Kerk op z'n kop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bsmit
    • Jan 2005
    • 14

    Kerk op z'n kop

    Hallo allemaal,

    Ik ben bezig om een kerk in te richten. Lekker modern met band en zo...maar heb wat advies nodig mbt het licht.

    Heb nu aan Truss 3x4 bar hangen en achter/zijkant 2x4 ...dus totaal 20 lampen...

    Ben nu bezig met bewegend ligt. Alles hangt op 5 meter hoogte en 5 meter van het podium af.

    Ik wil van die mooie witte stralen licht hebben zoals hier:
    Robe is among the world’s leading moving light manufacturers, recognised for its innovation, quality engineering and dedication to the very highest production values.

    Wat adviseren jullie mij?

    Ik wil ook een movinghead of scanner kopen....
    Denk aan het merk Aztech...2 of 4?

    En ik wil zoiets al dit aan de truss hangen:
    Robe is among the world’s leading moving light manufacturers, recognised for its innovation, quality engineering and dedication to the very highest production values.

    (die setjes van 8)
    Wat is dat? En wat kost dat.....

    En dan moet ik natuurlijk een Hazer hebben...podium is ongeveer
    10 breed x 5 diep x 5 hoog.
    Wat adviseren jullie?

    Hier zie je wat er nu al is: (ps: ramen worden nog verduisterd)




    Graag jullie hulp!
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    #2
    Die witte stralen zijn gewoon gobo's die standaard in een movinghead (of scanner) zitten. Door deze door rook heen te laten schijnen krijg je dit effect.

    Die setjes van 8 zijn blinders (neem aan dat je de bedoelt?). Deze hebben echter wel een hoog wattage (650 watt per lamp x 8 = 5200 watt per blinder, toch? ). Zijn verschillend in prijs en ook te krijgen in de J&H shop.

    Kwa movingheads zou ik al snel kiezen voor Robe. Kost niet al te veel, en je weet zeker dat het een aantal jaar mee gaat.

    Kwa hazer heeft JEM een mooie, Antari maakt ook geen slechte.
    Look heeft ook leuke dingen. Google maar op deze namen...

    Denk er aan: blinders zien er misschien wel mooi uit, maar wat voor nut hebben ze in een kerk?
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      Originally posted by bsmit
      Ik wil van die mooie witte stralen licht hebben zoals hier:
      Robe is among the world’s leading moving light manufacturers, recognised for its innovation, quality engineering and dedication to the very highest production values.

      Wat adviseren jullie mij?
      Dit zijn gobo's uit een movinghead of scan (wellicht van Robe).
      Maar dit kan eventueel ook met een profielspot en gobo gedaan worden.

      Originally posted by bsmit
      En ik wil zoiets al dit aan de truss hangen:
      Robe is among the world’s leading moving light manufacturers, recognised for its innovation, quality engineering and dedication to the very highest production values.

      (die setjes van 8)
      Wat is dat? En wat kost dat.....
      Dit zijn 8-light blinders, kosten zo'n €140/stuk, de lampen(DWE 120V/650W) kosten €20/stuk.

      Originally posted by bsmit
      En dan moet ik natuurlijk een Hazer hebben...podium is ongeveer
      10 breed x 5 diep x 5 hoog.
      Wat adviseren jullie?
      Wat is je budget want een goede hazer(Swefog,MDG,RealFx) kost veel geld. Een JEM hazer (niet dat dit dan slecht is) kost dik €1000.
      exit night into LIGHT

      Comment

      • marciano
        • Feb 2006
        • 164

        #4
        Mogen we michien weten wat je budget is dan kunnen we kijken wat voor jou geschikt is want er zijn. Zoals die blinders als daar geen budget voor is kan je altijd een aantal bouwlampen nemen is niet zo mooi maar wel goedkoop.

