Topic: Lichtsturing Daslight
-
06-08-08, 17:16 #41
Ik denk niet dat we in dit topic een wedstijd van moeten maken welke tafel de "meeste" opties hebben. Ik zelf heb daslight en met jands vista zowel echte console en pc wing gewerkt. En in de console werkt sneller omdat de hardware alleen bezig is met licht en in windows is het met tal van andere dingen bezig ook al is alle troep er af.
Dus naar mijn mening is een console is altijd beter maar de betere console bouwers hebben uiterst stabiele pc software (bedoel ik dus niet daslight/sunlite mee) Uit mijn ervaring loopt dat vaak vast en je kan niet live ingrijpen en het programmeren is zo goed als onmogelijk omdat je nooit de precieze dmx waardes krijgt met een muis. Maar je krijgt wat je betaald daslight/sunlite is goedkoop en dat merk je ook. Ik ga er altijd van uit als je meer dan 6 MH's gebruikt neem dan een console of een pc oplossing van goedmerk met wing (chamsys/flying pig/jands vista etc...) gebruikt je minder dan 6 MH's dan is daslight/sunlight een leuke oplossing ook leuk oor drive in shows. of een schooltje die een aantal movingheads hebben.
-
07-08-08, 12:18 #42
- Ingeschreven
- Sep 2004
Mocht dit verhaal tzt tot een meeting komen dan wil ik daar graag bij zijn . Ik ben erg benieuwd hoever de chamsis nu eigenlijk is..(aangezien ik hem alleen in het begin op de beurs heb gezien). Wat niet wil zeggen dat ik toen al niet onder de indruk was van enkele functies.
met vriendelijke groet,
Lighting
Nils BerensLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)
-
07-08-08, 12:25 #43
- Ingeschreven
- Sep 2004
Denk niet dat Arvid dit bedoeld , ik denk dat hij bedoeld hoeveel functies direkt of via veel omwegen te bereiken zijn......dat is namelijk een van de grote verschillen tussen een PC en een "high end" lichttafel.
Daarnaast geef je aan wat de stelling van Arvid en mij al die tijd is .........
serieuze productie---> serieus materiaal,mensen en dus ook lichttafels
LightingLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)
-
07-08-08, 12:27 #44
Goed, gaan we nu weer on-topic verder.
Moderator J&H Licht en Geluid Forums
-
06-09-08, 12:29 #45
- Ingeschreven
- Sep 2008
probleem met dvc2
ik heb de demo van daslight virtual controller 2 gedownload en werkt prima met scenes maken enz. maar als ik mijn scenes live ga afspelen en klik de scene aan dan gaan de lampen van alles doen maar wat niet de bedoeling is. kan iemand me helpen?