Heat bij Robe AT 250

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

    Heat bij Robe AT 250

    Hallo,
    Bij mij is het probleem voorgekomen dat mijn Robes AT 250 [6 stuks] op de Heat vlogen.
    Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak daarvan kan zijn?

    Een collega heeft even ervoor ermee gewerkt en hij heeft er ook even mee op halfvermogen gedraaid.
    Ik heb gehoord dat, dat een probleem kan zijn. Klopt dat?
    Bedankt!
  • johannesV
    • Dec 2005
    • 38

    #2
    Fans stuk?

    Comment

    • Steve89
      • Dec 2005
      • 120

      #3
      Originally posted by johannesV
      Fans stuk?
      Ze gingen allemaal tegelijk op Heat.
      Lijkt me dan wel erg toevallig als ze allemaal tegelijk stuk gaan.

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Foutje tijdens het proggen?
        Waarschijnlijk een lamp-off commando gegeven en meteen daarna terug een lamp on
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • Lighting
          • Sep 2004
          • 209

          #5
          dat is een optie .....waarschijnlijker is dat de head goed schoongemaakt moeten worden dus niet alleen uitblazen met een kompressor maar even met het doekje de fan schoonmaken blad voor blad .Mocht dit niet helpen dan is er nog een optie die ik in de laatste tijd nog wel eens meegemaakt heb met robe , kijk eens of je display print nat is of is geweest heb er zelf al een paar vervangen .

          Met vriendelijke groet ,

          Nils (to pascale: hahahahahaha )
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

          Comment

          • LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

            #6
            Originally posted by Lighting
            dat is een optie .....waarschijnlijker is dat de head goed schoongemaakt moeten worden
            Ik weet het niet, de suggestie van AXS lijkt mij toch waarschijnlijker.

            Natuurlijk kan het zijn dat ze gekuist moeten worden, maar hoe groot is de kans dat 6 van zijn 6 spots dat inderdaad - op hetzelfde moment! - als error aangeven...

            Zou ook even goed naar je programmeerwerk kijken. Is de error te reproduceren met een bepaalde cuelist / chase / scene / whatever?

            LuxProDeo

            Comment

            • johan1988
              • May 2006
              • 40

              #7
              Misschien ook wel even te weinig spanning gehad of iets dergelijks.. Denk dat het idd iets te maken heeft met dat de lamp is uitgeweest

              Comment

              • flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

                #8
                robe

                ikzelf heb wel eens gewerkt met de voorganger de XT, ma ik weet niet of dat er veel verschil inzit tussen xt en at. bij de xt is het simpel. hij schiet in de "heat" functie als hij te warm is. das nogal logisch. dat kan verschillende oorzaken hebben.
                -je hebt de fans (ventilatoren) zachter gezet. ivm geluid.
                -de heads hebben op een stuk tapijt gestaan. of in ieder geval iets wat warme vast houd. dit hebben we ook een keer gehad. op een gestofeerde speaker.
                - of idd dat ze schoon gemaakt moeten worden.
                - de base van de head kon niet goed ventileren zodat de heads op "heat" sprongen.
                - termostaat of zoiets dergelijks kapot.. (ma bij alle zes????)

                alleen kun je (de xt's in iedergeval dan hé) niet fout programmeren zo. dan geen de head GEEN "heat" aan. de heads geven alleen heat aan als ze dus oververhit zijn. de fout van programmeren zou dan zijn dat hij via dmx de ventilatoren stiller en dus langzamer heeft laten draaien. verder zou ik het zo niet weten

                ik denk dat het zoiets geweest moet zijn, maar dat ze alle 6 uit zijn gevallen.. das idd raar.

                pim
                --------------------------------------------------------------------------------------------als je set maar lekker klinkt
                Last edited by flash-a-new-generation; 01-12-06, 17:18.
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                Comment

                • axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

                  #9
                  Geen lamp off commando op een RObe?
                  Zou me sterk verbazen...
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Flash....: aub geen onzin pruttelen,

                    Alhoewel ik het spotje nog niet heb bediend was even surfen naar de robe site genoeg om de dmx chart te vinden.
                    kanaal 6, value 230-239 = lamp off.

                    Let op: we hebben het hier over de 250 AT!

                    even verder gezocht: op de 250 XT is het wederom kanaal 6, waarde 230-239, alleen staat hier gespecificeerd dat deze waarde langer dan drie seconde verzonden moet blijven worden.
                    Als dit een weddenschap was dan zou ik gokken op een progfoutje...
                    Last edited by moderator; 01-12-06, 19:50.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • davehouben
                      • Dec 2003
                      • 92

