J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 5 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard Lichtsturing Daslight

Beste collegas,

ik heb over een aantal weken een redelijk klusje waarbij ik 20 Martin movingheads heb hangen. Nu heb ik sinds kort een dmx converter van het programma Daslight.

Het ontwerpen, programmeren en dergelijek werkt perfect. Heb er al 2 keer een show mee gedraaid met 8 Robe movingheads. Nu hoorde ik van een collega dat ik die 20 heads niet met Daslight moet gaan aansturen, omdat zijn ervaringen (en die vna andere) met het feit dat Daslight met zulke aantallen heads nog welis kan vastlopen.

naar mijn weten heeft Daslight 4 DMX universe met elke 512 dmx kanalen.
    Het moet dus eigenlijk makkelijk kunnen want ik gebruik er nog geen 400.

Ik hoor graag wat jullie eventuele ervaringen hiermee zijn!!

Groeten remco

Standaard

Als jij een beetje een nette pc hebt, die schoon opstart (zonder al teveel rotzooi erbij) en de 3d view niet mee laat lopen of er andere gekke, zware dingen op gaat doen, dan voorzie ik geen problemen.

Misschien had jouw collega zijn harde schijven uitgeschakeld na ... minuten? Of als je een half uur met Daslight gespeelt hebt, en dan probeert op te slaan, dat wil ook nog wel eens voor een vastloper van tijdelijke duur zorgen.

Gewoon zorgen dat je van tevoren alles hebt opgeslagen en dat alles werkt, en dan verder gewoon van de laptop afblijven en er pas mee werken zogauw het nodig is.

Ik heb Daslight2 op mijn simpele huis/tuin/keuken laptop draaien en heb net even 20 mac250kr toegevoegd, ze allemaal een circle delay gegeven en vervolgens op hetzelfde scherm van dezelfde laptop via de 3d view de bewegingen gezien. Gaat bij mij meer dan prima.

Standaard DAslight software

Jaja, weer een vraagje over een uiterst makkelijk te bedienen lichtprogje voor de PC.

Ik werk met Daslight, maar heb een probleem. elke maand komen er updates op hun site en ook dit maal heb ik de nieuwste update gedaan (12/2007). Helaas zit hier een flinke bug in..

Ik ben dan ook op zoek naar de versie 11/2007 Daslight 2, eventueel beta versie (zat geen bug in).

Mocht iemand weten waar ik deze vandaan kan halen of deze in zijn bezit heeft, neem aub contact op!!

dank jullie wel!

Standaard Das Light 2

hoi iedereen,

ik heb pas Das Light 2 gekocht maar ik snap er niet zo veel van...

ik heb nu mijn padium met truss stellage af en er hangen 'n stuk of 20 moving head op maar nu het probleem:

als ik de pan od tilt beweeg dan bewegen de headjes ook in het beeld maar als ik dan het licht aan switch in allebij de lichtstraal controle faders dan gaat het licht niet aan... ook niet als ik eht licht in het de zaal van het podium dim...

en dan het 2e probleem:
    als ik een scene maak met 'n aantal stappen en ik zet de eerste 2 stappen dan gaat het nog wel maar als ik dan een 3e (of meerdere) gaat oppeens alles door elkaar..btw hier doet het licht het wel :S

dan het ik nog een vraagje... hoe maak je effecten en wat betekenen die?

mvg,

mischa

Ingeschreven
    Jun 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djdis Bekijk Posts
    hoi iedereen,

ik heb pas Das Light 2 gekocht maar ik snap er niet zo veel van...

ik heb nu mijn padium met truss stellage af en er hangen 'n stuk of 20 moving head op maar nu het probleem:

als ik de pan od tilt beweeg dan bewegen de headjes ook in het beeld maar als ik dan het licht aan switch in allebij de lichtstraal controle faders dan gaat het licht niet aan... ook niet als ik eht licht in het de zaal van het podium dim...

en dan het 2e probleem:
    als ik een scene maak met 'n aantal stappen en ik zet de eerste 2 stappen dan gaat het nog wel maar als ik dan een 3e (of meerdere) gaat oppeens alles door elkaar..btw hier doet het licht het wel :S

dan het ik nog een vraagje... hoe maak je effecten en wat betekenen die?

mvg,

mischa
    Heej Mischa,
    misschien kun je de volgende keer even letten op je taalgebruik en je zinsbouw want het kost mij veel tijd en moeite om je probleem te ontcijferen. Maakt mij niet zoveel uit voor deze keer maar als ik iedere keer moet puzzelen voor ik je kan helpen wordt het oninteressant om nog te reageren snap je

Ik heb geen ervaring met DAS-light (wel met sunlite e.d) maar dit lijkt erop dat je alleen je shutter of je dimmer aanstuurt bij het 1e probleem. Moving heads hebben een dimmer (voor te dimmen) en een shutter voor te stroben, je moet dus zowel de dimmer als de shutter openzetten om licht uit de MH te krijgen. Het kan ook zijn dat je even een remote lamp on (lamp inschakelen van afstand) moet geven. Waarom je lichtstraal bij je 2e probleem wel zichtbaar is, is mij een raadsel maar ik denk dat DAS-light hier zelf al de shutter en dimmer functie correct aanstuurt.

Wat die effecten binnen DAS-light precies zijn weet ik niet maar ik zet er op in dat hier je colour-loops, gobo-loops en andere "effecten" (dimmer-loops e.d) inzitten. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Mzzls

Standaard

Voor zulke vragen hebben ze de online tutorials:
    Je vindt ze HIER.
    Ik veronderstel dat je de software gewoon gedownload hebt? Je hebt toch geen dure interface gekocht als je er nog geen lampen voor hebt hoop ik?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Standaard

De visualizer van DAS pleegt een serieuze aanslag op de processorcapaciteit van je PC.

Je moet begrijpen dat de meest luxe versie van het syseem nog niet eens de basis van een "gewone" lichttafel kost terwijl je enorm veel functies plus een bruikbare visualizer ervoor krijgt.

Als enthousiast gebruiker durf ik daarom wel te zeggen dat dit een instap programma is. Leuk voor een gewone band of drivein maar als je er 20 MH´s in gaat stoppen en met podia, personen en truss gaat werken dan trekt een PC dit niet. Het visualiseren van schaduwen bijvoorbeeld kost enorm veel rekenkracht!

Als je gewoon 4 t/bars en 6 MH´s met wat frontlicht hebt zonder al te veel functies aan op het scherm kun je prima je show op het scherm visueel programmeren. Zolang je maar de tierelantijnen uit zet. (trussbogen, schaduw-werking, DJ-bar met persoon erachter enz)

Wil je meer dan dat moet je even wachten op een paar generaties snellere PC ben ik bang. Mijn dualcore pentiumD is in ieder geval niet snel genoeg om de band plus instrumenten in beeld te houden tijdens het tonen van de lichtset in de visualizer. Een stilstaand plaatje lukt prima maar realtime 3d bewegend wysiwyg draaien... echt niet. Daarvoor heb je duurdere programma´s.
    lekker belangrijk!

Forum Rechten