dimmerpack...???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SD-events
    • Oct 2006
    • 6

    dimmerpack...???

    Hallo, ik zit echt met een vraag, heb gezocht en gezocht op t forum maar echt ik zie niet het antwoord wat ik zoek(of ik heb het over het hoofd gezien...) Het gaat om het volgende: we hebben dus een hele collectie licht op het oog bestaande uit movingheads, parren etc. etc. Dit moet natuurlijk aangesloten worden op dimmerpack(s) Maar ik snap dus echt niet hoe je berekent welke dimmerpack(s) je moet nemen. Dan benadruk ik dat het gaat om het vermogen... Dus kan iemand mij helpen??? We hebben een licht technicus maar die is nu met vakantie, helaas ook bijna niet bereikbaar daar dus vandaar dat we het via 't forum proberen.

    Vriendelijke groet,

    SD events
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

    #2
    Heel simpel als je dimmerpack 5ampere aan kan dan doe je 5*230=1150watt oftewel daar mag max. 1150 watt op(230 = je netspanning) Wil je terug rekenen: 1150/230=5. Let wel op bij showtec dimmers staat dat er 5 ampere door mag maar dit is alleen in china in Nederland is dat volgens mij(staat er wel op) 2A.
    Last edited by renebiemans; 27-10-06, 19:49.

    Comment

    • SD-events
      • Oct 2006
      • 6

      #3
      dankjewel.. wij maar zoeken en zoeken zonder enig resultaat... we plaatsen een bericht en voila 3 minuten later heb je het antwoord..voor de zekerheid zal ik ff berekenen hoeveel watt het ongeveer zal zijn dan plaats ik dat weer hier en dan kijken wat voor een dimmerpack(s) moeten komen..
      Last edited by SD-events; 27-10-06, 19:59.

      Comment

      • goldsound
        • Jan 2003
        • 429

        #4
        Originally posted by SD-events
        bestaande uit movingheads, parren etc. etc. Dit moet natuurlijk aangesloten worden op dimmerpack(s)
        Movingheads ed. sluit je natuurlijk niet aan op dimmerpacks. Dimmerpacks zijn bedoelt om parren aan te sturen
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

        Comment

        • Jansen86
          • Oct 2006
          • 13

          #5
          Originally posted by goldsound
          Movingheads ed. sluit je natuurlijk niet aan op dimmerpacks. Dimmerpacks zijn bedoelt om parren aan te sturen
          ja klopt, ik zie het net staan.. zoals ik al zei hebben wij niet echt veel technische kennis...Word dus een vette party... (en lekker VEEEEL MINDER zorgen als de technicus back in town is ) haha dan zal ik jou toch ff de vraag stellen... waarop worden de moving heads aangesloten..???
          en kun je echt alleen maar parren aan sluiten op 't dimmerpack?

          Comment

          • DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

            #6
            Originally posted by Jansen86
            ja klopt, ik zie het net staan.. zoals ik al zei hebben wij niet echt veel technische kennis...Word dus een vette party... (en lekker VEEEEL MINDER zorgen als de technicus back in town is ) haha dan zal ik jou toch ff de vraag stellen... waarop worden de moving heads aangesloten..???
            en kun je echt alleen maar parren aan sluiten op 't dimmerpack?
            dimmerpack zegt het zelf: dim... meestal dim je alleen je parren. je hebt ook dimpacks waar je bepaalde kanalen kan zetten als dim, en andere als vaste spanning. ik raad dit eerder niet aan. gebruik gewoon al je dimkanalen die je hebt. kan je veel meer plezier beleven aan je dimpack.

            Movingheads sluit je gewoon aan op een VASTE spanning (normaal stopcontact dus)
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

            Comment

            • johannesV
              • Dec 2005
              • 38

              #7
              Movingheads sluit je aan op vaste spanning, een stopcontact in de muur bijvoorbeeld. Moving heads stuur je aan (je laat ze bewegen enzo) doormiddel van DMX signaal. Dat signaal geef je via XLR kabel aan je moving head. Dat is die kabel met 5 of 3 polige aansluitingen. Die XLR kabel gaat ook naar je lichttafel waarmee je je movinglights bediend.

              Op een dimmer sluit je alleen lampen aan die gedimt mogen worden zoals parren of gloeilampen ed.

              Comment

              • Jansen86
                • Oct 2006
                • 13

                #8
                Originally posted by johannesV
                Movingheads sluit je aan op vaste spanning, een stopcontact in de muur bijvoorbeeld. Moving heads stuur je aan (je laat ze bewegen enzo) doormiddel van DMX signaal. Dat signaal geef je via XLR kabel aan je moving head. Dat is die kabel met 5 of 3 polige aansluitingen. Die XLR kabel gaat ook naar je lichttafel waarmee je je movinglights bediend.

