Pixelmapping voor 16 LED board's 64 op 64 pixels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aroel
    • Sep 2006
    • 5

    Pixelmapping voor 16 LED board's 64 op 64 pixels

    geachte aandachte lezers


    voor een van mijn projecten vroeg de klant naar dmx gestuurde led borden van 64 op 64 pixels elke pixel zijn 3 kanale 1r 2g 3b spijtig genoeg geen vierde virtueel kanaal maar dat terzijde .

    dus elk bord heeft 192 ch.
    nu zouden we 16 borden willen hangen dus hebbe we 3072 ch .
    de licht desk is een grandma light .
    nu zouden we graag over die borden video laten komen dus moet het via pixelmapping de video naar dmx omzette .

    nu was het eerste idee om de grandma via MA netwerk met MA video te verbinden dan de MA video de pixelmapping te laten doen en dan via een nsp de borden aan te sturen nu het ding is da je dan 13338€ kwijt bent voor enkel de sturing van de borden dat is meer dan de borden kosten

    nu was mijn vraag of er alternatieve route's zijn om de borden aan te sturen eventueel met andere pixelmapping software / hardware ...

    ik heb al in google gezocht maar kom enkel op de Ma video , coolux site's en een pandora's box is geen optie

    het gaat hier over een discotheek toepassing de video komt uit een arkaos software die ook 5 pioneer 43" plasma's stuurt

    ik hoop da ik alle nodige info heb gegeven om een beeld te schetsen van situatie sta open voor alle sugestie's

    alvast op voorhand

    groetjes roel

    ps . ik dacht dat thomas ook een pixelmapping software had maar vind hier niets meer van terug heeft iemand de naam ervan ?
    1 ,2, 6 : gene stress
  • Frank@highend
    • Oct 2005
    • 65

    #2
    Aroel,

    Heb je al eens aan Pixelmad (al dan niet in combinate met Catalyst)gedacht? dat je via elke dmx gestuurde Lichttafel kunt aansturen en je kunt tot 40 DMXlijnen uitsturen.
    Als je meer info wilt stuur dan ff een mailtje.

    Groeten,
    Frank Schotman
    High End Systems

    Comment

    • DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

      #3
      De software van Thomas waar je op doelt is PixelDrive. Dit is ontwikkeld samen met Radical Lighting.

      de link naar hun site:

      Radical Lighting home page
      Greetz,

      DeMennooos

      Stagehands are the infantry of show business

      Comment

      • lucken
        • Sep 2002
        • 342

        #4
        De Coolux Pandoras Box Matrixplayer is eveneens een goede oplossing. Opgepast de Matrixplayer wordt geleverd als software en heeft een heel betaalbaar prijskaartje !! Is eveneens DMX aanstuurbaar en kan aangestuurd worden met elke DMX tafel. Maar zoals in alle gevallen hebt u nog een intreface nodig van Artnet naar DMX indien deze led borden enkel een DMX aansluiting hebben.

        Ik maak wel de volgende bedenking:
        - u zegt 64 op 64 pixels en 3 dmx kanalen per pixel
        - volgens u is dit 192 kanalen per bord
        - volgens mij: 64x64x3 = 12.288 kanalen !
        - zoniet zijn uw borden 8x8 pixels !

        Groeten,

        Comment

        • Aroel
          • Sep 2006
          • 5

          #5
          Originally posted by lucken
          De Coolux Pandoras Box Matrixplayer is eveneens een goede oplossing. Opgepast de Matrixplayer wordt geleverd als software en heeft een heel betaalbaar prijskaartje !! Is eveneens DMX aanstuurbaar en kan aangestuurd worden met elke DMX tafel. Maar zoals in alle gevallen hebt u nog een intreface nodig van Artnet naar DMX indien deze led borden enkel een DMX aansluiting hebben.

          Ik maak wel de volgende bedenking:
          - u zegt 64 op 64 pixels en 3 dmx kanalen per pixel
          - volgens u is dit 192 kanalen per bord
          - volgens mij: 64x64x3 = 12.288 kanalen !
          - zoniet zijn uw borden 8x8 pixels !

