een afstansbestuurbare volgspot(draadloos)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djbe
    • Jan 2007
    • 19

    een afstansbestuurbare volgspot(draadloos)

    Heey mensen

    Zou iemand van jullie misschien weten of dit bestaat, een spot die op afstandbestuurbaar is en daardoor alleen een 230V voeding nodig heeft.
    Als jullie wat weten hoor ik dat graag.

    Groeten Berend
    Djbe
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

    #2
    Movingheadje misschien en die dan het dmx signaal laten ontvangen via een draadloze dmx verzender en ontvanger oid.

    Comment

    • Djbe
      • Jan 2007
      • 19

      #3
      Originally posted by renebiemans
      Movingheadje misschien en die dan het dmx signaal laten ontvangen via een draadloze dmx verzender en ontvanger oid.
      Ok en dit bestaat neem ik aan want ik had dit ook in gedachte maar kon geen draadloze dmx vinden.

      Gr.
      Djbe

      Comment

      • LJ TDD
        • Oct 2005
        • 31

        #4
        Dit bestaat als draadloos ethernet. Daar heb je speaciale vervormers voor
        ... koekje derbij

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          gewoon een traditionele volgspot?
          Zie ff het probleem niet...
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • Jugfire
            • Oct 2004
            • 91

            #6
            volgspotters zijn _toch_ veel cooler dan volgspottende op afstand bestuurbare lampies?
            Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              is de trackpot van Martin niet iets voor je?
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • niesten
                • Aug 2004
                • 115

                #8
                Een movinghead als volgspot gebruiken is ook niet alles.......
                Ook ik heb lange tijd gedacht een movinghead te kunnen gebruiken als volgspot. Zolang de artiest zich langzaam en/of voorspelbaar verplaatst is het goed te doen. Maar het blijft een beetje schokkerig (tenminste met YPOC 250 heads waar ik mee werk). En je schiet met een movinghead snel aan je doel voorbij.

                Met een echte volgspot gaat dit alles veel soepeler (maar je hebt natuurlijk wel weer een man extra nodig om de volgspot te bedienen...)
                Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

                Comment

                • KoenB
                  • Mar 2003
                  • 453

                  #9
                  Originally posted by LJ TDD
                  Dit bestaat als draadloos ethernet. Daar heb je speaciale vervormers voor
                  Dit bestaat even goed als draadloos DMX, hoef je helemaal niet ethernet standaarden gaan bij sleuren.
                  Er bestaan evengoed moving heads met draadloze dmx aansluiting ingebouwd die voor dit soort toepassingen gebruikt kunnen worden.
                  Maar waarom moet het signaal draadloos verkregen worden? want als je toch stroom tot daar moet trekken, kan dmx dan niet even goed mee? Dus begin ik te denken aan een systeem waarbij de MH zelf beweegt en je stroom kan doorgeven door sleepcontacten. En dan hebben we het over een heel ander verhaal aangezien je spot mee beweegt en je dus een positie feedback nodig gaat hebben van je spot, zoiets bestaat ook, maar heb je dit wel nodig?
                  Life is a freakshow, I just do the lighting

                  Comment

                  • Djbe
                    • Jan 2007
                    • 19

                    #10
                    het probleem is dat het een bestaande situatie is. En de eigenaar wil geen snoeren, gootjes of andere dingen over zijn plafond hebben lopen. De movinghead moet ook zeker aan het plafond bevestigd worden, omdat ze daar de ruimte niet hebben voor een volgspot en ook niet iemand neer willen zetten om hem appart te bedienen.
                    Dus zou draadloos de uitkomst zijn en zeker als er later ook misschien weer doorgebouwd gaat worden.
                    Maar weet iemand waar ik dat kan vinden zo een Draadloze DMX.

                    Met Vriendelijke Groet

                    Berend
                    Djbe

                    Comment

                    • shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

                      #11
                      zit er wel een stopcontact aan het plafond??
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                      Comment

                      • marciano
                        • Feb 2006
                        • 164

                        #12
                        dts heeft een draadloos dmx systeem.

                        DTS The Lighting Company - Wireless DMX Systems

                        Comment

                        • Djbe
                          • Jan 2007
                          • 19

                          #13
                          Originally posted by shure-fan
                          zit er wel een stopcontact aan het plafond??
                          Nee maar de stroom kan ik van een lichtrail pakken waar die komt te hangen dus dat word geen probleem

                          Groeten Berend
                          Djbe

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Wellicht handig als je even aangeeft wat dan wel precies je probleem is waaroor er een draadloze oplossing moet worden verkozen.

                            Werd al aangehaald, als er 230V of andere spanning kan worden aangeboden op dat punt, kan je er ook een dmx kabeltje naartoe trekken.
                            Zeker wanneer het een nieuw te installaren project is erg handig...

                            maar euh, past er geen persoon achter de volgspot?
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Het blijft prutswerk.

                              Sorry dat ik zo begin. Je bent in het ieder geval wel creatief op zoek naar een oplossing, maar ik blijf bang voor een matig resultaat.

                              - Mag je op 1 punt zoveel vermogen van een spanningsrail aftrekken, die dingen zijn gemaakt voor lampen, waarbij volgens mij 100Watt al veel is?

                              - Voor een redelijk resultaat zul je dus ook een 2e lichtsturing moeten hebben of een aparte wing en iemand die die bediend, want om en de volgspot en de rest van je show op 1 tafel te doen, dat is onbegonnen werk. En dan nog kan je iemand niet netjes oppakken als hij uit de coulisse komt.

                              - Een movinghead zonder zoom is niet echt geschikt voor dit doel. Als je de iris gebruikt om je bundel kleiner te maken verlies je namelijk ontzettend veel licht.



                              Jouw ideale setje:
                              HES Cyberlight of Vari-lite VL3000spot
                              Autopilot systeem
                              Wireless DMX systeem

                              Maar dat zal wel iets boven het budget zijn.

                              Maar is het geen idee om een ETC profiel met een beugel aan het plafond te maken en er een simpel handdimmertje bij te doen? Dan heb je een compacte opstelling waar je een heel goed resultaat mee kan halen, moet idd wel iemand bij staan, maar het scheelt misschien alweer als er geen groot statief bij staat.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...