                      #11
                      Originally posted by flash-a-new-generation
                      ikzelf heb wel eens gewerkt met de voorganger de XT, ma ik weet niet of dat er veel verschil inzit tussen xt en at. bij de xt is het simpel. hij schiet in de "heat" functie als hij te warm is. das nogal logisch. dat kan verschillende oorzaken hebben.
                      -je hebt de fans (ventilatoren) zachter gezet. ivm geluid.
                      -de heads hebben op een stuk tapijt gestaan. of in ieder geval iets wat warme vast houd. dit hebben we ook een keer gehad. op een gestofeerde speaker.
                      - of idd dat ze schoon gemaakt moeten worden.
                      - de base van de head kon niet goed ventileren zodat de heads op "heat" sprongen.
                      - termostaat of zoiets dergelijks kapot.. (ma bij alle zes????)

                      alleen kun je (de xt's in iedergeval dan hé) niet fout programmeren zo. dan geen de head GEEN "heat" aan. de heads geven alleen heat aan als ze dus oververhit zijn. de fout van programmeren zou dan zijn dat hij via dmx de ventilatoren stiller en dus langzamer heeft laten draaien. verder zou ik het zo niet weten

                      ik denk dat het zoiets geweest moet zijn, maar dat ze alle 6 uit zijn gevallen.. das idd raar.

                      pim
                      --------------------------------------------------------------------------------------------als je set maar lekker klinkt
                      Nou het is bij de AT's toch echt zo dat wanneer je lamp uit is gegaan tijdens de show (doordat de stroom er even af is geweest of er inderdaad per ongeluk een lamp off comando is gegeven) en je hem dan weer opstart dat inderdaad het volgende in het display valt af te lezen: HEAT - LAMP ON. Dus hij wacht dan eerst even tot de lamp voldoende is afgekoeld voordat hij de lamp vanzelf weer zal opstarten. Is gewoon ter bescherming van je lamp.
                      Neem aan dat een van deze twee dingen inderdaad is voorgevallen. Lijkt me anders sterk dat ze alle 6 tegelijk in de heat springen.

                      Comment

                      • Steve89
                        • Dec 2005
                        • 120

                        #12
                        Originally posted by davehouben
                        Nou het is bij de AT's toch echt zo dat wanneer je lamp uit is gegaan tijdens de show (doordat de stroom er even af is geweest of er inderdaad per ongeluk een lamp off comando is gegeven) en je hem dan weer opstart dat inderdaad het volgende in het display valt af te lezen: HEAT - LAMP ON. Dus hij wacht dan eerst even tot de lamp voldoende is afgekoeld voordat hij de lamp vanzelf weer zal opstarten. Is gewoon ter bescherming van je lamp.
                        Neem aan dat een van deze twee dingen inderdaad is voorgevallen. Lijkt me anders sterk dat ze alle 6 tegelijk in de heat springen.
                        Dit lijkt mij ook de meest logische oorzaak.
                        Dat ze te warm worden.. kan zijn dat ze misschien schoongemaakt moet worden. Daar kan ik een keer naar kijken.
                        Ze hebben in ieder geval wel genoeg ruimte om te ventileren omdat ze standaard bovenin de kap hangen in het theater.

                        Weet misschien iemand of het een probleem is om de Robes een tijdje op half vermogen te draaien, dat dat misschien ook een oorzaak kan zijn?
                        Ik heb dat een keer gehoord. Of is dat gewoon een fabeltje.

                        Comment

                        • feestmuziek
                          • Nov 2006
                          • 48

                          #13
                          Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat dat een oorzaak kan zijn.
                          Volgens mij geven de mac 250 en de Krypton ook iets van "Heat" aan als de lamp door een prog. foutje of door wat van reden dan ook uit is gegaan. Dus even een paar minuten wachten als ze dan weer aangaan weet je dus dat dat de oorzaak is geweest.

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Dat Heat verschijnt is omdat je een msd lamp geen hot restrike kunt geven.
                            Lampje moet dus eerst koelen voordat er een ignite kan zijn.

                            Wel handig om de spot dan aan te hebben, koeling lakker laten meehobbelen, kan de spot makkelijker zijn warmte kwijt...ja ook ondanks dat de fans in de base zitten en de lamp in de kop
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • Halo
                              • Nov 2005
                              • 178

                              #15
                              Originally posted by moderator
                              Dat Heat verschijnt is omdat je een msd lamp geen hot restrike kunt geven.
                              Lampje moet dus eerst koelen voordat er een ignite kan zijn.

                              Wel handig om de spot dan aan te hebben, koeling lakker laten meehobbelen, kan de spot makkelijker zijn warmte kwijt...ja ook ondanks dat de fans in de base zitten en de lamp in de kop
                              er zitten oon fans in de kop hoor.

                              maar idd het hele schoonmaken verhaal gaat niet op want ze gingen alle 6 tegelijk, 100% zeker dat er een lamp off is gegeven met erna direct een lamp on of een dip in de stroomaanvoer zodat de lamp uitviel maar de fixture in zijn geheel niet zodat ie niet ging resetten.
                              steel verstandig...........................jat een appel!
                              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

                              MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

                              Comment

                              Working...