                Op een dimmer sluit je alleen lampen aan die gedimt mogen worden zoals parren of gloeilampen ed.
                aahh okee... begint het een beetje te snappen...steeds als ik een bericht post komt er een te gek antwoord, andat ik die heb gelezen kopm ik dan weer met een vraag...Word echt eens tijd dat ik hier tog wel een beetje meer vanaf kom te weten.. maar goed je sluit ze dus gewoon op een"stop contact" aan... uhm m'n volgende vraag vind ik lastig om te stellen.. maar schrijf maar gewoon wat ik denk en dan hoop ik dat het te snappen valt.. we hebben ongeveer 75 moving heads, en daarin weer allei verschillende soorten enzo.. ma goed hoe sluit je die dan aan op stroom..natuurlijk niet mop 1 stopcontact haha maar hoe wel....

                Comment

                • Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

                  #9
                  Je hebt 75 heads en je weet niet eens hoe het werkt?

                  Iemand die dit nader kan uitleggen?
                  SR20DET

                  Comment

                  • Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

                    #10
                    Wat een beetje vergeten wordt is dat bijna alle dimmers een maximaal totaal vermogen aan kunnen, wat vaak lager licht dan wat alle kanalen max bij elkaar kunnen hebben.

                    Als je een flinke berg moving heads hebt trek je uiteraard een 63amp of een 125 amp uit de muur en dit verdeel je. Lijkt me logisch. Als je zo veel spul hebt weet je dat.

                    zoals parren of gloeilampen
                    Parren zijn ook gloeilampen

                    Comment

                    • Jansen86
                      • Oct 2006
                      • 13

                      #11
                      Originally posted by Freek Fokker
                      Je hebt 75 heads en je weet niet eens hoe het werkt?

                      Iemand die dit nader kan uitleggen?
                      Nja ik denk dat als je alles had gelezen je het wel snapte... ik ben totaal niet technisch, mijn collega ook niet maar dat maakt ook eigenlijk niet uit want we hebben toch een technicus die echt kei veel verstand heeft ervan etc. MAAR Hij is op vakantie...we zijn met van alles bezig en laat ik t maar daarbij houden om niet off topic te gaan.. maja we weten dus egt niet hoe je die moet aansluiten enzo..DAT wil dus niet zeggen dat we dit dus zelf gaan aanluiten als we de uitleg hebben.. het is puur voor de info, zodat we weten wat we nog moeten kopen etc. etc.... snap je het nu een beetje

                      Comment

                      • arjanb
                        • Feb 2005
                        • 2

                        #12
                        Hmm, als je dan 75 moving heads in gebruik hebt lijkt het me toch dat je je stroomplan eens even goed moet doornemen. Als je daarnaast ook nog eens met parren bezig gaat lijkt het me helemaal belangrijk dat je je stroomplan eens even doorneemt met iemand die er verstand van heeft.

                        Even een voorbeeldje: Stel dat je moving heads in de categorie Martin Mac 250 zijn. Deze vragen 350 watt. Hiervan kun je er 10 op 1 groep aansluiten. 3680 / 350 = 11. 3600 is dan het maximale vermogen wat je uit 1 groep op kunt nemen (16 ampere bij 230 V = 230 * 16 = 3680).
                        Altijd op safe spelen dus max 10 aansluiten op een groep. In dit geval heb je dus minstens 8 groepen nodig voor de moving heads. Plus nog de nodige groepen voor de dimmers.

                        Kortom, tenzij je goed weet hoe je dit door rekent, vraag het aan iemand die er wel verstand van heeft. Altijd wel een goed idee trouwens.

                        Comment

                        • Jansen86
                          • Oct 2006
                          • 13

                          #13
                          Originally posted by Mathijs
                          Wat een beetje vergeten wordt is dat bijna alle dimmers een maximaal totaal vermogen aan kunnen, wat vaak lager licht dan wat alle kanalen max bij elkaar kunnen hebben.

                          Als je een flinke berg moving heads hebt trek je uiteraard een 63amp of een 125 amp uit de muur en dit verdeel je. Lijkt me logisch. Als je zo veel spul hebt weet je dat.


                          Parren zijn ook gloeilampen
                          zoals je gelezen hebt)waarschijnlijk) dacht ik eerst dat je moving heads op een dimmerpack moest aansluiten... haha dat is natuurlijk hartstikke fout maar ik heb echt geen verstand van aanluiting shit etc. Ik raak de gehele licht en geluid apperatuur nog niet eens aan ja wellicht bij het in en uitladen maar dan heb je het ook gehad. In iedergeval bedankt voor de info.. snap nu al een klein beetje ervan Mja alles moet je leren he....

                          Comment

                          • axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

                            #14
                            Het zal misschien aan het late uur liggen, maar volgens mij is dit een l*lverhaal!

                            Om die reden ook een slotje...
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                            Comment

                            Working...