Laser besturings software

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Running-Red
    • Jun 2007
    • 8

    Laser besturings software

    hey allemaal,

    ik heb een vraag. ik ga binnen kort een laser aanschaffen. nu is mijn vraag welke laser software kan ik het beste gebruiken?

    I-SHOW, Mamba black of.....

    ik heb geen zin om 2000 euro uit te geven voor een software pakket. kan ik hiervoor gewoon 1 van boven staande software pakketen gebruiken? welke is het best?

    de laser die ik wil gaan aanschaffen is: de L-Spot 180 of de AL-RGY 300+.

    heeft iemand ook een idee wat van deze 2 het beste is???
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

    #2
    Allereerst zou ik zelf duidelijk voor de AL-RGY 300+ gaan. Ikzelf gebruik het groene licht in een laser veel vaker dan de rode kleur, aangezien groen veel intenser en doordringender is. Die 50mW in de L-Spot 180 valt daarbij in het niet...

    Verder ben ik 100% Pangolin LD2000 (pro) freak. Van de programma's waar ik tot nu toe mee heb gewerkt bevalt dat programma me tot nu toe echt het beste. Het valt voornamelijk op door de gebruiksvriendelijkheid en tegelijkertijd de mogelijkheden. Als je de het programma even een eental dagen gebruikt (LivePro ofzo), dan begrijp je het hele principe en kan je zo een show weggeveven. Iets wat me met de andere programma's nog niet gelukt is... Alleen geen flauw idee hoe duur het programma is. Volgensmij is LD2000 Intro nog niet zo heel duur, maar dat weet ik niet zeker.

    Als je Pangolin niet wilt gebruiken ivm de eventuele te hoge kosten is Mamba Black daarna het best werkzaam, denk ik. Er zitten wel wat beperkingen aan (iets te veel naar mijn zin, maar ik ben nogal een laserfreak die tot het uiterste wil gaan), maar als je een normale show wilt neerzetten is Mamba zéker bruikbaar.

    Ikzelf heb overigens 2x 2,4 watt green lasers en eventueel een 2,5 watt RGB laser aan het Pangolin LD2000 pakket hangen, naar volle tevredenheid. Tot nu toe heb ik alles kunnen doen wat ik wilde. Behalve ogen laseren, maar sigaret aansteken met een teststraal is al wel gelukt

    Succes met de keuze!
    Last edited by rolanddeg; 09-06-07, 00:07.

    Comment

    • Running-Red
      • Jun 2007
      • 8

      #3
      bedankt voor je bericht,

      ik heb even wat prijzen opgezocht van het pangolin systeem.
      maar dit is voor mij eerst wat aan de hoge kant. ik denk dan ook dat ik het eerst bij mamba black houd.

      ik zat zelf ook al te denken om de AL-RGY te nemen. nu weet ik het dus zeker

      ---

      je hebt zelf ook een erg leuk setje staan!!! de nieuwe manier om een sigaret aan te steken... tjah.. je moet toch wat.

      heb je toevallig ook wat foto's van je setje? ben wel benieuwd naar wat anderen voor mooi spul hebben staan.

      Comment

      • rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

        #4






        Zijn leuke speelgoedjes hoor!! Ze komen pas echt tot z'n recht in grotere ruimtes, dus niet echt in ruimtes zoals bij de eerste 2 foto's. Nog een filmpje: YouTube - Pirates of the Carribean Lasershow

        Jan Kruithof is een partner waarmee ik samen het 'laser-project' run. Ik verzorg alle techniek (programmeren + uitvoeren), hij de verhuur/ verkoop. Vandaar dat zijn naam door het filmpje staat

        Comment

        • dh-showtechnic
          • Jun 2005
          • 139

          #5
          Als je z'n laser koopt waar jij het over hebt zal ik deze mooi gaan aansturen met de mamba of i-show en zeker geen pangolin.

          Hiermee kun je je mooi eerst eens verdiepen in het hoe en wat en eventueel later overgaan op pangolin.

          Zelf hebben we ook wat huis tuin en keuken lasers op mamba
          en de grotere systemen op pangolin.

          Groetjes,
          Bram
          Nieuwe mega drive in show

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            toch gek wat mensen in hun keuken hangen hé...

            ik moet zeggen: ik vind je filmpje (of van je vriend) zeer mooi...
            ook mooie kleuren dat lasertje (zie je niet vaak)

            grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

            Comment

            • Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

              #7
              lekker beginnen met mamba, en kijken wat je wil. Je laser is ook een redelijk budget ding, dus ik zou niet heel veel in de software gaan investeren.

              Overigens draaien we hier alles met pangolin, maar ben ook met mamba begonnen....
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

              Comment

              • Running-Red
                • Jun 2007
                • 8

                #8
                ik ga ook zeker beginnen met mamba.

                nog een vraag: ik heb een zaaltje van ongeveer 25m bij 25m. hierin wil ik met de laser een plafond maken. hoeveel mw moet deze laser ongeveer zijn? ik zelf zat te denken aan ongeveer 500mW, klopt dit een beetje?

                de laser waar ik het eerst over had word hem niet. wil toch direct een goede kopen waar ik ook wat langer wat aan heb.

                ik zit dus nog even wat rond te kijken, dus vandaar mijn vraag.

                Comment

                • Blacksilence
                  • May 2007
                  • 4

                  #9
                  BlackMamba is een Goed programma en niet echt heel moeilijk, maar pangolin is ietsje moeilijker.

                  Comment

                  • rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

                    #10
                    Originally posted by Running-Red
                    ik ga ook zeker beginnen met mamba.

                    nog een vraag: ik heb een zaaltje van ongeveer 25m bij 25m. hierin wil ik met de laser een plafond maken. hoeveel mw moet deze laser ongeveer zijn? ik zelf zat te denken aan ongeveer 500mW, klopt dit een beetje?

                    de laser waar ik het eerst over had word hem niet. wil toch direct een goede kopen waar ik ook wat langer wat aan heb.

                    ik zit dus nog even wat rond te kijken, dus vandaar mijn vraag.
                    Ik denk dat je met die 500mW wel redelijk goed zit. des te meer vermogen hoe intenser het 'plafond' is, maar dat lijkt me een logische zaak. Met 500mW à 750mW moet het wel gaan lukken.

                    Je kan natuurlijk ook een 50 watt laser nemen... Dan kan je het oude plafond er meteen uit snijden...

                    Ik wil je trouwens wel meegeven dat lang niet alle goeie lasers op internet te vinden zijn. Ik zelf verkoop ook lasers, alleen laat ik ze speciaal op maat maken naar wensen van de klant. Dus zelf bepalen welke diodes je er in wilt, hoeveel K spiegels enzovoorts. De lasers die ik gebruik (zoals ook in het filmpje te zien is), zijn ook op die manier gebouwd. Dus mocht je interesse hebben voor een demonstratie oid hoor ik het graag! Only for info, zodat je weet dat er meer lasers bestaan dan er rondcirculeert in 'internetland'

                    Comment

                    Working...