        Ik heb zelf vorige week met robe clubspot 300CT gewerkt dit zijn zeer nette spots voor een niet al te dure prijs.

        je kan het zo duur maken als je wilt dus ik denk als je weet wat je ongeveer wilt uitgeven. Dan kunnen we kijken wat het beste past bij je eisen en vooral bij je budget

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Even een paar tipjes:

          - Je gaat uit van rechte stukken truss, maar de ophanging die de plaatjes mooi maakt gaat altijd uit van hoogte en diepteverschil. Probeer om teleurstelling te voorkomen, dan ook om met een paar beam-extentions te werken.
          - Robe zijn fantastische lampen voor deze toepassing, dus ga daar idd vooral vanuit! Neem wel de nieuwe AT series, en houd vooral rekening met de afstraalhoek. De kleinere series hebben smallere bundels, en dat is juist op kortere afstand minder mooi. Je hebt altijd nog je prisma, maar probeer een zo breed mogelijke afstraling aan te houden.
          - Je werkt in de kerk ook met mooie doeken e.d., probeer daar op de grond ook een paar washes bij te krijgen. Washes zijn ook moving heads, maar dan zonder vormpjes. Wel is de lens veel groter, en heb je als voordeel dat je ALLE kleuren kunt mengen. Voor jullie zeker een toevoeging, ook als je een keer iets speciaals hebt met decors.
          - Houd rekening met het feit dat een hoeveelheid bewegend licht ook programmatie vereist. Om een optimale installatie te garanderen kun je dan ook het beste een goede lichttafel kopen, en die laten programmeren door een professional. Die kan dan meteen een cursus geven voor de mensen die er mee moeten werken.
          - Rook: ik adviseer je zowel qua budget als kwaliteit een Look hazer (heel mooi blauw). Fantastisch voor zijn geld (houd je rekening met een uitschakelbaar brandalarm en oudere leden van de gemeenschap?)
          - Vergeet niet te investeren in conventioneel licht, een paar profieltjes met break-up gobo's zijn altijd mooier dan welke ML ook. Bewegend (effect)licht werkt op een veelhogere lichttemperatuur, en is daardoor ongezelliger dan gloeilamplicht. Probeer dit (wanneer budgettair mogelijk) altijd te combineren.

          Mocht je nog vragen hebben bel/mail gerust

          Succes !
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • JustME125
            • Jun 2006
            • 297

            #6
            Als ik het eerste plaatje bekijk kun je voor de witte stralen misschien net zo goed een aantal profielspots (zooms wel te verstaan) nemen met een gobo ervoor. Het voordeel van de profielspots is dat ze een stuk goedkoper zijn dan moving heads en dat je afstraalhoek makkelijk te verstellen is (zoom). Ook kun je de grootte van de bundel makkelijk verstellen met een iris/diafragma. Het nadeel is natuurlijk dat de spots niet van afstand te regelen zijn zoals moving heads. Voor de blinders kun je eventueel kleinere gebruiken. Het voordeel hiervan is dat je méér blinders kunt aansluiten, zo kun je ook je stroomverdeling makkelijker maken.

            Succes.
            Correct me if I'm wrong

            Comment

            • bsmit
              • Jan 2005
              • 14

              #7
              Super!

              Allereerst enorm gaaf hoe jullie reacties zijn. Beter dan een verkooppraatje! Echt tof. Als reactie nog wat vragen...als het mag?

              Comment

              • bsmit
                • Jan 2005
                • 14

                #8
                Originally posted by AJB
                Even een paar tipjes:


                - Vergeet niet te investeren in conventioneel licht, een paar profieltjes met break-up gobo's zijn altijd mooier dan welke ML ook. Bewegend (effect)licht werkt op een veelhogere lichttemperatuur, en is daardoor ongezelliger dan gloeilamplicht. Probeer dit (wanneer budgettair mogelijk) altijd te combineren.

                Succes !
                Wat bedoel je hiermee? Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken.

                ik adviseer je zowel qua budget als kwaliteit een Look hazer (heel mooi blauw)

                Wat is een look hazer? Kan hem niet vinden op de site...wat voor prijs moet ik denken?.
                Last edited by bsmit; 30-05-07, 17:25.

