*]Utilises LCD and Encoder wheels for display and real time control of playback and other advanced functions.[/LIST]Programming Controls
              [LIST][*]6 Encoder Wheels with associated Blue / White LCD[*]Next / Previous buttons[*]24 context sensitive function buttons[/LIST]Outputs & Connections
              [LIST][*]4 DMX outputs[*]1 Ethernet output (compatible with ART-NET and Pathport)[*]3 USB2 connectors[*]Linear Time code input[*]MIDI in/thru/out[*]RS232 COM port[*]2 External Monitor Outputs[*]2 Desk lamp outlets[*]Audio mic, line in and line out sockets[*]Trigger input / output[/LIST]Technical Specifications
              [LIST][*]Processor - Pentium® 4 2.8GHz 533MHZ[*]Memory - 512 Mbytes (Expandable to 1.0 Gbyte)[*]Hard Drive - 40GB Ultra ATA Hard drive[*]Optical Drive - CD-RW Drive (52/24/52X)[*]Keyboard - 88 button compact keyboard[*]Trackpad - Cirque 2 button GlidePoint® trackpad[*]T4 shown with two external 15” displays - not included with console.[/LIST]
              Last edited by moderator; 10-01-08, 21:48.
              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

              Comment

              • LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

                #8
                Peter,

                Ik hoor er geen slechte verhalen over. Ik ben echter wel benieuwd wie er al een heeft aangeschaft.
                Het grote probleem is denk ik de acceptatie in de markt.
                De MaXXyz van Martin heeft het eigenlijk ook niet kunnen maken terwijl het een fantastische tafel is (spreek uit eigen ervaring).
                In Nederland draait het met name om de Grand MA en de Whole Hog tafels.
                ------------------------------------------------
                Without colour, there is no perception
                ------------------------------------------------
                MvG

                Gerrit Schottert
                Controllux

                Comment

                • PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

                  #9
                  ik had begrepen van die vertegenwoordiger dat ze in onderhandeling
                  zijn met een aantal grote verhuurbedrijven in nederland!

                  ik heb in elk geval de naam flaslight gehoord!


                  ik heb ook geprutst met de maxxyz..

                  vond hem minder fijn dan deze..
                  maar dat is mijn eigen mening..

                  ik heb ze beide nog niet in een echte live situatie kunnen gebruiken ( helaas)
                  Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    Als je hem live wilt gebruiken: huur hem dan eens in. Je kan contact opnemen met Spelt Theatertechniek (zit vlak bij Groningen).
                    Er is ook ooit een topic geweest op dit forum over de Vista en waar hij allemaal gehuurd kon worden...
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • soundcheckfrits
                      • Jan 2005
                      • 455

                      #11
                      wat kost zo'n beestje eigenlijk ( richtprijs) heeft iemand daar een idee van?
                      de groeten SCF

                      Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

                      Comment

                      • MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

                        #12
                        T2 kost ongeveer 21000 euro (teminste, de laatste keer dat ik een prijslijst in mijn handen heb gehad)
                        excl. case
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

                        Comment

                        • PeterZwart
                          • Jan 2008
                          • 402

                          #13
                          dat is nu niet meer t geval zover ik begrepen heb!

                          ik heb t daar na gevraagd aan die vertegenwoordiger (iemand van barndoors)

                          die vertelde mij dat de T4 nu rond de 14.000 was!



                          Ik vind t lastig om in een live-situatie een nieuwe tafel te gaan leren..
                          dan heb ik liever een x prutsen bij iemand op de loods die zo'n ding heeft ;-)
                          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                          Comment

                          • MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

                            #14
                            Originally posted by PeterZwart
                            dat is nu niet meer t geval zover ik begrepen heb!

                            ik heb t daar na gevraagd aan die vertegenwoordiger (iemand van barndoors)

                            die vertelde mij dat de T4 nu rond de 14.000 was!



                            Ik vind t lastig om in een live-situatie een nieuwe tafel te gaan leren..
                            dan heb ik liever een x prutsen bij iemand op de loods die zo'n ding heeft ;-)
                            Zo dat scheeld behoorlijk ja! Excuses voor het foute bedrag
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

                            Comment

                            • Jan Kortbeek
                              • Jan 2004
                              • 37

                              #15
                              Ik heb inmiddels een T2 met een M1 aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over. Hoewel ik voor simpele tourtjes met alleen conventioneel licht toch liever een SparkTOP of Photon inzet.

                              Die € 14.000,- slaat toch denk ik op een T2 hoor. Het kan nooit zo zijn dat een T4 zo erg in prijs daalt. De bruto prijs van een T4 is nog steeds ruim € 27.000 euro.


                              Groet,
                              Jan Kortbeek
                              Last edited by Jan Kortbeek; 13-01-08, 17:23.

                              Comment

                              Working...