Lichtkrant op LED balkjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

    Lichtkrant op LED balkjes

    Hallo allemaal,

    ik vroeg me af of het mogelijk is om met LED-balkjes een lichtkrant na te bootsen.

    Het idee is om +/- 15 balkjes verticaal naast elkaar te hangen en daarmee een lichtkrant na te maken. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ( vast wel ), zo ja, wat voor besturing gebruikte je daarvoor enz. Ook is het de bedoeling om een VU meter na te bootsen, lijkt me stuk minder moeilijk, alleen hoorde ik dat je daar aparte software voor nodig hebt. We gebruiken nu Freestyler en de Balkjes, komen hoogst waarschijnlijk van Aztek ( Pro LED tube MKII )
    Last edited by Bihca; 27-02-07, 15:33. Reason: foutje in tekst
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    Heeft de Aztec Pro LED tube MK2 3apparte RGB segmenten?

    bedoel je verticaal onder(boven) elkaar?
    Of horizontaal naast elkaar?

    In principe zou je met deze LED balkjes wel een lichtkrant kunnen maken, enkel zal je er dan wel een aantal boven elkaar moeten hangen om een letter te kunnen maken (ik schat zo'n 7 boven elkaar). En dit moet je dan een aantal keer doen naargelang het aantal letters dat in één keer zichtbaar moet zijn.
    exit night into LIGHT

    Comment

    • lucken
      • Sep 2002
      • 342

      #3
      Indien de ledbalkjes vak per vak aanstuurbaar zijn er zes vakjes onder elkaar hangen, dan kunt u er teksten naar toe sturen via de ChamSys MagicQ software. Deze heeft namelijk een Matrix teskst functie.

      Het zou kunnen dat het met minder ook gaat, maar dit heb ik nog niet getest.

      Comment

      • Bihca
        • Jan 2007
        • 77

        #4
        Ik zal ff met streepjes laten zien wat ik zou willen realiseren.

        De balken komen verticaal naast elkaar te hangen, dus zo :

        |||||||||||||||

        en niet zo :
        -

        -
        -
        enz.. tot 15.

        Ik zit nog te wachten op een telefoontje van topm over de ledbalkjes. Geen idee uit hoeveel segmenten die is opgemaakt.

        Comment

        • eddie
          • Nov 2004
          • 169

          #5
          hallo, dit doen wij regelmatig maar dan met 24 blinder balkjes (75watt)
          boven de DJ opgehangen, schuin naar het publiek, aangestuurd door een
          hog 1000
          mvg eddie

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Alles hangt af van de segmenten van de balkjes. Indien dit er niet genoeg zijn zal je er misschien nog een 2e balk boven moeten hangen om elke letter kunnen weer te geven.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • Bihca
              • Jan 2007
              • 77

              #7
              Mannen, tot dusver bedankt!

              Zodra ik meer weet over die balkjes, laat ik het weten.

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Vergeet ook niet ff te kjiken naar de kosten van een lichtkrant...valt best mee zo'n ding!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • Bihca
                  • Jan 2007
                  • 77

                  #9
                  Dat zal idd best mee vallen, het gaat me ook om de meerwaarde, in die zin, dat je er ook nog andere dingen mee kan doen, zoals bijv. die VU meter of dat soort dingen.

                  Comment

                  Working...