          Groeten,
          ik heb mij inderdaad vergist
          het zijn borden met in totaal 64 pixels dus 8 op 8

          ben al even aan het kijken bij radlight en coolux nu nog even de prijzen zoeken en vergelijken er zullen toch nog andere merken zijn die hetzelfde in hun gamma hebben

          alvast bedankt
          Last edited by Aroel; 09-03-07, 10:18.
          1 ,2, 6 : gene stress

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            Ik heb toevallig ook een kleine bijdrage mogen leveren aan dit project een paar jaar geleden:

            Untitled Document

            Destijds was er nog niet zo heel veel op de markt wat aansturen van dit soort applicaties betreft. Aansturing word daar gedaan door een custom-setup, gemaakt door het duitse E:Cue...

            e:cue - lighting control: home

            Niet duur, poept direct DMX uit en zit vol met features die jij denk ik goed kunt gebruiken. Meer info weet ik je helaas niet meer te geven, het is al een tijdje terug en ik ga er vanuit dat ze ondertussen een nieuwe reeks producten hebben.

            Hopelijk heb je er wat aan...
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            • Aroel
              • Sep 2006
              • 5

              #7
              heb ook al naar de e-cue software gekeken maar vin deze een beetje te duur voor mijn toepassing omdatr hij veel functie's heeft waar ik geen gebruik van maak vin ik dit weg gegooit geld en vin het ook dom dat deze gaan artnet maar "e-cue net " stuurt / ontvangt


              nu denk ik echter wel dat ik de coolux media matrix ga nemen omdat deze van prijs echt zeer goed zit en net genoeg functie's heeft naar mijn toepassingen

              alvast bedankt voor jullie tips
              1 ,2, 6 : gene stress

              Comment

              • beyma
                • Oct 2002
                • 1614

                #8
                Even contact opnemen met Yellowspot.nl , zij hebben dit kant en klaar op de plank liggen.

                Kijk maar eens naar het programma "just the two of us" (talpa/tien) dat zit vierkant vol met hun "YS pixel" panelen, zowel hangend als in de dansvloer verwerkt! (er zit daar nog wel een frost plexiglas plaat voor, anders was het té fel op beeld)

                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                Comment

                • Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

                  #9
                  Originally posted by beyma
                  Even contact opnemen met Yellowspot.nl , zij hebben dit kant en klaar op de plank liggen.

                  Kijk maar eens naar het programma "just the two of us" (talpa/tien) dat zit vierkant vol met hun "YS pixel" panelen, zowel hangend als in de dansvloer verwerkt! (er zit daar nog wel een frost plexiglas plaat voor, anders was het té fel op beeld)

                  http://www.yellowspot.nl/cms/UserFil...20us%20015.jpg
                  Hier wil ik even op inhaken:

                  Inderdaad, Yellowspot heeft die panelen. Aansturing gaat via software van Hansdevet...

                  Voor die panelen zit geen plexiglas ofzo, gewoon kaal. (degene aan de rand van de tribune) die in de vloer zijn met een stuk plexiglas omdat je ander de LED panelen sloopt
                  Misschien heb je ergens incomplete informatie opgenomen want er staat ook nog een ander type LED scherm wat door JVR.nl geleverd is, hiervoor hangt wel een bepaald type frost achtig folie.

                  En dit is NIET omdat het te fel zou zijn maar om Moiré weg te werken EN omdat het veel fijner uit ziet. 25mm pixelpitch is best grof.
                  En voor de volledigheid: De brightness van dit scherm staat bijna op vol vermogen (5000nit), maar wordt niet constant full power gebruikt....
                  zie het maar als een "video-dimmer"

                  even een foto lenen van Yellowspot:



                  deze panelen zijn van JVR
                  Last edited by Nit-Wit; 13-03-07, 23:39.
                  "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                  Comment

                  • beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

                    #10
                    Originally posted by Nit-Wit
                    Misschien heb je ergens incomplete informatie opgenomen want er staat ook nog een ander type LED scherm
                    Ik heb een stukje voorbouw gedaan voor dit programma, en ben -gelukkig- niet bij de studiobouw geweest
                    Wij hebben in de werkplaats wat lopen experimenteren met frost en opaal plexi, maar dat het uiteindelijk gewoon 'kaal' is gebruikt wist ik niet...

                    Maaaar, het ziet er op beeld allemaal wel TOPPIE uit, of niet dan?!
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                    Comment

                    • Nit-Wit
                      • Feb 2005
                      • 250

                      #11
                      Originally posted by beyma
                      Ik heb een stukje voorbouw gedaan voor dit programma, en ben -gelukkig- niet bij de studiobouw geweest
                      Wij hebben in de werkplaats wat lopen experimenteren met frost en opaal plexi, maar dat het uiteindelijk gewoon 'kaal' is gebruikt wist ik niet...

                      Maaaar, het ziet er op beeld allemaal wel TOPPIE uit, of niet dan?!
                      ja, de studiobouw was een rommeltje, maar wat wil je in die "studio"...

                      maar het is een mooi programma qua techniek en decor... we zijn er zeer tevreden over
                      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                      Comment

                      Working...