Aandachtspunten aankoop Pearl 2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Aandachtspunten aankoop Pearl 2000

    Waar moet je op letten bij de aankoop van een tweedehands Pearl 2000?
    (ik weet dat je zowiezo moet kijken of de tafel extended memory heeft (om de Pearl 2004 software erop te kunnen draaien))

    Andere punten waarop je moet letten?


    PS: Heeft iemand ervaring met het draaien van 2004-software op de Pearl 2000?


    Dank,

    Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Kijk of je het serienummer kan achterhalen. Er zijn nogal wat gestolen Pearls in omloop en daarmee wil je niet ineens de oorspronkelijke eigenaar tegenkomen, dan heb je ineens heel wat uit te leggen.

    Verder de standaarddingen: werken alle faders en buttons nog goed, werken alle leds, heeft de diskdrive geen kuren, etc...
    Misschien van te voren een testshowtje programmeren en op flop meenemen om alles na te lopen?

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      [LIST][*]Zeker checken of je een boris 2 mainboard hebt. Vanaf boris2 kan je namelijk updaten naar de 2004 soft.[*]Verder kan je alle faders en buttons testen in het diagnostic screen.[*]In het systeemwindow heb je een mogelijkheid om een disk verify te doen (op die manier kan je checken of je drive werkt)[*]check flatcable connecties[*]check DMX-output met een DMX tester (DMX drivers kosten gelukkig bijna niks[/LIST]
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • maarten
        • Jan 2002
        • 268

        #4
        ff open maken om te kijken hoeveel bier erin gelopen is ...

        let er op hoeveel dmx uitgangen hij heeft

        kan zijn dat ie twee 5 polige uitgangen heeft die wel als vier lijnen gebruikt worden.

        kijk of er een videokaart inzit...

        en als er achterop een klein schakelaartje zit om de grandmaster te overbruggen... dan is ie zeker goed.... dan is ie langs ruudje geweest

        Comment

        • Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

          #5
          En als je kan kiezen tussen:

          - Pearl2000
          - Sapphire96
          - Diamond3


          Zijn er bepaalde features die je gaat missen op de onderste 2?


          Dank,

          Wouter
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Diamond 3 is wel uber gaaf :P
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Pearl: bestelbusje: diamond = bakwagentje!
              Ik snap je vraagstelling niet!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

                #8
                Ik was opzoek naar de concrete verschillen tussen de tafels...

                De pearl is wat compacter, minder faders, ... maar heeft nog wel recente software-updates gehad (2004)...

                Terwijl de diamond 3 een stuk meer faders heeft... en ook submasters... maar vastzit in zijn laatste software uit 2000....


                Welke (vooral software dan) features zitten er op een Pearl die je op een Diamond echt gaat missen.... tap?.... intelligent-licht-mogelijkheden?...?


                Greetz,

                Wouter
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

                Comment

                • R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

                  #9
                  Mag ik opmerken dat dit topic 3 is in een reeks die begon bij een Lightcommander 48..is het doel zo veel mogelijk faders, of een oplossing die bij je past? Je uitgangspunt is nog steeds 48 kanalen conventioneel en 16 stuks intelligent maximaal?

                  Comment

                  • Wouter Verlinden
                    • Dec 2000
                    • 263

                    #10
                    Ik was inderdaad begonnen met het idee van een tweedehands MA Lightcommander II 24/6. Maar deze blijken in occasie zéér moeilijk te vinden zijn, en bovendien vaak in zéér slechte staat (faders afgebroken, roest op behuizing, ...).

                    Ik ben daarom wat verder gaan kijken...

                    De Zero88 Frog-serie leek me wel leuk, maar zéér zelden te vinden in tweedehands... logisch, die tafels zijn nog niet zo héél lang op de markt...

                    Hiermee kwam ik dus tot de conclusie dat als je voor 2000 à 3000 euro een leuk tafel zoekt... en véél belang hecht aan directe controle... en ook aandacht voor conventioneel... (het klinkt misschien gek, maar de meeste van de show die ik operate hebben nog steeds een groot aantal kanalen conventioneel)... dat een tweedehands Avolites tafel een goede keuze is...

                    Andere tafels zoals MA, Hog, Case, ... zijn bijna volledig op intelligent licht gericht... en hebben niet de directe controle die een Avolites tafel heeft...


                    En binnen Avolites vind ik op de occasie-markt binnen mijn budget dan een Pearl2000 of een Sapphire96 of eventueel een Diamond3...

                    Vandaar mijn vraag naar "belangrijke" verschillen tussen de tafels...


                    MVG,

                    Wouter
                    Wouter Verlinden
                    Creative Sound & Light Development

                    Comment

                    Working...