verlichte dansvloer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

    verlichte dansvloer

    we zijn bij ons bedrijf van plan om een verlichte dansvloer aan te schaffen. Momenteel zijn we de verschillende mogelijkheden aan het bekijken alleen we komen er nog niet uit. Enerzijds overwegen we de vloer zelf te maken van losse houten elementen met een plexiglas plaat erop. dit is ook weer op verschillende manieren te maken. Of mischien met podiumdelen en daar dan verlichting onder te maken. Ook hebben we gekeken naar LED vloeren. uiteraard is dat duurder, maar zelf bouwen komt ook niet echt goedkoop uit als we alles optellen... En moet wel voor on the road zijn.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? wat kunnnen we het beste doen?
    Last edited by sjoerd; 23-11-06, 17:00.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    led vloertje pakken heb je lang plezier van , ben je normaal zeker van dat het degelijk ineensteekt en je hebt een hoop leuke effectjes er bij
    en je kunt ze niet alleen gebruiken als vloer en...
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • stakke
      • Jan 2005
      • 66

      #3
      Heb je je ook al laten informeren naar dimbare TL's. Het is een goed systeem, kan wat vloeistof aan (wel in je ontwerp rekening mee houden). Lampen zijn eenvoudig te vervangen. Voor mooie kleuren zonder verloop moet je opletten dat je de TL's boven elkaar monteerd. (en dan kan je kiezen voor RGBW of zonder wit of zonder weet ik wat kleurtje)
      Ik zou nooit plexiglas nemen, na een korte periode zit het vol krassen. Mat glas laten snijden bij de glazenmaker.

      Comment

      • ljmartijnw
        • Apr 2004
        • 133

        #4
        Waarom iets proberen te maken terwijl het al bestaat? Vooral met het argument dat het bijna hetzelfde gaat kosten. Met een ledvloer kan je zo verschrikkelijk veel meer.
        led vloer kan ook als led wand.... je bent veel veelzijdiger en platter!
        Down Under.

        Comment

        • Halo
          • Nov 2005
          • 178

          #5
          heb ooit eens een klusje gedaan waar ook een jaren 70 dicso vloertje werd gelegd door purple group, was ook zelfbouw, leuk effect verder en weinig op aan te merken maar als je ziet hoeveel werk het was om dat neer te leggen en hoe "oud" het er uitzag vergeleken met ledvloeren, en dan erbij was die vloer zeker 40cm dik en kon maar 3 kleuren+wit maken.
          steel verstandig...........................jat een appel!
          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

          MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

          Comment

          • sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

            #6
            mogelijkheden met led zijn inderdaad natuurlijk veel groter.
            Alleen de goedkoopste die we gevonden hebben is nog altijd zo'n 1000 voor een m2. Dus ben je gauw 20.000 euro voor zo'n vloertje kwijt.. Of bestaan er goedkopere ledvloeren?
            Last edited by sjoerd; 28-11-06, 13:09.

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Originally posted by sjoerd
              mogelijkheden met led zijn inderdaad natuurlijk veel groter.
              Alleen de goedkoopste die we gevonden hebben is nog altijd zo'n 1000 voor een m2. Dus ben je gouw 20.000 euro voor zo'n vloertje kwijt.. Of bestaan er goedkopere ledvloeren?
              1000 per m2 is al erg el-cheapo. Zal me benieuwen wat je voor constructie tegeltjes krijgt, om nog maar niet over kleurechtheid en egaliteit te spreken..

              Wil je het goed doen, kost het geld. En VEEL tijd om te leren snel de vloeren te leggen, aansluiten, bedienen en breken. Alleen op die manier is de (inderdaad grote) investering terug te verdienen.
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • Smit-PA
                • Oct 2006
                • 63

                #8
                Een vloer is opzich zo gekocht. Wij hebben een vloer van showtec!
                Maar denk eens verder dan alleen ziet er leuk uit.
                1 mtr2 weegt 50 kg!!!
                je moet transpoteren!!!
                Je moet het bouwen & Breken
                Opslag

                van mij hoeft die vloer niet zo nodig.
                wil alleen maar zeggen, bekijk allees er omheen ook goed!
                Geluid is een levenswijze.
                Wie niet horen wil moet, maar voelen.

