Gegevens gezocht:

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    Gegevens gezocht:

    Hoi hoi,
    Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk gegevens en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen!
    Ik zet hier sffs een aantal kenmerken van Moving heads en/of scanners neer en dan is het aan jullie daar zoveel mogelijk soorten details achter te zetten...
    Kijk op voorhand aub of wat jij wilt noemen er misschien al tussenstaat kwestie dat ik naderhand niet 100 dezelfde dingen tegenkom...
    Alvast bedankt!

    producent:
    type lamp (hmi,...):
    output/watt:
    color temperatuur:
    en evt websites en contact gegevens...

    Dit zijn de grote categorien waar lampen in kunnen ingedeeld worden(volgens mij)
    Als er nog anderen zijn hoor ik het graag!

    Dikke merci en nu copy pasten maar!
    Ruben aka Funmaker
    Hold on a second, relax and listen...
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    HO!

    ff een vraag voordat je mensen een heleboel info laat verzamelen die je eigenlijk gewoon zelf uit de diverse manuals jkunt opzoeken.

    Verwacht je dat mensen dat uitzoekwerk voor jou gaan doen?

    Met welk doel?

    Type lamp?
    HMI, MSD, HTI, wat heb je aan deze info?

    output: gemeten in....Lux ofzo?

    color temperatuur?...lijkt mij dat de kleurtemperatuur ( ja, inderdaad dat is het juiste nederlandse woord) netjes door een lampfabrikant wordt gespecificeerd.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      Ik wou een kleine databank aanleggen met de meest gebruikte lampen en hun eigenschappen en het komt misschien lui over om het via deze weg te doen maar ik ben dan ook vergeten te zeggen dat ik er zelf al een hoop heb bijeengescharrelt en voor sommige is het misschien simpel om een door hun gebruikte lamp hier in 5 sec neer te zetten terwijl ik hem na een half uur zoeken nog niet ben tegengekomen...

      daarnaast bedoel ik met output eigl de sterkte van de lamp uitgedrukt in Watt...
      Type lamp vraag ik omdat ik niet 100% zeker ben dat er buiten de meest voorkomende zoals HMI, MSD en HTI nog veel andere soorten zijn.

      En bij kleurtemperatuur had ik de indruk dat er regelmatig de zelfde getallen langskwamen en wou dat bevestigt zien.

      Eenmaal ik deze databank goed gevuld heb wou ik het evt in een website bouwen...

      Dank voor het begrip en de hulp!
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • Barthez
        • Dec 2003
        • 256

        #4
        je bent niet de eerste met dit initiatief, ik zou zeggen leg ook de database van LD Calculator er eens naast, daar staat veel info over vaak voorkomende types..

        Paul Pelletier - Download LD Calculator
        Goed plan! ...doen we niet!

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Deze info is reeds op diverse sites te vinden incl DMX-charts en troubleshooting tips.

          Denk niet dat we hier een bijkomende database moeten gaan opzetten.

          Andere argumenten? Laat het me weten per mail.

          Slotje door modje
          Last edited by axs; 26-03-07, 19:31.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          Working...