                Comment

                • bsmit
                  • Jan 2005
                  • 14

                  #9
                  Originally posted by JustME125
                  Als ik het eerste plaatje bekijk kun je voor de witte stralen misschien net zo goed een aantal profielspots (zooms wel te verstaan) nemen met een gobo ervoor. Het voordeel van de profielspots is dat ze een stuk goedkoper zijn dan moving heads en dat je afstraalhoek makkelijk te verstellen is (zoom). Ook kun je de grootte van de bundel makkelijk verstellen met een iris/diafragma. Het nadeel is natuurlijk dat de spots niet van afstand te regelen zijn zoals moving heads. Voor de blinders kun je eventueel kleinere gebruiken. Het voordeel hiervan is dat je méér blinders kunt aansluiten, zo kun je ook je stroomverdeling makkelijker maken.

                  Succes.
                  Je kan natuurlijk wel aan/uit regelen op afstand toch? Of kan je deze niet met dmx aansturen?
                  Ik probeer het op deze site te vinden bij verkoop...niet gevonden...
                  Kan ik het ergens vinden?
                  Last edited by bsmit; 30-05-07, 17:24.

                  Comment

                  • bsmit
                    • Jan 2005
                    • 14

                    #10
                    Originally posted by marciano
                    Mogen we michien weten wat je budget is dan kunnen we kijken wat voor jou geschikt is want er zijn. Zoals die blinders als daar geen budget voor is kan je altijd een aantal bouwlampen nemen is niet zo mooi maar wel goedkoop.

                    Ik heb zelf vorige week met robe clubspot 300CT gewerkt dit zijn zeer nette spots voor een niet al te dure prijs.

                    je kan het zo duur maken als je wilt dus ik denk als je weet wat je ongeveer wilt uitgeven. Dan kunnen we kijken wat het beste past bij je eisen en vooral bij je budget
                    Ik heb niet direct een budget...maar dit zijn mijn gedachten:
                    - Movingheads of scans = 1200-1500
                    - Rook of Hazer = rook vind ik echt smerig....maar ja budget? 750?
                    - Tafel = 300-500

                    Comment

                    • bsmit
                      • Jan 2005
                      • 14

                      #11
                      Moving of Scan?

                      Nogmaals echt tof hoe jullie meedenken...

                      Kijk als ik een verkoper vraag krijg ik een verkooppraatje...maar:

                      Is het nu beter voor mij om een scan of movinghead te kopen?
                      Ik kan natuurlijk zeggen: ik koop 2 movinghead of ik koop 4 scans?

                      Wat adviseren jullie?
                      En welke movinghead of scan van J&H adviseer je me dan?

                      Comment

                      • Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

                        #12
                        als je het puur als tegenlicht gaat gebruiken (tegen de achterwand aan), kun je beter voor scans gaan. je gebruikt toch niet meer dan 180graden hoek.

                        Martin Mania SCX500 is een erg leuke voor de prijs!
                        of je kunt kijken naar een tweedehands Martin MX-1

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Originally posted by bsmit
                          Ik heb niet direct een budget...maar dit zijn mijn gedachten:
                          - Movingheads of scans = 1200-1500
                          - Rook of Hazer = rook vind ik echt smerig....maar ja budget? 750?
                          - Tafel = 300-500
                          Movingheads: Ga maar uit van 1800 p.stuk
                          Rook/Haze: 1100,-
                          Lichttafel: VEEEL meer dan 500 euro. Als je echt iets wilt zul je moeten rekenen tussen de 5 en 7 mille (alles excl. installatie en programmatie)
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • Elmo
                            • Jun 2006
                            • 208

                            #14
                            Originally posted by AJB
                            Movingheads: Ga maar uit van 1800 p.stuk
                            Rook/Haze: 1100,-
                            Lichttafel: VEEEL meer dan 500 euro. Als je echt iets wilt zul je moeten rekenen tussen de 5 en 7 mille (alles excl. installatie en programmatie)
                            ik vrees dat hij voor die 1200-1500 euro als totaal budget heeft voor de movingheads.

                            TS help ons even. Wat is je totaal budget?

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #15
                              Als je budget 1200 euri is voor alles heb ik maar 1 tip: bewaar je geld, en spaar nog 14 jaar door.. Maar koop vooral geen moving heads van 300 euro, want daar ga je vies van terugkomen, zeker als je die foto als uitgangspunt hebt...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              Working...