Mac 700 Pan/tilt beweging die schokkerig loopt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Avolight
    • Apr 2007
    • 3

    Mac 700 Pan/tilt beweging die schokkerig loopt

    Bij een productie die op dit moment loopt heb we een hog 3 ligggen van waar we met een glasvezel kabel vanuit de regie naar dimcity gaan waar op op deze Hog 3 zijn een aantal DP 2000's op aangesloten zijn. Vervolgens wordt het DMX signaal weer omgezet wordt naar Artnet dmv. elc node4's er liggen op diverse plaatsen onder de stage en in de catwalk ook diverse node4's om de diverse trussen weer van dmx te voorzien.
    Het probleem dat zich voordoet is dat enkel en alleen de Mac 700 profile's bij een langzame pan beweging schokkerig bewegen ipv. vloeiend zoals de mac 2000's. Ik heb diverse dingen geprobeerd oa. glasvezel vervangen door vaste ethernetkabel, rechtstreeks vanuit de Dp's de mac 700's in maar het probleem blijft het zelfde. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

    #2
    staat PTSP in menu van de mac op fast?

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      [LIST][*]Hebben andere non-indexing parameters (zoom, iris, CMY) ook problemen of enkel pan/tilt?[/LIST][INDENT]Bij trage pan-movements waren er in het verleden wat problemen.
      Work-around: Op je speedchannel , 50% selecteren. Hiermee doe je een override van de defaults in de fixture zelf.
      Schokkerige pan op lage snelheden was in het begin al een gekend probleem, maar is redelijk snel opgelost geweest met een firmware-update van de 700's. (en ik ga van de veronderstelling uit dat deze up-2-date zijn op zulke producties...)





      [/INDENT][LIST][*]Zitten de 700's op dezelfde DP als de mac2k's?[*]problemen met de switch?[*]nog andere protocols lopen over je netwerk?[*]Eventueel de mogelijkheid om de framerate te meten.[/LIST]Hou je ons op de hoogte, kan misschien voor enkelen hier ook weer een ervaring bij zijn.
      Last edited by axs; 30-04-07, 15:17.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • Avolight
        • Apr 2007
        • 3

        #4
        Mac 700 schokkerig bewegen

        De Mac 700's staan uiteraard op PTSP Fast, op Normal maakte ook geen verschil uit, Qua software staat er de laatste versie op namelijk 1.1.0 .
        Het basis idee was dat de hele set op 4 DP's zou draaien ik heb als test de spare Dp die ik had ook ingezet en zo dus de 'rekenkracht' nog meer verdeeld over de Dp's dit was ook niet de oplossing want de spots bleven schokkerig lopen.
        Als proef heb ik gisteren een Pearl 2004 gebruikt en hier een aantal 700's op gepatcht en deze lijn via het artnet verstuurt en toen werkte het goed(erg vreemd), mijn conclusie is dan dat het niet aan het artnet ligt want bij coulor en gobo snaps heb ik nergens geen last van. Ik zou bijna zeggen dat er in de personality van de hog 3 iets niet helemaal 'lekker' zit of inderdaad dat het gewoon nog een foutje in de software.
        Als proef op de som komt er morgen een maxxyz en daar patchen we de hele show op als het dan wel naar behoren werkt dan weet ik of het nu aan de tafel of aan 700 software ligt.

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          mijn conclusie is dan dat het niet aan het artnet ligt want bij coulor en gobo snaps heb ik nergens geen last van.
          Dat kan perfect, aangezien dit indexing parameters zijn en je deze 'schokkerige' beweging niet snel zal zien opvallen


          Ik zou bijna zeggen dat er in de personality van de hog 3 iets niet helemaal 'lekker' zit of inderdaad dat het gewoon nog een foutje in de software.
          Heb hier nochtans tijdens mijn laatste show op hog3 en mac700 geen last van gehad.
          In het verleden (jaartje geleden?) dus wel, maar zie de workaround hierboven.
          Last edited by axs; 30-04-07, 17:01.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • Avolight
            • Apr 2007
            • 3

            #6
            Mac 700 Schokkerig bewegen

            De framerate van de Dp's heb ik gecontroleerd en deze staan op 25 frame's als test heb ik toen het hele artnet ook op 25 frame/s gezet maar ook dit maakte geen verschil uit. Om nog even terug te komen op een van je eerdere vragen op het artnet draaid alleen het artnet een geen ander protocol op het zelfde net, verder heb ik ook de switch als een vervangen maar ook dit maakte geen verschil uit.

            Comment

            • Elmo
              • Jun 2006
              • 208

              #7
              kan je niet van iemand een netwerk analyser lenen, om te kijken of je netwerk aan de richtlijnen voldoet? Want het kan een simpele kabel breuk zijn, waardoor je dit soort storingen krijgt.

              En met netwerk analyser bedoel ik niet dat ding van de conrad....... hoe goed het ook bedoeld is

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                Vannacht blijkbaar wat tijd gehad om na te denken en vroeg me nog wat af:
                [LIST][*]worden de pan-moves gemaakt via fx of timing?[*]indien ja... zelfde probleem als je fixtures via je pan-encoderwheel beweegt?[/LIST]
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • LJ Gerrit
                  • Apr 2002
                  • 479

                  #9
                  Toevallig het klusje wat momenteel draait in Ahoy Rotterdam?
                  Ik merkte gisterenavond het ook op dat de Mac700 t.o.v. de Mac2000's en de TW-1's zenuwachtiger overkwamen in hun pan-Tilt move's.

                  Ben je er inmiddels achter wat het is? Ben wel benieuwd....

                  Groet,
                  Gerrit
                  ------------------------------------------------
                  Without colour, there is no perception
                  ------------------------------------------------
                  MvG

                  Gerrit Schottert
                  Controllux

                  Comment

                  • Frank@highend
                    • Oct 2005
                    • 65

                    #10
                    Gerrit,

                    Jacco Alblas (Chain) heeft me net gebeld dat hij het probleem heeft gevonden, ik wacht nu op de mail met de specs en mocht het een een probleem zijn dat wij kunnen oplossen zullen dan zullen wat zsm. doen.

                    mvg.
                    Frank Schotman
                    High End Systems

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      Voor zover ik nu de juiste info heb, Lag dus aan het foutje met personality.
                      PTSP en EFSP kregen verkeerde default-waarde, waardoor timing niet klopte, wat je ook instelde op je fixture zelf.

                      Work around zoals ik had beschreven had in principe moeten werken, weet nog niet of dit ook getest is.
                      Last edited by axs; 14-05-07, 22:01.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • LJ Gerrit
                        • Apr 2002
                        • 479

                        #12
                        Originally posted by Frank@highend
                        Gerrit,

                        Jacco Alblas (Chain) heeft me net gebeld dat hij het probleem heeft gevonden, ik wacht nu op de mail met de specs en mocht het een een probleem zijn dat wij kunnen oplossen zullen dan zullen wat zsm. doen.

                        mvg.
                        Oke Frank,

                        Bedankt voor de info. Ik hoor het wel wat het probleempje geweest is.
                        Spreek je snel ......
                        ------------------------------------------------
                        Without colour, there is no perception
                        ------------------------------------------------
                        MvG

                        Gerrit Schottert
                        Controllux

                        Comment

                        • spiegelbol
                          • Apr 2005
                          • 6

                          #13
                          Jacco Alblas (Chain) heeft me net gebeld dat hij het probleem heeft gevonden



                          Avolight, goed gevonden..........

                          Comment

                          Working...