lichtregeltafel led rgb lampen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerald
    • May 2007
    • 1

    lichtregeltafel led rgb lampen

    Hallo allen,

    Wie kan mij helpen met het volgende:

    Ik ben van plan om 12 leg RGB lampen aan te schaffen.
    Nu zoek ik daarbij een goede lichtregeltafel.

    Het gaat mij voornamelijk om gemak (ik wil dus niet met faders de kleuren per lamp afzonderlijk gaan regelen). Ik moet automatisch programma's kunnen laten lopen (voor de bandjes waar dat nodig is), maar ik wil ook scenes kunnen maken om per nummer naar een nieuwe scene te kunnen gaan (met fade time) voor bijvoorbeeld bandjes in de bluesscene.

    Wie heeft er een goed advies voor mij?

    Groetsels,
    Gerald
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Voor zulke doeleinden kan je perfect een showtec/GLP/botex DC2412 of soortgelijke inzetten.
    Kost niks, eenvoudig te proggen, ...
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • DJ GooS
      • Dec 2006
      • 38

      #3
      idd voor een degelijk prijs heb je zo al een tafeltje en de meeste tafels zullen al deze functies hebben kijk maar eens in de shop.
      I'm DJ GooS not DJ goosE

      Comment

      • dh-showtechnic
        • Jun 2005
        • 139

        #4
        led

        hallo,

        Wij hebben eens bij een klant een systeem gemaakt waar ook veel led producten zitten.
        led parren, tubes, screens en nog wat ander spul

        wij hebben dit via een visualisatie programma die ze veel in de industrie gebruiken bestuurbaar gemaakt.

        we hebben het programma gemaakt in het scada systeem deze zet de info via ethernet/dmx interface om.

        wij hebben alle lampen in het scherm gezet en dit kun je per lamp of per groep bedienen.
        de klant kan zelf groepen maken.

        het scherm is snel aan te passen
        nu is het zo dat de meest voorkomende kleuren een rondje is en als je deze aanvinkt krijgt de lamp of de groep die kleur.
        verdere zijn alle kleuren te regelen en kun je nieuwe vaste kleuren maken en verwijderen.

        dit kun je zelf ook opbouwen, ligt eraan hoeveel je er voor over hebt.

        ik vind het een goed systeem om zelf een besturings software te maken.

        momenteel ben ik ook bezig om intelligent licht te programmeren.

        zal eens kijken of ik wat fotos of een demo hier kan plaatsen

        Bram
        Nieuwe mega drive in show

        Comment

        • Marc
          • Nov 2001
          • 69

          #5
          Zo'n dc2412 is die wel geschikt voor led parretjes?

          Ik heb ook een stuk of wat van die led parretjes (showtec rgb par 56), deze worden via 6 dmx kanalen bestuurd.
          Als je dus uit gaat van 4 spotjes x 6 dmx kanalen, heb je al 24 kanalen nodig!

          Ik zelf zit te denken aan een scanmaster van showtec.
          Hierin kunnen 12 fixtures van maximaal 16 dmx adressen worden geprogt.
          19" zeer eenvoudig en kost nagenoeg niets.

          Mijn toepassing is voor drive-in shows, een aantal chasers en standjes zijn voor mij voldoende
          Binnenkort weer een nieuwe site....

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Originally posted by Marc
            Zo'n dc2412 is die wel geschikt voor led parretjes?

            Ik heb ook een stuk of wat van die led parretjes (showtec rgb par 56), deze worden via 6 dmx kanalen bestuurd.
            Als je dus uit gaat van 4 spotjes x 6 dmx kanalen, heb je al 24 kanalen nodig!
            Even lezen...

            Het gaat mij voornamelijk om gemak (ik wil dus niet met faders de kleuren per lamp afzonderlijk gaan regelen). Ik moet automatisch programma's kunnen laten lopen
            En dan nog kan je eventueel een 2448 of zo inzetten. Goedkoop en zeker geschikt voor deze toepassing.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • Marc
              • Nov 2001
              • 69

              #7
              Originally posted by axs
              Even lezen...

              Het gaat mij voornamelijk om gemak (ik wil dus niet met faders de kleuren per lamp afzonderlijk gaan regelen). Ik moet automatisch programma's kunnen laten lopen



              En dan nog kan je eventueel een 2448 of zo inzetten. Goedkoop en zeker geschikt voor deze toepassing.
              Okey even goed door lezen.....

              Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij spreek je je zelf nu tegen, juist met zo'n 24/12 of 24/48 gebruik je dus juist wel faders om alle kleuren van de spotjes te gaan regelen.

              Daarom lijkt het mij, als het je alleen gaat om snel een paar standen en chasers te maken een scanmaster voldoende.
              Van te voren snel te proggen en later snel op te roepen, goedkoper en compacter dan zo'n 24/12 of 24/48.

              Showtec Scanmaster 2 MKII, DMX Controller __________________
              Binnenkort weer een nieuwe site....

              Comment

              • Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

                #8
                Met leds zal je waarden van de leds in moeten stellen om een bepaalde kleur te creeren, deze kan je vervolgens opslaan in een chase (programma)
                die kan je automatisch laten lopen en zitten we dus op een tafeltje zoals axs zegt.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                Comment

                Working...