Wat is dit? - Hotpatch onderdeel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    Wat is dit? - Hotpatch onderdeel

    Simpele vraag: Wat is dit?

    (I know, geen foto forum maar is dit ook niet echt een onderwerp voor...)



    Zaterdag van de pa-markt hele doos met hotpatch onderdelen meegenomen, deze stekkers lagen op de bodem, dacht eerst dat het losse (afgeknipte) stekkers waren, maar dat is dus niet zo.
    L1 is doorverbonden met de nul, dus het maakt kortsluiting.

    Waar gebruik je dit voor (lijkt belangrijk, heb zo'n 40 stuks liggen namelijk)?


    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    RTFM gaat ff niet op in dit geval

    Deze stekkers worden gebruikt om bij sommige(!) dimmers aan te geven dat het kanaal zo belast dient te worden, dus met een patchkabel voor de eerste patch, de tweede patch van dat kanaal niet in gebruik.

    Goede kans dat de bijbehorende dimmer alleen maar output geeft als je deze stukjes ook gebruikt in je patch.

    Bovenstaande is geen vrijbrief om via een pachpaneel sluiting te gaan maken, ik weet uiteraard niet welke combinatie jij hebt gekocht en wat er bruikbaar van is!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Originally posted by moderator
      Bovenstaande is geen vrijbrief om via een pachpaneel sluiting te gaan maken, ik weet uiteraard niet welke combinatie jij hebt gekocht en wat er bruikbaar van is!
      Ha mod,

      de combinatie is heel eenvoudig:

      Ik heb deze witte doos in combinatie met dit dimmerrack (rechts onder)...

      Oftewel, ik moet het hele gedoe nog zelf inbouwen, ik heb een setje met een volledig bestukt (en bedraad!) paneel voor de uitgang van de dimmers, en een volledig bestukt (en niet bedraad) paneel voor naar de hartingen.

      Ik moet dit alles nog zelf gaan aanleggen, en aangezien ik van plan was alles gewoon 1:1 aan te sluiten, heb ik, als ik het goed begrijp, deze plugjes niet nodig?

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

        #4
        Hoe zijn de outputs op het output paneel verbonden? Staan die toevallig per 2 in serie per kanaal? Dan klinkt het als een 110V patch voor 110V parren of ACL sets. Die worden per 2 in serie op een kanaal gepatcht wat het geheel aanstuurbaar maakt op 230V. Sluit je er 230V parren op aan steek je in de 2de uitgang een kortsluit stekker et voila.

        Wat mij betreft een linke manier van patchen zowel voor je 110V lampen als het gebruik van die kortsluit stekkers, maar het wordt wel regelmatig gebruikt.
        Last edited by CyberNBD; 19-03-07, 18:22.
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Originally posted by CyberNBD
          Hoe zijn de outputs op het output paneel verbonden? Staan die toevallig per 2 in serie per kanaal?
          Ja dat klopt, op het bekabelde paneel zijn inderdaad alle aansluitingen per 2 in serie gezet!

          Kijk nu begrijp ik de bedoeling ervan.

          Echter op deze manier heb ik 'slechts' 24 dimmeraansluitingen, en heb nu net een rack gekocht met 32 kanalen, dus was sowieso al van plan om ze allemaal 1:1 aan te sluiten, kan dus ook niet anders...

          Heb dus in mijn opzet deze stekkertjes niet nodig. Mooi duidelijk!


          Heren, hartelijk dank voor de uitleg!


          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          Working...