Pan Tilt Inverse

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koenvc
    • Apr 2004
    • 19

    Pan Tilt Inverse

    Hallo,

    Graag had ik geweten hoe jullie pan/tilt instelllen op jullie moving heads. Stel je hebt 2 paralelle trussen met aan elke truss 4 koppen. Hoe stellen jullie pan/tilt inverse dan in op de koppen zelf? Als je zowel pan en tilt op bvb 70% zet, zorg je ervoor dat ze allemaal naar het midden schijnen, of alles naar dezelfde richting? Bedankt!
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    RTFM
    en daarnaast, welk lamp type? en welke tafel wordt er gebruikt...
    bij de meeste geavenceerdere tafels kun je dit instellen op de tafel maar dit kan je ook nog altijd doen op de kop zelf...
    of je hangt ze simpel weg omgedraait op
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Hij, de TS, bedoelt waarschijnlijk eerder: van welke lamp inverteer je de pan cq. de tilt als ze in de opstellingen hangen zoals beschreven.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • koenvc
        • Apr 2004
        • 19

        #4
        Inderdaad, met inverteren bedoelde ik niet dat de pan waarde 0 na inverteren 256 doorzend. Weet niet echt hoe het dan echt noemt maar ik bedoelde eerder de richting van de spots.
        Als je bijvoorbeeld op je desk pan en tilt 70% instelt dan kan het zijn dat alle heads naar een andere richting schijnen omdat ze recht tov elkaar hangen, nog anders ingesteld zijn van een vorige klus etc... Naar waar stel je de beweging dan in? alles naar 1 richting, naar het midden, alles naar voor, etc?
        Last edited by koenvc; 17-03-07, 20:33.

        Comment

        • Kilian
          • Dec 2005
          • 179

          #5
          Kan toch allemaal, ligt er aan wat jij fijn vind en wat er van je show wordt verwacht. Toch?

          Comment

          • koenvc
            • Apr 2004
            • 19

            #6
            Mja alles standaard naar het midden richten programmeert sneller maar geeft minder mooie bewegingen als je shapes (fx) gebruikt zoals circle of zo...

            Comment

            Working...