                Comment

                • JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

                  #9
                  Wij hebben een vloer van showtec!
                  Da's toevallig net 1 van de (el-cheapo) vloeren waar ik het net over had. Je kunt schudden naar kleurechtheid en de constructie is niet zo sterk als de "echte" merken, waar met gemak een zware auto over de vloer rijdt. Daarnaast zijn de vlakken niet zo egaal verlicht als bij de "echte" vloeren.
                  Creating shows beyond Imagination

                  Comment

                  • Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

                    #10
                    Vind ik opzich wel meevallen, heb de vloer zelf nu ook, puur omdat de aanvraag naar discovloeren steeg bij ons, heb ik er een aangeschaft, ook de showtec, maar stevig is hij zeker! Het is net voor welk doel je het gaat gebruiken, voor disco feestjes is het prima te doen, en daarbij is 25.000 natuurlijk sneller terug te verdienen dan 50.000.

                    Is dus n beetje afhankelijk van het doel wat je hebt, gezien wij geen hele luxe en dure bedrijfsfeesten doen, is de kleurechtheid niet echt van belang, ik zal wel wat foto's in het foto-forum, zetten.
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                    Comment

                    • dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

                      #11
                      dansvloer

                      Hallo,

                      Wij hebben ook gekozen voor de led dansvloer en dan een led dansvloer die we via een interface op de pc aansluiten en dan gebruik kunnen maken van onder andere het jpeg, mpeg, dvd en nog een aantal protocollen kunnen aansturen.

                      Het grote voordeel is dat we deze dan ook kunnen gebruiken voor een led videowall.

                      We zetten het vaak in bij bedrijven die er hun logo of promotie film op willen afspelen

                      Deze panelen uit duitsland zijn maar een stukje duurder dan de led vloeren van Showtec die via het dmx signaal zijn aan te sturen.
                      Nieuwe mega drive in show

                      Comment

                      • Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

                        #12
                        ben ik met je eens dat dat voordelen heeft, echter worden hier ook vaak 2 mensen weggestuurd die enkel DJ zijn, en geen kaas hebben gegeten van verdere techniek. Opbouwen van een simpele drive lukt ze, maar verder gaat het niet. Die jongens laat ik nu ook gewoon vloer mee nemen, Simpel Botex 12ch controller eraan, en je hebt n leuk iets.... Dat gaat met panelen zonder dmx gewoon lastig worden.

                        Wat ik al eerder zei, het gaat puur om het soort klussen wat je ermee gaat doen
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                        Comment

                        • sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

                          #13
                          oke, bedankt voor jullie reacties. Het zal ons voornamelijk om de bekende 70's party's gaan. stevigheid is dan wel redelijk belangrijk. We hebben zelf gekeken naar een vloer van Futurelight. Weet niet of die vergelijkbaar is met die van showtec. iemand wellicht ervaringen mee? Verder hoeft t eigenlijk van mijzelf ook niet zo nodig maar ja, is niet mijn beslissing...

                          Comment

                          • dh-showtechnic
                            • Jun 2005
                            • 139

                            #14
                            dansvloer

                            De ledvloer van futurelight is wel goedkoop en daar is ook alles mee gezegd
                            Het is wel een rgb paneel maar je haald er maar 7 kleuren uit.
                            En hij is maar 610x610 mm per tegel!
                            En de dikte is ook aardig 120mm
                            Nieuwe mega drive in show

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Originally posted by Ws Soundexpresse
                              Vind ik opzich wel meevallen, heb de vloer zelf nu ook, puur omdat de aanvraag naar discovloeren steeg bij ons, heb ik er een aangeschaft, ook de showtec, maar stevig is hij zeker! Het is net voor welk doel je het gaat gebruiken, voor disco feestjes is het prima te doen, en daarbij is 25.000 natuurlijk sneller terug te verdienen dan 50.000.

                              Is dus n beetje afhankelijk van het doel wat je hebt, gezien wij geen hele luxe en dure bedrijfsfeesten doen, is de kleurechtheid niet echt van belang, ik zal wel wat foto's in het foto-forum, zetten.
                              Daar heb je zeer zeker gelijk in. Echter loop ik momenteen op veel (dure) bedrijfsfeesten en in TV-studio's rond voor LED-vloeren, en daar willlen ze niets anders dan Multileds, of in geval van meer grafisch-werk de TDE RGB-panels (4x4 ipv 2x2 per m2).

                              Voor dixo-dixo zal jouw vloer zeer zeker voldoen. Ben erg benieuwd hoe hij "in het echt" bevalt en eruitziet, mocht je een keer richting Utrecht een vloer hebben liggen (evt. in combinatie met VisualDMX ), kom ik graag eens kijken!
                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...