licht besturen met je laptop.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arie ab
    • Apr 2007
    • 1

    licht besturen met je laptop.

    Hallo.

    wie heeft er ervaring met het besturen van je moving heads scans en dimmerpacs met een dmx pakket op je laptop..

    met welk pakket is het het beste en het makelijkste te bediennen..????
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    #2
    Originally posted by Arie ab
    Hallo.

    wie heeft er ervaring met het besturen van je moving heads scans en dimmerpacs met een dmx pakket op je laptop..

    met welk pakket is het het beste en het makelijkste te bediennen..????
    Hier zijn al vele topics over geweest: zie zoekfunctie bovenin (zoek op: USB dongle)

    Maar toch: Ik vind de Enntec dongles nog een van de beste, vooral in combinatie met de (gratis) chamsys software...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

    Comment

    • theo
      • Nov 2001
      • 503

      #3
      creator

      wij draaien al jaren op computers en laptops met VXCO DMXCreator Lighting Controller
      goed overzichtelijk en tot nu toe betrouwbaar systeem.

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        ik ben zelf erg gecharmeert van Martin Lightjockey
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • Roeltej
          • May 2001
          • 761

          #5
          er zijn meerdere opties,
          pakketten van oa sunlite, daslight, sweetlight, visualdmx en lightjockey.

          Weet dat je sunlite en lightjockey kan proberen, gewoon software downloaden en wat pielen, je kan er dan alleen nog geen lampen mee besturen, daar moet je de dongle voor hebben.


          Daarnaast kan je gebruik maken van bv de Enttec open DMX dongle (of een van de andere goedkope dmx dongles) met daarbij Chamsys MagicQ pc of Freestyler dmx (of wat andere gratis programma's).


          1e optie kan van vrij goedkoop tot vrij duur, 2e optie kost je een paar 10tjes.


          Ik zou als ik jou was gewoon eens enkele software pakketten downloaden en installeren en kijken welke je het beste vind werken en dan dat pakket of dongle aanschaffen.
          Vitality Show

          Comment

          • Turboke
            • Oct 2006
            • 463

            #6
            Wij gebruiken al geruime tijd daslight, vind het heel goed zeker qua prijs/kwaliteit verhouding

            Comment

            • Ahmed Al Dayri
              • Oct 2005
              • 354

              #7
              Ben zelf erg tevreden met Visual DMX...
              Een hele lange tijd gewerkt met Daslight (drive-in-show)...
              Maar hiermee moet je toch nog van te voren wat programmeren om een showtje te maken...

              Naar wat een vooruitgang met Visual DMX, je hoeft echt NIKS te programmeren om een leuke drive-in showtje neer te zetten, talloze programmatjes/chases zitten al ingebouwd en het is patchen en gaan..

              Ideaal wanneer je weinig tijd hebt.
              Overigens is Visual DMX ook gratis te downloaden:
              VisualDMX Lighting Control

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #8
                die zitten in daslight ook hoor, wel nog niet in de virtual controller II software. Het magische toverstokje zoals we het noemen.

                Comment

                • LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

                  #9
                  Ik werk nu zo'n 1,5 jaar met sunlite dmx sturing op mijn laptop..
                  ben er zeer tevreden mee, en heb er zo'n 15 showtjes mee gedaan.. werkt perfect, maar voor bandjes e.d. grijp ik liever wat sneller in en dan tik ik toch sneller een knopje in op een lichttafel, dan dat ik een knopje op mijn toetsenbord vindt, of met mijn muis aan klik.

                  (ja.. je kunt het ook midi-aansturen)

                  ik zou zeggen, probeer de software eens, ook die van Martin Lightjockey..
                  en probeer zelf wat je makkelijker/handiger vindt.

                  succes!
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                  Comment

                  • koenvc
                    • Apr 2004
                    • 19

                    #10
                    En natuurlijk Chamsys MagicQ niet vergeten: gratis software, enkel een usb interface nodig van ongeveer 55 euro bij Enttec.

                    Comment

                    • Lj Legrais
                      • Mar 2007
                      • 9

                      #11
                      Ik werk ongeveer een anderhalf jaar met de chamsys... zeer tevreden over...

                      En voor intgeval da ge toch liever op knoppekes duwt, haalt ge u der de pcwing bij..( verkrijgbaar in 2 versies)....

                      Comment

                      • sfvb
                        • May 2006
                        • 86

                        #12
                        ik zou graag willen weten of het mogelijk is om met de entec dmx dongle de virual 3d simulator (van oa sunlite en dashlite) aan te sturen met een lichttafel.

                        dus dat de show bestuurt word met een tafel, maar je wel een visualisatie op de computer kan zien.

                        of eventueel met een andere dongle.

                        Comment

                        • Lj Legrais
                          • Mar 2007
                          • 9

                          #13
                          Ik weet dat ge kunt doen wat gij wilt, met chamsys en wysiwyg...
                          Da marcheert perfect....wannerr da ge dan genoeg schermen kunt aansluiten op uwe laptop , dan kunt ge zelfs in visualisatie zien, wat ge onder uwe blind aant programmere zijt...

                          Comment

                          • fracktone
                            • Jan 2007
                            • 12

                            #14
                            Bluelight/PCDJ DMX is nu ook leverbaar met een versie van Capture 3D. Maar je kunt natuurlijk ook de gratis demo versie van Capture 3D gebruiken (30 min).
                            Het voordeel van Capture is dat het via Artnet werkt, je kunt het dus ook op een andere computer in je netwerk laten draaien bij gebrek aan monitor uitgangen of processor kracht.

                            Comment

                            • STim
                              • Dec 2003
                              • 55

                              #15
                              Ik gebruik ook al een tijdje daslight, en ben er vrij tevreden over. Prijs/kwaliteit is in mijn ogen erg goed, kan met dit pakket meer als met sommige tafels die een pak meer kosten. Momenteel is de eerste software versie wel nog beter als de tweede, maar ze worden beide meegeleverd.

                              Je krijgt natuurlijk wel reacties van dat het niet 'echt' is ofzo maar daar trek ik me niet zoveel van aan, heb mij het pakket zelf gekocht en kan het nu inzetten waar ik wil.

                              Comment

                              Working...