sunlite

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    sunlite

    Ik lees nog geen specifiek onderwerp over sunlight dus ik hoop dat ik nou niet nodeloos een nieuwe software-topic aan zit te maken. Ik begrijp wel dat er erg veel sunlight users hier op het forum zitten.

    Wat wij nu eigenlijk willen is een doosje mee die als backup en standalone device kan dienen voor de lichtset van de band. En liefst ook bij de opbouw even de boel snel kan testen.

    Ik heb mij laten vertellen dat de easy stand alone van sunlight een goed programma is om thuis te programmeren. En dat je dan alleen het USB kastje maar mee hoeft te nemen. Zonder PC dus. Dan kun je op het knopje drukken en dan gaat hij in een loop gewoon een half uur / uur je thuis geprogrammeerde lichtshow afdraaien. (het idee is dan : show 1 blackout, show 2 gewoon tempo, show 3 druk tempo, 4 een paar test standen voor tijdens het bouwen)

    Is dit zo? Want
    1) waar haalt hij zijn voedingsspanning vandaan zonder USB van de pc?
    2) Waar haalt hij zijn kloktiming vandaan? Dat een PAR-chase snel loopt en een pan-beweging langzaam kan enzo.
    3) hoe lang onthoud dat ding zijn PC dump?

    Ik kan het niet van de site halen en alleen op een telefonische verhaal van de verkoper afgaan "dat dit prima werkt" vind ik net wat te eenvoudig. Ik hoop dus op iemand die zo een set standalone gebruikt.

    Als backup kun je natuurlijk voor een prikkie Dit : Botex SD-10 DMX Recorder kopen. Maar die gaat zo te zien gewoon een voor een de scenes af. Dat lijkt dan niet op een lichtshow en qua programmeergemak heb je alsnog een ander ding nodig.

    Ook vind ik wel wat te zeggen voor een net stuk legale software met een dedicated hardwarebox.

    Dit zou ik dan mooi in de kist met de huidige showtech controller mee kunnen nemen en dan heb ik altijd een werkende set bij stress

    achtergrondinfo. 4x t-bar, 4x CX2, 4xkleine MH, 1 kanaal frontlicht op 8 meter truss = 65 kanalen DMX of, bij gespiegelde T-bars, 57 kanalen.
    lekker belangrijk!
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Heb hier voor eigen gebruik een GLP versie liggen, nog nieu...nooit gebruikt. Zou dit inderdaad mee moeten kunnen, ooit eens als handige aanschaf voor projecten als beursstands met wat bewegend licht laten komen. never nooit in gebruik genomen...
    Ben dus ook erg benieuwd naar de ervaringen hiermee.

    De dongle heeft naast een usb ingang ook een ingang voor een trafo, staat netjes op de dongle wat voor trafootje het moet zijn, zag er redelijk standaard uit zo uit mn hoofd.

    Ben ook benieuwd hoe je de dongle kunt "uploaden".
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Als ik in de brochure kijk dan zie ik duidelijk op een foto dat de dongele een 9V ingang heeft dus daar zal deze de voeding zeker vandaan halen in stand alone mode. Onderaan (pagina 2) staat dat hij gevoed kan worden met de computer als ook extern.

      Als ik naar de print kijk zie ik geheugen zitten (van die ic's die ook in CF kaarten etc. zitten) en een processor. Het lijkt mij dat dit ding echt uitgerust is om geheel zonder computer de programma's uit het interne geheugen af te spelen.

      Comment

      • jasper1
        • Oct 2006
        • 1

        #4
        Sunlight stand-alone

        Op het Sunlight DMX kastje zit een schakelaar waarbij je deze kunt voeden met de USB van de PC of een externe voeding van een transformator.
        In sunlight kun je stand alone standen aanmaken en chase-tijden enz aanpassen net als bij een Par-shase als je met de PC werkt.
        De gemaakte chases 0f scenes blijven er in staan totdat je weer een nieuwe stand aanmaakt.


        Gr Jasper

        Comment

        • LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

          #5
          idd, bij ons Sunlite zit er een adaptor bij (dacht 9V)
          er zitten 3 knopjes op waarmee je vaste shows kunt kiezen.
          echter gebruiken wij sunlite i.c.m. laptop of laptop met touchscreen 19"
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

          Comment

          • diyo
            • Nov 2004
            • 65

            #6
            sunlite

            Hallo,

            Ik heb sinds een dag sunlite. Ik heb het nog nooit gebruikt, en weet er ook niks van af.

            Als ik een manual open vanaf de site van de fabrikant krijg ik na blz 15 een foutmelding in de PDF.
            Das niet handig.

            Heeft iemand een handleiding liggen die wel werkt?

            Maar ik krijg totaal geen output op de DMX. Waar kan dit aan liggen?

            Op het DMX kastje staat het rode en oranje lampja aan. Op het display staat "OF", en het groene lampje staat uit.

            OF ik heb wel eens dat het groene lampje af en toe knippert, en dan staat er " 1 " in het display. Dan staan ook het groene lampje (knipperen) en het rode lampje aan.

            Is hier iets verkeerd
            aan?

            Hoop dat iemand mij kan helpen.

            Mvg,

            Bob van Enk.

            Comment

            • Energybase
              • Dec 2005
              • 12

              #7
              hallo bob,

              dan heb je hem foutief geinstalleerd.

              houd er rekening mee dat het kastje van 2006 alleen kan draaien op de software van suite en het kaste van 2002 alleen kan draaien op sunlite 2002 en 2000.

              wat jij waarschijnlijk hebt is dat je sunlite hebt geinstalleerd maar je moet ook waarschijnlijk c:/sl2006(je installatiemap) het bestandje suididriver installeren en het programma das ocx, als je dat niet doet zal hij je kastje noot zien. moment dat je sunlite start zie je namelijk onder in beeld staan wat voor kastje je hebt en dan pas herkent hij hem, bijvoorbeeld fc512 of ec2024 afhankelijk van de versie die je hebt. je lampje zal dan ook constanter knipperen.

              voor de stand alone vraag is het heel simpel, je kan met het programma stand alone heel simpel standen maken en die doordrukken of zelfs een complete show, dit werkt inderdaad op een 9volt adapter en je kan hier in principe alles in programmeren van een par chase tot het center van je movinghead, lamp on en ga zo maar even door. hij kan ik dacht tot 100 standen onthouden.

              ik hoop dat je er uitkomt of mail even

              Comment

              Working...